Relationer iFokus

Relationer

Etikettpsykologi
Läst 1157 ggr
skruttan31
0

skrikig sixten!!!

Jo som sagt var,, Som spiriteye har skrivit på sin sida att han bor på gotland med sin skrikiga katt sixten,, vilket i detta nuläge inte stämmer för den katten bor just nu med mig strax utanför borås,, var på jag oxå kommit på att just denna katt är UNIK,,  Sen om de är efter husse,, låter jag er fantasi få avgöra,, Jo till detta hör att skrika,, jo tack, de gör han, Sen bortskämd som han är äter katten bara tonfisk o torrfoder,, o när tonfisken på tallriken är slut,, och någon närmar sig köket, kommer katten,, sätter sig demostrativt framför tallriken, o bara jamar o stirrar på denna stackars tallrik,, men jösses katt,, de är din husse som är medial,, så sluta meditera dit maten,, den kommer inte fortare fram utan MIN hjälp,,  sen Sover katten hela dagen,, för o på kvällen bli kärleks krank o jama efter kärlek, börjar skrika bakom min rygg,, o tittar jag på katten,, så stryker den sig utmed mitt ben,, om jag inte då genast berör katten,, så ställer den sig framför mig under datorn vid mina ben o skriker "ta på mig" berör du iNTE katten,, fortsätter den o skrika tills du i alla fall rör den med tårna, Sen har du ju morgonen,, den värsta av dom alla,, Min 10 åriga son e uppfostrad.. talar inte med sin mamma innan hon fått kaffe på morgonen,, Katten?? åhh nä katastrof,,  den sitter o stirrar på mig när jag kissar,, o jamar vidare,, o håller så på tills den får uppmärksamhet,, men PRATAR jag inte ens med min son på morgonen tänker jag då INTE snacka med en hårig sak som gör så man måste dammsuga oftare,, Och om jag mot förmodan vill lägga mig o somna om efter sonen gått till skolan,, så står katten i dörr öppningen till sovrummet o skriker,,  O om jag mot förmodan ger upp o kliver upp ur sängen,, så tror ni inte katten lägger sig själv för o sova,, *okej,, * vad har jag missat i detta,,? Men om jag rör eller pratar med katten när den sover,, så blänger han surt på mig flera timmar efteråt,, Vet inte vilket som är bäst,, vara KATT eller MÄNNISKA???

Spiriteye
0

Ååå min stackars älskade Sixten!! Husse kommer i morgon å skall ge dig tonfisk å kärlek!!!

baby-lovedoll
0

låter som en väldigt egensinnig katt, inget å leka med ;)

Trazzel
0

He he, jag tror att katten har dresserat dig ganska bra ;-) precis som min hund har kommit underfund med att han kan få mig dit han vill!! Härligt med djur, de är så smarta. Min hund har också lockat upp mig ur sängen för att sen med en skön suck borra ner sig i täcket. Och konstigt nog så gå rman på det gång på gångGlad

[Vargnatt-]
0

*skratt* låter som en charmig liten kisse ;)