Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1764 ggr
madland_se
0

Det här med gips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som tänder på gips? Fler bilder kan postas vid efterfrågan… Haha!

Seriöst, efter en 10 timmar lång resa på sjukhuset ser min vänstra hand ut såsom bilden visar. 14 dagar med gips känns som en lång tid. Det är tur att man är högerhänt iallafall så att jag inte blir fullständigt handikappad.

Så till min fråga, vad ska jag nu göra av min tid? Jag blev ju dessutom hemskickad från jobbet och har alltså massvis utav tid. Jag kan inte spela tv-spel och att skriva på tangentbordet tar löjligt lång tid. Film i all ära, men två veckor liksom… Någon som har ett bra förslag?

Pomperipossa
0

Aj aj aj… Stackars dej… Har du ingen hobby du kan pyssla med?? Börja måla akvareller kanske? Städa funkar bra med en hand (frun blir nog glad)…:)

madland_se
0

Hehe, har just ingen fru, men visst ska jag fixa lite här hemma ändå. Lite stökigt ännu sedan golvläggningen. Ja, jag vet - jag skäms.

Robinsnel
0

Jag säger bara: Nintendo Wii! Skrattande

Funkar bra på en hand…

Pomperipossa
0

Ha ha… Men då har du ju fullt upp..*s*…Annars kan jag ju alltid rekommendera biblioteket….:)

madland_se
0

#3 Är det så? Min vän Sanna får bannemej ta med sig sitt Wii nästa gång hon hälsar på.

#4 Tss, fullt upp vet jag väl inte. Visst tar det längre tid med en hand men så fruktansvärt kaotiskt har jag det nu inte att jag har att göra i veckor. Bibblan är bra förstås, jag har läst många böcker. Just nu är jag dock mer inne på mer handgripliga ledighetsbestyr. Läsningen brukar komma till sommaren, konstigt nog. Det går nog i perioder.

Pomperipossa
0

Själv ska jag försöka få lillan att försöka hjäla till med att städa upp sina leksaker…sen är det dammtorkning, dammsugning och våttorkning av golv…nere…sen tar jag övervåningen. Ska vi byta..*s*… Lovar att tänka ut nåt riktigt kul man kan göra med en hand..:)

madland_se
0

Jag kan leka med den lilla men skurandet får du ta hand om själv. Barn är roliga, de har så mycket fantastiska idéer och tankar.

HannaM
0

jag gjorde allt jag brukade utom träna handboll med högerhanden i gips under fyra veckor så man vänjer sig…

[Sajberlena]
0

Ligg ner på soffan och zappa med din friska hand genom alla TV-kanaler och njut av att ha tråkigt! Sen, när du är frisk, och allting jagar på igen - tänk på hur ebarmligt tråkigt du hade det under perioden!

Krya på handsingen! Glad

[SharpMissy]
0

Tja personligen hade jag ju föredragit att sitta vid datorn och skriva om så bara med en hand. Jag tycker mig se att det är din vänsterhand som är skadad och statistiken talar för att du är högerhänt, så det borde väl gå att sitta o skriva lite i alla fall?

Annars finns ju rätt så bra ljudböcker att lyssna på.

madland_se
0

#10 Jo, jag har skrivit en del nu med ena handen, det går långsamt men det går… Urk - bara en vecka kvar nu.

thilda-
0

gå ut och gå…… kolla runt på stan och fönstershoppa lite kanske,.. hehe =)