Upp-o-nervända dagen
Ja, just det… en sån dag är det idag. Fast allt började redan igår. Jag och min sambo va i Orsa över helgen på bröllop, ett väldigt vackert sådant måste jag tillägga.
När vi skulle åka hem igår, så startade min sambo bilen för att varmköra den då det var -11C ute. Hade varit neråt -20 under natten. Bilen står o går ca 20 min. Vi packar in våra saker och börjar åka. Efter 2 km så blinkar en stor fet röd text på instrumentbrädan… den lyder: STOP!
Vi stannade självklart bilen och konstaterade att motoroljan var slut… mycket märkligt tyckte jag då jag haft bilen på service för en månad sedan så motoroljan var fräsch och helt ny. När jag öppnat huven på bilen så har oljan sprutat upp ur mätstickans rör. Vet inte om allt åkt ur den vägen, men bilen var helt tom på olja. Så, ca 4 liter olja försvann på 2 km utan förvarning. Det var inte riktigt vad jag planerat.
Kallt som det var o mitt ute i ödemarken Orsa, så fick vi ringa en av min sambos kompisar så att han kunde skjutsa oss till sin pappa som har en hiss för att kunna se under bilen. Det visar sig att min bil inte ens går in i hans garage!!! (Jag har en liten golf…)
Hur det nu var så med spekulationer hit och dit så fick min pappa tag i en biltrailer… i enköping. Så min pappa sitter o åker 30 mil enkel väg, för att hämta mig, min sambo, hans kompis och min bil. En söndagkväll… Vi var hemma runt 3 imorse. Jag brukar gå upp 20 över 6 för att gå till jobbet, men eftersom jag kör lastbil så vågade jag inte åka till jobbet. Tänk om jag skulle somna vid ratten!!!!
Så både sambon och jag har varit lediga idag. Men allt har blivit helt galet för nu har vi vänt på dygnet eftersom vi sov till mitt på dagen idag. Har dessutom en snäll mamma som lånar ut sin bil till mig för att kunna komma till jobbet imorrn. Min bil står fortfarande på verkstan =(
Det blev väldigt långt det här… men jag var tvungen att skriva av mig om den lilla bilen som det bara strular med jämt. Jag vill inte veta vad det står på min faktura när jag hämtar bilen sen. Hade ganska mycket räkningar denna månad så det här kom ganska olägligt. Men har man bil så har man.

lät ju inge vidare… jobbigt med såna överraskningar :S

visst är bilar bra underbara ibland? ;) själv hade man också en rolig natt i söndags, var på epaträff i örebro (jo jag är så pass ung
) och när vi var uppe på stan så gav sig alla mina instrument.. så det vara bara att smyga sig hemåt utan varvtalsregulator, alla mätare och framlysen… så fick dra ny el i halva traktorn i söndags natt, lika bra att göra det på en gång när man är rätt arg påt.
bilar alltså… min bil gick sönder när jag varit och tränat. stod ute i shorts i minusgrader och dyngblöt i svett. Då kommer den på att "nä nu tror jag visst att kopplingspedalen ska gå sönder" å där står jag, sdagen innan julafton och väntar på bärgning. Sagt och gjort. får hem bilen. En snäll pappa och bror kommer och drar bilen 15 mil enkel väg för att kunna laga den. Lagad! tack och lov! körde tillbaka hem efter jul och bara typ tre dagar efter när jag är på jobbet och ska hem, så startar den inte igen. Nu är det bränslepumpen… *snyft*

Jag säger bara volkswagen!!! Har haft två… skitbilar båda, kommer aldrig mer att skaffa volkswagen igen!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tror inte att jag ska ha en vw igen heller. Räkningen gick på 4700:- Och igår när jag åkte hem från jobbet så börjar den där sabla motorlampan lysa igen!!!! Den lös innan för att lambdasonden är paj. Nu är den alltså bytt så det är nåt annat som ger utslag istället.
Behöver jag nämna att vi letar ny bil???

Lycka till med billetandet!! Glöm inte jämföra vilka bilar som klarar sig bäst när det gäller besiktningar och verkstadskostnader osv. Det brukar löna sig!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#6 Då ska jag alltså inte satsa på en BMW? Typiskt, jag som ville ha det. De är svindyra i verkstadskostnader.
Vi kollar runt lite…
Det här virrvarret är inte över än heller vill jag lova. Bilen var inne idag igen. Men min verkstad kan inte göra nåt åt den där lampan nu, för det får bara V.A.G. göra. Så på fredag ska bilen lämnas dit och då lär räkningen bli dyrare än den förra. Snart sätter jag mig på rumpan nånstans o vägrar röra mig, för då kan omöjligt bilen gå sönder ännu mer!

Sandra - tror jag inte vill köpa din bil :P som jag sa förut