Relationer iFokus

Relationer

Etiketterallmäntförhållandekänslor
Läst 224 ggr
duvetintevem
2025-09-04 06:05
0

Övertänker jag?

Okej så här är det.
Min pojkvän jobbar som mäklare, han har två telefoner, den ena är jobb relaterad men när jag åker hem till honom och sover över så har han alltid dem två på ljudlös. Men han tar telefonerna över allt med sig in till toalleten asså bokstavligen över allt, speciellt jobb telefonen och en gång hände det något väldigt skumt. Han ville visa mig något på telefonen och innan han skulle upp så kollade han sin telefon och gick upp och sa att han måste in på toaletten först och tog telefonen med sig. Jag har aldrig misstänkt honom men jag började bli lite så här när jag märkte att han är väldigt privat av sig själv. Som mäklare också vet jag att han har många kontakter som kunder och kollegor. Vi har inte ens varandra på socialla medier. Är det normallt som mäklare för han brukar få många samtal. Jag märker att han brukar speciellt göma jobb telefonen, han säger till mig att han inte har snapchat men jag tror att en liknande app ikon dök upp på jobb telefonen, då insåg jag på min snap att han har snap kopplade till hans jobb telefonen. Jag har aldirg velat gå in i hans telefon och jag vågar inte konfrontera honom för en gång blev han arg och defensiv. Är det här okej, ska jag sluta övertänka.

Sindri
2025-09-04 06:50
2

Det du skriver om är tyvärr inte ovanligt. Många hsr upptäckt att deras partner har hemligheter och vilken sort det än är så är det obehagligt.
Att känna så i ett förhållande är heller inte bra. Det måste vara öppet och ärligt.
I hans jobbtelefon finns förstås mycket som är konfidentiellt och som han måste undanhålla andra, men håller han på för mycket med den i smyg förstår jag att det känns obehagligt.
Istället för att "konfrontera" kan du väl berätta om det obehag och den osäkerhet hans beteende skapar hos dig.
Tyvärr finns det de som kör dubbelspel så visst kan din oro vara befogad.

[Flodbis]
2025-09-04 08:10
6

Det beteendet han har är jätteskumt och det låter som att han möjligtvis kan vara otrogen då min sambo hade samma beteende när han var otrogen - tog med sig telefonen överallt, privat av sig, hade alltid telefonen nedåt för att dölja den osv. Kan det vara jobbrelaterat? Tveksamt. Ingens jobb kräver att man sitter på toaletten och smygskickar sms. Även om man har ett jobb som kräver sekretess så brukar man inte smyga runt och bete sig sådär. Det jag också reagerade på var att du är rädd för att göra honom arg. Det faktum att du är rädd för en konfrontation och för att han kan bli arg, det tycker jag inte är okej. Man ska aldrig behöva vara rädd i ett förhållande. Det är jätteviktigt att man kan ha öppna och ärliga diskussioner i förhållanden.

Min ärliga åsikt är att du lämnar honom, du behöver inte ens ha en konfrontation om att göra slut ifall du är rädd för det. Ta dina saker därifrån och sluta svara honom.

• Redigerat 2025-09-04 08:16 av [Flodbis]