Relationer iFokus

Relationer

Etiketterallmäntförhållandekänslor
Läst 224 ggr
duvetintevem
2025-09-04 06:05
0

Övertänker jag?

Okej så här är det.
Min pojkvän jobbar som mäklare, han har två telefoner, den ena är jobb relaterad men när jag åker hem till honom och sover över så har han alltid dem två på ljudlös. Men han tar telefonerna över allt med sig in till toalleten asså bokstavligen över allt, speciellt jobb telefonen och en gång hände det något väldigt skumt. Han ville visa mig något på telefonen och innan han skulle upp så kollade han sin telefon och gick upp och sa att han måste in på toaletten först och tog telefonen med sig. Jag har aldrig misstänkt honom men jag började bli lite så här när jag märkte att han är väldigt privat av sig själv. Som mäklare också vet jag att han har många kontakter som kunder och kollegor. Vi har inte ens varandra på socialla medier. Är det normallt som mäklare för han brukar få många samtal. Jag märker att han brukar speciellt göma jobb telefonen, han säger till mig att han inte har snapchat men jag tror att en liknande app ikon dök upp på jobb telefonen, då insåg jag på min snap att han har snap kopplade till hans jobb telefonen. Jag har aldirg velat gå in i hans telefon och jag vågar inte konfrontera honom för en gång blev han arg och defensiv. Är det här okej, ska jag sluta övertänka.

Sindri
2025-09-04 06:50
2

Det du skriver om är tyvärr inte ovanligt. Många hsr upptäckt att deras partner har hemligheter och vilken sort det än är så är det obehagligt.
Att känna så i ett förhållande är heller inte bra. Det måste vara öppet och ärligt.
I hans jobbtelefon finns förstås mycket som är konfidentiellt och som han måste undanhålla andra, men håller han på för mycket med den i smyg förstår jag att det känns obehagligt.
Istället för att "konfrontera" kan du väl berätta om det obehag och den osäkerhet hans beteende skapar hos dig.
Tyvärr finns det de som kör dubbelspel så visst kan din oro vara befogad.

[Flodbis]
2025-09-04 08:10