Katigorisera relationer
Jag har en fråga till alla här på forumet;
Katigoriserar du din relation till någon du älskar, gillar, intresserad av? Vill du gärna säga: Ja vi är tillsammans. Eller Ja, vi är KK? etc.
Tror du att man kan vara med varandra i utan att kalla det något? Skulle det fungera?
Skriv gärna om egna erfarenheter…

Skulle inte funka. Haha, hör här "vem är det?" "det är han jag bor med" Det låter verkligen inge bra. Och om några veckor, samma fråga men det här svaret "det är han jag är gift med bara"
Nej, skulle aldrig funka :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Konstig för jag har en kille som tycker det funkar. Och jag vet inte vad jag vill eller vad jag ska säga till folk när de fråga vem han är för mig… Han säger bara att vi hänger ihop… När jag ska svara på dne fråga säger jag ibland att han är min bästa vän eller pojkvän eller kk… Jag är förvirrad
Ja, vi är tillsammans. Eller ja, detta är min pojkvän.

relationer är ju lite på olika sätt, för mig i allafall, det kan vara klurigt att förklara vissa relationer ibland ja, men antingen är man tilsammans elr inte tycker jag, och i såfall är det ju lite mer seriöst, är man det inte men har någon liknande relation så säger jag att vi "träffas" KK, ja det är någon jag har sex med .fasst utan några vidare känslor,,, klart kompiskänslor men inte mer. helt känslokall är jag ju inte hehe,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag tror de flesta människor behöver kategorisera sina relationer, generellt sett. Det kanske funkar för en del, då är det så. Inte för mig dock.
Rockstar: du skriver ju att du är förvirrad. Det skulle jag också vara om min kille inte vill bestämma om vi var ihop eller kompisar.
Vissa människor VILL ju inte bestämma nåt heller, för att dom tycker det känns jobbigt att ha en stämpel. Då får man bestämma om man vill spela efter deras regler eller sina egna…
För min del är gränsen tydligt, antingen kompis eller nåt annat. En KK är inte en vanlig kompis, det är en person jag vill ha sex med men att en långarig relation inte funkar av nån anledning. Men det är INTE en vanlig kompis, vem som helst.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Att välja att kalla sin relation för att "man hänger ihop" tycker jag tyder på att man är lite rädd för att binda sig. Man vill inte ge det ett namn för då blir det plötsligt verkligt och skrämmande…
Kanske enklast att säga att ni dejtar? Det gör man ju i landet på andra sidan oceanen. Där kan man dejta länge och även ha sex, men det verkar ändå inte betyda att man lovat varandra något.
Men för min egen del skulle jag aldrig nöja mig med mindre än att ge förhållandet ett namn.
Jag är ju då så illa tvungen att ge vårat förhållande ett namn, så jag skulle nog säga att vi är gifta då.. räcker det?
#7 Det får räcka för tillfället. Annars vet jag många andra namn som också är applicerbara. =)

Om man vänder på "tänket" så kan ju viljan/önskan att inte sätta ord på förhållandet vara ett sätt att försöka hålla det öppet. Har man inte bestämt vad man är kan ju ingen försöka hålla en ansvarig för att man brutit mot de normer eller underliggande regler som finns för just den typen av förhållande.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.