typisk fredags kvälls mys mat..
vad brukar ni servera fredagskväll framför tv då alla är lediga och det är dax att mysa?
Popcorn är standard här. Ibland läsk ibland saft till.
Är det mat det är frågan om så brukar det bli kött och potisgratäng..Sååå gott. Då myser vi framför tvn.
Är det godis och sådant så..Hm inte så ofta vi har det faktiskt.

Ikväll blev det varma mackor. Här blir det inte något exta varje vecka, det kan lika gärna bli mjölk och smörgås.
Kina mat :)
Vi har liksom inga heliga fredagskvällar så, maken kom precis ner från övervåningen där han hållt på hela kvällen och sågat sönder vattenrör och öppnat upp golv, jag har fikat med en kompis och ungarna lekt i sina rum…
Då är det mera lördagskvällar med lördagsgodis och god mat, för då har man renoverat och fixat hela dagen och det känns mer berättigat att koppla av. Men oftast är det inte mycket att ha på TV tycker jag, så det blir vid köksbordet och trevlig samvaro med familjen!

Här blev det te och mackor efter det att två dötrar varit ute och tränat hästar i mörkret och den tredje gjort i ordning all utrustning hon skall ha med sig på tävling i morgon.
Det blitr nog lördagsmys i morgon kväll istället……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Popcorn!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Nu blev jag sugen på popcorn … o jag har inga …
Har du ingen trevlig frigolitförpackning du kan tugga på? Det blir ungefär samma känsla… 
Haha det är ju sant, men tyvärr har jag inte ens det … ;) Kasst va?
Jag hittade lite blåmögelost. Får väl nöja mig med det. Tror jag har lite pepparkakor kvar också.
Då är kvällen räddad!
Ja det är den :) Eller natten kanske jag ska säga ;)
Satt och tänkte på den här tråden idag när vi åt lördagsmiddag bestående av fiskpinnar till barnen, sprödbakad torsk till oss, potatis och remouladsås - snacka om gourmetmiddag.
Men faktum är att för barnen är det en riktig höjdare, de älskar fiskpinnar! Så för dem är det den perfekta helgmiddagen.
Fast jag tvivlar på att det är vad som klassas som "extragod helgmiddag" hos de flesta… Även om barnen nu skall få chokladpudding till efterrätt!

Vi brukar försöka laga god mat och dricka några pilsner för att s.a.s. fira in helgen. Det kan vara tacos, en köttbit med någon god potatis el. nå't.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Idag har Stefan fixat till marinerad grillad fläskotlett med pommes och sallad, men tyvärr får jag inte i mig någon mat då jag fortfarande är svullen i ansiktet FORTFARANDE*suck*