Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 4655 ggr
emsems
2008-02-06 14:37
0

förlåtit otrohet?

utifrån frågan om otrohet…
Ni som blivit bedragna, har ni förlåtit? Är ni kvar i relationen nu?
Ni som bedrog, blev ni förlätna? Är ni kvar i relationen?

[helenal]
2008-02-06 14:43
0

N'rjagva ihop medmin frsta pojkvänn i fyra år så fick jag reda på att han hånglat med tjejer ute(första året vi va ihop) Men jag valde att frlåta eftersom  det kan ju vara rykten med… uppstår lätt sånt i brjan av en relation.

Karmatarerskanise
2008-02-06 15:06
0

Mitt ex var otrogen, med två av mina vänner. Jag gjorde slut men förlät efter ett tag. Då vart han otrogen igen. Då gjorde jag slut för gott.

[Vargnatt-]
2008-02-06 15:16
0

Mitt ex var otrogen, jag gjorde slut och hade sedan ingen kontakt med honom på något år. Nu är vi vänner så jag antar att jag räknas till dom som förlåtit även om vi inte blev tillsammans igen efter det.

Maria
2008-02-06 16:28
0

Jag vet inte hur jag skulle reagera då jag inte varit med om det. Första tanken är ju att -Stick…men sedan då…Jag har ingen aning. (Borde väl inte har svarat alls då men nu gjorde jag det i alla fall)

/Maria

emsems
2008-02-06 16:32
0

själv fick jag inte veta föränn efter han gjort slut. har inte förlåtit och kommer inte göra. kan kanske dock snart bete mig hyfsat mot honom, men nu har vi inte pratat på flera månader och jag har ingen tanke på höra av mig heller så…

bubbelbubbel
2008-02-06 18:34
0

ett ex till mig var otrogen med min bästa vän, flera gånger.
vi gjrode slut, blev ihop och gjorde slut för gott en vecka senare.

jag vet inte om jag förlät honom, jag gjorde nog det, varför vet jag egentligen inte, han förtjänade ju inte det :P

Hennum
2008-02-06 23:32
0

jag blev aldrig förlåten, var kvar i förhållandet en månad, men inte längre än så.

har som tur är aldrig blivit bedragen själv, vad jag vet. skulle jag bli det så vet jag inte hur jag skulle reagera.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Isak
2008-02-07 13:50
0

Mitt ex va otrogen en gång, förlät först(lätt när man blir väckt 6 på morgonen.) Men efter att ha tänkt efter lite dumpade jag henne på direkten.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

HannaM
2008-02-07 13:58
0

Jag har blivit förlåten, vi lever ihop, är gifta och har det bra nu.

Liss
2008-02-07 15:33
0

Ja samma sak här.. jag förlät honom aldrig men blev ihop igen ändå, gjorde slut igen, testade en gång till och gjorde slut antagligen för gott. har gått ett år sen han var otrogen nu och vi pratar inte speciellt ofta. (han som ringer isf) Tror inte jag någonsin kan förlåta honom för det ärligt talat. Inte efter de grymma sättet han gjorde det på. Hade faktist vart en annan sak om han gjorde det på ett snyggare och bättre sätt. (att berätta själv alltså, inte att jag behövde gå in i det)

Får väl se hur de blir genom åren, om jag någonsin kommer kunna förlåta honom helt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
2008-02-07 17:17
0

Jag förlät inte, men försökte ändå. Det gick inte. Han gjorde det igen och jag var förstörd igen.

Jessika87
2008-02-08 15:50
0

En gång otrogen alltid otrogen. jag tror på de. men har aldrig varit i sitsen där någon vart otrogen mot mig och hoppas ja slipper de med.  men skulle jag få reda på att min pojkvän legat med ngn, skulle ja kanske förlåta honom,men de skulle nog aldrig funka att vi fortfarandfe skulle vara tillsammans, skulle inte känna mig säker

KickanLilja
2008-02-08 16:39
0

#12 Håller inte alls med dig om en gång otrogen alltid otrogen.

Jag var otrogen mot mitt ex. Vi var tillsammans i 4 år och jag var otrogen i 3 av dem mot honom. Det var alltid med samma kille, en pojke som jag hade fallit radikalt för. Dock skulle det aldrig fungera mellan oss som ett par (det var vi båda överens om). Varför jag stannade hos min pojkvän? För att han gav mig trygghet, ömhet, närhet och kärlek som jag behövde. Det kan mycket väl ha varit så att jag inte älskade honom.

Nu har jag träffat världens gulligaste kille som jag aldrig skulle kunna vara otrogen mot. Jag älskar honom så otroligt mycket. Jag träffar fortf. han som jag var otrogen med, men jag vill inte ha honom längre även om känslorna var/är starka fortf.

Så nej, älskar man någon så är man inte otrogen, även om man har varit det förut.

Men det är min åsikt.

baby-lovedoll
2008-02-08 20:25
0

en gång otrogen, alltid otrogen STÄMMER INTE. Om det skulle göra det så är jag dömd till ett liv i otrohet….

Jag var väl så att säga "cyber" otrogen, vilket jag ångrar djupt. Min älskling förlät mig gång på gång, och jag har blivit mogen nog att fatta att jag gjort något jag själv anser oförlåtligt…..

Min kille är världens snällaste, och jag sa mer än 500 gånger att vi borde göra slut för bådas skull, för att ingen av oss mådde bra av min jojo otrohet.  

Nu har jag helt tappat sugen efter att vara intim med någon annan, finns ingen anledning. Älskar min kille, och otroligt nog älskar han mig.  

en gång otrogen, I VISSA FALL alltid otrogen

KaptenKarin
2008-02-08 21:19
0

Jag fick reda på att mitt ex varit otrogen mot mig när vi var tillsammans i somras (det hade varit slut en längre tid). Före det hade vi tagit upp kontakten som vänner men jag bröt den på en gång. Nu tilltalar jag inte honom och ignorerar honom totalt. Vi går i samma klass så ser hans tryne varje dag

RC70
2008-02-09 12:23
0

jag var en idiot och ville så mkt ha det förhållandet, kärleken är blind, även fast han varit otrogen 2 gånger (tydligen fler jag inte vet om) med samma tjej.

jag kraschade totalt, mådde pyton i 6 månader sen en dag vaknade jag och hade insett att NEÄ såhär vill inte jag må.

Det var 2 år sen nu i Maj.

martdat
2008-02-09 13:15
0

jodå, det har hänt, men jag fortsatte träffa honom, det handlade enbart om sex och inte känslor så även om jag var irriterad och lite upprörd så hängde jag inte upp mig på det någon längre tid, vi bodde dock inte ihop utan träffades bara i nått år, bor man ihop blir det nog mycket värre. Vi har inget förhållande med varandra idag men av helt andra orsaker, men vi är vänner och umgås än i dag.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ceciliaolucifer
2008-02-09 13:17
0

Jag blev bedragen av min första kärlek. Det var ett riktigt destruktivt förhållande och jag borde aldrig ha träffat den killen. Han satte djupa spår i mig som fortfarande är kvar idag. Han betede sig konstig en kväll när han skulle på fest med sina vänner. Jag fick av någon anledning inte följa med. Vilket jag annars alltid skulle göra för att han ville visa upp mig. Men jag fick inte följa med och han skulle komma senare på kvällen och sova över. Han ringde och sa att han skulle komma senare. Hörde inte av sig på hela helgen och jag förstod att ngt var fel men hade is i magen och hörde inte av mig heller.

På måndag morgon i skolan (gymnasiet) så flinade alla åt mig i klassrummet, jag förstod ingenting. Alla visste om det förutom jag. Och mina "vänner" flinade åt mig. Jag förstod ingenting. Min syster som gick sista året på samma skola sprang och hämtade mig och berättade vad hon hade hört. Jag skickade ett sms sent den kvällen till hnm och skrev bara "Varför?". "Jag vet inte" svarade han.

Jag förlät honom dum som jag var, jag skulle ha lämnat hnm för länge sedan. Vi hade varit tillsammans i 3 år när han var otrogen och sen efter otroheten så växte ett inre hat hos mig och tillslut tog jag mig ur förhållandet..

april4
2008-02-09 16:21
0

Jag har aldrig förlåtit en otrohet och kommer aldrig att göra det heller. Är man otrogen i ett förhållade………då är det nåt som inte är bra och bättre att man bryter upp.

SimsBrooke
2008-02-09 16:41
0

Jag vet inte om detta gills men mitt första riktiga förhållande så var killen otrogen på sommaren och vi hade snackat om otrohet vad som gills när det är otrohet då hade han sagt sex och så.. Och vad tror ni han gör? Har sex med en annan :S Men jag fick inte veta detta förrens i januari 2004 :S och vi var tesammans sommaren 2003 mellan april och augusti :S

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke