MSN-virus varning
Viktigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om någon kallar sig bum_tn007@hotmail.com och addar dig på msn så acceptera inte, för det är ett MSN-virus som ger användaren ditt IPnummer. SKICKA DETTA TILL ALLA PÅ DIN LISTA för om det är någon som accepterar den så kommer du också du få den på din lista. Då kan han göra en massa saker på din dator, och han ser då allt du gör på datorn utan att du få veta det. Detta innebär att han kan få tag i dina lösenord och inkräkta på sådant som din mail, communities, bankkonto och dylikt. För att detta inte ska hända så SKICKA DETTA TILL ALLA.
Låter som ett kedjebrev
och om det något som borde förbjudas är det kedjebrev *S*
PS man skall inte adda "främmande" folk..
man vet ju inte vad de e för några..

Alla mail där det står skicka detta tiill alla kastar jag direkt, det är bara skitmail som fyller inkorjar, säger som ovan man acceptrerar ingen man inte vet vem det är,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Har också blivit varnad för denna e-mail adress, och den adressen har inte försökt "adda" mig ännu, och faktum är det att dom som jag inte vet vem är, så blir utskickade tillbaka till cyberspace.
Har tillräckligt med intrångsförsök i min dator ändå så. 
Finns på en lista med falska virusvarningar och när jag söker vidare så är det en e-mail adress till en hackare (allstå en som vill in i datorn och kolla runt och stöka på). Så sedan vet man ju inte vad man ska tro, eftersom det finns dom som påstår att dom har kompisar som blivit drabbade.
Men…!
"som ger användaren ditt IPnummer"
Tindra, har du en aning om vad IP-nummer är för något? Och är du medveten om att det ges till bland annat alla hemsidor du besöker? Att vara rädd för att ge ut sitt IP-nummer är bland det dummaste jag hört. Vidare är det inte första gången jag hör om den här sortens MSN-virus-skitsnack.
…tss!
#3 intrångsförsök i din dator? Hehe, antagligen du. Varför skulle någon vilja engagera sig i det? Vad är du har som är värt att riskera fängelsestraff för? Näedu, alla seriösa hackare jag möjligen varit i kontakt med ägnar sig åt helt andra målområden. Förövrigt är det jävligt enkelt att komma igång och "hacka"… Lär dig Telnet och Finger-metoder så har du kommit långt.
#4 Det är fan as lätt o dölja IPn.. men jag bryr mig inte, kör F-secure.. inget skräp kommer in alls..
#5 Tack för den idiotförklaringen!!! Kollar faktiskt upp uppgifterna innan jag ens publicerar ett inlägg så…
Har även chattat med honom som varnade mig för denna adress, och han skrev varning med stora bokstäver.
PS! Du har inget hum om alls vad det finns för intressanta filer i min dator. Ds!
Men som sagt, det är inget virus utan en hackare.
#7 Yeah right. Dessutom, varför "hacka" sig in via MSN? Det är jävligt korkat av en mängd anledningar. Det enda MSN duger till i hackerväg är att sprida trojaner eller liknande, och det är ju inte precis hackning i dess rätta bemärkelse. Ska man Shell-hacka så är det fan så mycket smartare att gå direkt på datorn än något chatprogram.
"Ser vad du gör", låter inte som något annat än ren trojanitet om du frågar mig. Det är inte så hackning fungerar, men det vet du ju säkert redan eftersom du "kollar upp" fakta först.
#6 Javisst, och man kan fejka det genom "studsning" också. Men de användare som skräms av "MSN-virus" sysslar nog sällan med varken det ena eller det andra. Förövrigt är det inte IP-adressen som är det mest intressanta, snarare vill man komma åt MAC-adresserna - om man är lite händig. Då kan du försöka gömma dig bäst du vill.

madland_se, måste påpeka att du inte låter särskilt trevlig…. Det här med hackare är inget som alla vet vad det är och vad dom kan göra och hur. Ta hänsyn till att andra inte kanske vet lika mkt som du.
Vill bara rätta till en sak. Om det är en hacker ni talar om, och den hackern vill göra "dumma" saker, så heter det inte längre hacker, utan cracker. En hacker är snäll, en cracker är dum. (bara för å verka smart :P)
Jag kanske verkar otrevlig men i princip allt som kretsar kring att man "måste skicka till alla man känner" är inget annat än värdelösa kedjebrev, och det särskilt när det inkluderar något kring och eller om MSN.
Få saker är så irriterande som kedjebrev och istället för att sitta och sura över hur somliga tycks falla för vilket skrämeri som helst försökte jag redogöra vad fan vi snackar om här…
Fine, jag släpper det.

#11 Okej, jag vet att dom kedjebreven är jobbiga, och förstår att du egentligen inte ville låta elak. Ville bara påpeka att det finns trevligare sätt att skriva det på :)
madland_se; det finns många anledningar till varför folk vill komma åt ens dator. t.ex för att komma åt alla ens lösenord, komma åt ens internetbank osv.
På endel hemsidor står det att det är en hacker
På andra att det är frågan om en cracker
Hur ska dom ha det? hittade 2990 sidor
Släpper det här nu och går och sätter mig i skogen och funderar.

#14 gör så :) det är nästan bäst… men inge fel å säga hacker egentligen, eftersom dom i grunden gör samma sak
Det här fick jag idag av en pålitlig kompis. Faktum är att jag tänker nog ignorera det helt i alla fall.
Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar sig Nwin2.
KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT !!
#14 & 15 Det är enormt stor skillnad på en Cracker och en Hacker..
#9 Tror det är dags att skaffa vista…
nej man har kanske inget som är spännande i datorn o av vikt för dessa idiotiska männniskor som sitter o förstör för andra men det är SÅ irreterande att få sin dator pajad och bli av med alla ointressant saker som finns på ens dator!
#19 Håller med dig, då finns det skäl nog att vara försiktig.

#16 Det hjälper inte att du fått detta från en trovärdig kompis. Det är ett Hoax, och det finns att läsa om här. Det hela handlar om att man går på sådant och skickar vidare. Allt som man uppmanas skicka vidare ska man kasta direkt.
Nästa gång ni får ett sådant varningsmail, prova att sök på "viruset" på googles så får ni besked direkt. Men skicka inget vidare
#21 Älska F-secure <3
Jag öppnar aldrig mejl som inte är från vänner. Och ser jag att det är FW öppnar jag inte ens vänners mejl.

Liten skoj grej ang Hoax/Kedjebrev*S* (inget illa menat, bara lite skoj text)
VIRUS VARNING!!!
Om du får ett brev där ämnesraden är helt tom, kasta det genast..
Öppna det inte!!! Det, brevet alltså, kommer inte bara radera hela din
hårddisk utan kommer dessutom att ta bort all information från alla
disketter inom fem meter från din dator. Det avmagnetiserar remsorna
på dina bankkort, videokasetter och liknande, programmerar om alla
elektroniska prylar i huset, sabbar bilden på din TV och manipulerar
vanligt ljus till laser för att repa alla dina CD-skivor. Brevet
kommer också att felkalibrera inställningarna på kylskåp och frysskåp så att all glass smälter och mjölken surnar. Din mobiltelefon kommer att
programmeras så att den ringer din svärmors nummer oavsett vilket
nummer du försöker ringa. Dessutom sänder brevet ut en speciell
ultraljudsignal som lockar till sig getter. Signalen är mycket stark
och alla getter inom tio mils avstånd kommer genast att rusa mot signalen
för att äta upp allt som råkar finnas i närheten av den.
Så se upp! Skicka detta vidare till dina vänner, släktingar,
grannar, fiender, rörmokare, sophämtare, börsmäklare, bibliotikarier,
rymdvarelser och alla andra som inte har en aning om att det är
stört omöjligt för ett harmlöst elektronisk brev att göra alla dessa
saker eftersom det bara består av text. Det är för deras eget bästa!
Tack på förhand.
#24 Åh, om man kunde få såna där kedjebrev. Dagen skulle vara räddad, för man skulle få världens skrattanfall ju.
Och det är ju hälsosamt att skratta.
…För att om resultatet blir repade CD-skivor och mjölken surnar… och getter är ju söta… 

hahah…ja visst är dom

#23 Japp FW öppnas ALDRIG typ, jodå det har hänt men jag är såååå trött på kedjebrev och jag skickar aldrig vidare, har hafft diskusition med en vänninna om detta som envisar med att skicka vidare gämt, sen tycker hon jag e taskig som inte skriver på och skickar vidare, har försökt förklara att dessa prorestlistor som det offta är är ren bluff och jag gillar inte att hon skickar till alla på listan för då sprider hon dessutom min mail..
Det här tror jag heller inte på:
längre gratis. Du kan undvika att bli debiterad om du skickar detta meddelande till Minst 18 personer. Detta är inget skämt (du kan kolla http://www.msn.com/) När du har skickat det till 18 personer, får du ett e-mail och din gubbe blir blå.
Kopiera och skicka vidare detta meddelande.
#28 Nej sådana är falska. Skulle MSN ändra ngt får man mejl av dem.

#28 HaHa !! fick två sådana förra veckan,, det sorjliga är då att två till har gått på det. men jag vill minnas att det sirkulerade förra året med, ..
#29. Faktum är att jag läste på MSN's hemsida. Och det stod inte ett ord om att det skullle börja kosta där heller så.
#30 Det sorgliga är ju att tonåringar (även barn och vuxna) går på det. Och så skickar de vidare, "i fall att…!"

Tror till och med att MSN hade gjort ett tillägg om det i ett av sina utskick där de informerade om andra nyheter med MSN. Alltså att det ej var sant att MSN skulle försvinna om man ej vidarebefodrade mailet
#31 #32; det är ju det jag skriver. Hade det varit så att MSN skulle börja kosta, hade man fått mejl angående detta.

#31 Precis folk i alla åldrar kan tyvärr gå på det, dessa var vuxna människor,,