Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1292 ggr
baby-lovedoll
2008-01-28 21:12
0

Flytta

Ja, jag ska ju flytta ihop med killen. Men är det någon som vet vad som behövs göras när man flyttar? Viktiga saker liksom. Eller vet ni någon bra sida där det står?

vet ju att jag måste adressändra, men är det något annat viktigt? (Jag flyttar ju från sthlm till Luleå)

Buffaomini
2008-01-28 21:18
0

välkommen hit upp :) ..bor i boden ca 4 mil därifrån
som du vet så kan de vara lite kallare här uppe.

men ja skaffa bra flyttkartonger, om du ska flytta glas så gå till systemet och be om kartonger, de passar bra till glas.
växter som du tar med ska inte åka kallt, de kan dö

men helt enkelt packa stadigt, blir ju långt de ska färdas. ska de köras upp?

Angelclaw
2008-01-28 21:23
0

Jo jag sägger som Buffaomini :) Välkommen till Norrbotten!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[Quellii]
2008-01-28 21:33
0

Välkommen till norrbotten, även här är en Bodensare ^^

Jag vet faktiskt inte.. det första jag tänkte på var ju adressändringen, men det visste du ju redan :)

Martin
2008-01-29 03:13
0

mvh Martin

Sandra
2008-01-29 07:47
0

Kolla försäkringar. Om du har en egen hemförsäkring och han en, så ska ni inte stå och betala två hemförsäkringar. Det är många som är överförsäkrade i onödan.

Men det allra viktigaste är att du kollar att du har alla nummer och adresser till de som du känner och vill hålla kontakten med! =)

baby-lovedoll
2008-01-29 10:38
0

Okej :)

Tack så mycket :D Jo det brukar ju vara lite kallare :P

Jo pojkvännen kommer ner med bilen i slutet av juli och så ska vi köra upp allt tillsammans. Har inte så mkt saker egentligen, det ömtåligaste är ju mina ökenråttor. Har för mig att vi har lite flyttkartonger i källaren :P

Någon som vet något annat viktigt?

drake3
2008-01-30 01:29
0

Är väl lite praktisk av mej…..men se till att ni båda står skrivna på allt …te x lägenheten så inte den som står ensam på lägenheten kan slänga ut den andra om ni skulle bli ovänner.

Första killen jag flyttade ihop med skrev jag allt på (nykär…..) när vi gick isär stod telefonen, konsumkontot, mm(allt)på honnom…..jag fick starta om på nytt med allt.
Vi gick som sagt isär och nu med 21års mellanrum är vi tillsammans igen.

baby-lovedoll
2008-01-30 11:29
0

okej :) bra tips. I början kommer nog faktiskt mkt stå på honom då jag fortfarande pluggar :/ Men man får väl prioritera sakerna

emsems
2008-01-30 11:48
0

kul att du blir norrlänning! jag bor i norrland också men lite längre söderut.. Hoppas du ska trivas!

baby-lovedoll
2008-01-30 23:52
0

jo jag hoppas det också :)  Ska bli skönt att lämna storstan bakom sej.   Svor en ed när jag var ca 8 år att jag skulle flytta ifrån stockholm så fort jag fyllde arton, verkar som om jag kommer hålla den eden. :P