Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1189 ggr
Hanna89
2007-12-28 16:54
0

Hjälp ?

Jag skulle vilja ha hjälp med en sak.

Jag har varit tsm med en kille i en månad i dag faktist, men jag vet inte vad jag känner för honom.. Ibland känns det jätte bra och ibland bara skit..  han är jätte kär i mig säger han och det känns jobbigt.

Vill inte såra honom men vet att jag kommer såra honom mer om jag låter tiden gå. Vet verkligen inte hur jag skall göra :(

Det känns så jobbgt. han vet om att jag känner mig lite osäker hur jag vill göra men det är bara nå jag nämt lite försikigt och ha blev ledsen av bara det !

Snälla ge mig några bra råd.

Karmatarerskanise
2007-12-28 17:45
0

Om det känns jobbigt att han är jätte kär i dig, har du nog inte samma kännslor för honom. Så mitt råd är nog att avbryta det asap, eftersom han antagligen bara får mer och mer kännslor för dig ju länre tid som går. Det är inte rätt för ngn av er.

[SharpMissy]
2007-12-28 18:14
0

Är man kär så är man kär och vill inget hellre att vara tillsammans hela tiden med den man är kär i, i alla fall det första året. Känns det inte så, så är man inte kär på rätt sätt.

Den dagen man vet det är allvar, då behöver man aldrig tveka eller fråga någon annan om ifall man ska fortsätta sitt förhållande eller inte.

Maria
2007-12-28 19:34
0

Jag tror inte detta är rätt för dig… Sorry…

Är man kär så FINNS INGEN TVEKAN om man säger så…

Jag minns när jag träffade min man för (tro det eller ej 27 år sedan).  Hade inga funderingar överhuvudtaget den första tiden om det var rätt eller inte. Det fanns inga frågetecken. Jag hade faktiskt en del erfarenheter av killar sedan tidigare men detta var bara såååå rätt…

Så för att inte såra varandra för mycket. Prata ut om hur du känner det, Det är både det rätta och mest ärliga även om det är svårt.

/Maria

zeretki
2007-12-28 22:37
0

Jag tror du redan vet vad du känner och vad du måste göra - det krävs mod att såra någon men du måste säga som det är. Visst är det svårt men det är det bästa du kan göra, att vara ärlig.

Destany
2007-12-29 03:40
0

jag har varit med om samma sak o jag kan tänka mig att du mår dåligt.. jag mådde fruktansvärt.. det enda rätta e att lämna honom.. mår du inte bra nu så kommer du inte att må bra senare heller.. jag höll ut i 2,5 månad sen gick det inte mer.. det gör ont att göra slut men det kommer vara bättre än må så här

Hanna89
2007-12-29 21:01
0

Tack för hjälpen, jag skall nog ta mig modet och göra slut faktist :( men det blir nog bäst för oss båda! Tack för svaren:)

Kram

Karmatarerskanise
2007-12-29 21:05
0

#6 Lycka till!

SeaHawk
2007-12-29 21:07
0

Jag tror nog att du när du samlat dej och gjort det du nog själv känner är det rätta kommer att må mycket bättre. Och visst kanske killen blir jätteledsen eller kanske arg, men i det långa loppet så är det ju säkerligen bättre även för honom att få gå vidare. Lycka nu till och var rädd om dej.

[helenal]
2008-01-10 13:21
0

men det har ju bara gått en månad. Jag tycker du ska vänta och se…ibland tar de längre tid att bli kär.

Hanna89
2008-01-18 01:17
0

jag vill bara berätta att jag faktist gjorde slut, sedan fattade jag att jag faktist gillar Johan. Och frågade honom om jag sårat han för mkt eller om han vela ge det en chans, vi har vart tsm ett tag nu och jag är kärare än någonsin:) ååå<3 :D

#9 Du hade faktist rätt ;P