Riktigt fel.
Fy va hemskt stackars tjej säger jag bara.
Jag säger som Hera, riktigt fel!!!!!!!!!!
Osmakligt. Så fruktansvärt att bli utsatt för något man inte är med på och sedan behöva oroa sig för ev. följder.
/Maria
Alltså, har man sex är man två om det, ska man filma det så ska BÅDA vara med på det.
Jag själv skulle må jätte dåligt! så förstår så väl.. riktigt riktigt fel är det!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Det som är mest kostigt av allt är väl att det inte går att anmäla eller bestraffa någon för något sådant! Rättsväsendet har sannerligen lustiga prioriteter när man kan få livstidsstraff för förskingring men 6 månader för att man nästan slagit ihjäl sin flickvän/sina barn och inte ens åtal för något som det som beskrivs här!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
helt sjukt.. jag hade strypt karln långsamt,,,
#4 Hon ställde inte upp. Hon var ju ovetandes om filmningen.
/Maria
Håller med, det känns väldigt fel.
Samtidigt så är det själva filmandet som inte anses vara ett brott, ungefär som att jag kan fotografera vad jag vill (nja, nästan i alla fall).
Det är vad jag sedan gör med filmen (eller fotona) som blir ett brott. Det står väl inte helt tydligt i tidningen, men så är det i alla fall :o)
mvh Martin

Silken idiot, sen att man inte kan anmälla det gör ju saken ännu värre.
Såg att inlägg #4 var borta nu. Bra.
/Maria

Ja man slutar aldrig att förundras…kräk finns det gått om…men en del är värre än andra…och han är en av dom
Läste det i tidningen.. Det är ju sjukt..! Och om inte båda är med på det så är det inte alls okej!
Hur skall man komma ifrån den här typen av brott? Dagens kameror blir mindre och mindre och jag skulle tror att det smygfotograferas och filmas (och med dagens zoom på digitalkameror kan man vara rätt långt borta…) en hel del på stränder osv på sommaren.
Likaså när kameror blir mindre, eller webcams som man kanske inte ens tänker på så ökar möjligheterna att filma i förhållanden, och det är ju kul om båda är med på det men det är ju också stor risk att det missbrukas.
Man läser ju även om fotografering i omklädesrum i skolor osv.
Vart är vi på väg? Hur stoppar vi det?
mvh Martin
Jadu marnyman. Jag har inga förslag alls.
Kanske borde alla gå runt med någon typ av störningsapparat? En sån där som sänder störsignaler så kameran inte fungerar som den ska ;)
#15 På min lillebrors skola var det rätt så nyligen flickor som filmades i omklädningsrummet, med en mobiltelefon. ;S
Nu är telefonerna förbjudna på skolan iaf..
#17 Japp, det är det jag läst om också. Främst tjejer som filmat varandra i omklädningsrummet och därefter mobbing, men gissar att med t.ex. webcam så blir det ganska lätt (framförallt trådlös sådan) att använda den som någon form av övervakningskamera. Var väl någon hyresvärd som filmat någon tjej i duschen på det sättet (osäker på om det var webcam, men någon sorts kamera i alla fall).
Helt klart tror jag i alla fall att det är ett växande problem i takt med att teknik och internet går framåt. Visst, att skapa lagar är väl bra för då kan man straffa dem som gör det - men t.ex. på grundskolor så är ju de flesta under 15 och inte straffbara, och dessutom tenderar ungdomar till att inte tänka fullt ut eller ha full insikt i påföljderna osv.
Det är bara att gå ut på youtube och liknande så vimlar det av lättklätt och fylla bland ungdomar på både foton och film (ofta från mobiltelefon eller vanliga digitalkameror), och de tänker säkert att just nu är det häftigt (om det ens är de själva som lagt ut det), men om 10 år när man skall söka jobb är det kanske inte lika häftigt…
mvh Martin
Jag tycker att det är fel, jag ogillar även när folk tar kort på en utan lov så… överallt finns dessa j'vla kameror. Har själv blivit utsatt för en webcam hos en killkompis, vi hade inte sex eller så men jag bytte om i hans sovrum.. och han hade självklart inte berättat om hans webcam som ständigt var på och tog bilder var 10 sekund. Han fattade inte varför jag sen var upprörd och jag fick honom inte att radera bilderna.
När jag bodde på förra stället så bytte jag om och tänkte inte på fönstret.. Våran granne som hade fönster rakt mot vårat med bara några meter i mellan tog kort då jag stod och bytte om.. såg hur han höll i en kamera efter blixten gått av..
Min dåvarnade sambo maila till polisen och frågade om vad som gällde och dem sa då att de inte är olagligt att ta kort på någon, men om vi hittade bilden någonstans kunde vi anmäla..
Men vadå, skulle vi sitta och leta efter bilden ifall den var någonstans då..
Sen pratades de ju om en kille för några år sen.. som dansade väldigt "roligt" och han var överviktig.. så de var ju super "skoj" att lägga ut på nätet. Han tog livet av sig när han såg att den kommit ut.
#20 Men dubbel usch. Att du blev fotad och det där om killen som tog livet av sig :/
Det enda du kan trösta dig med ang fotot killen tog är att det blev ganska säkert helkass om han tog med blixt mot fönsterrutan, inte ens säkert att du syns på fotot.
Fast det blir ju inte roligare för det, för man vet ju aldrig. :o/
mvh Martin
#22 Jo iof.. Men var mörkt inne hos mig också.. vet inte om de hjälper eller inte. Men de var ju 1½ år sen.. så tänker inte allt för mycket på de. Skulle dock bli svårt chockad om den dök upp någonstans!:(
Jo, förvisso mörkt inne hos dig och att han kanske skulle behövt blixt för att lysa upp, men dels når en blixt inte speciellt många meter och dels går det inte att slå en blixt "rakt igenom" en fönsterruta, det blir bara en stor "sol" då.
mvh Martin
#24 Ja förhoppningsvis blev de så då:) Lite lugnande..

Jag tror ändå att det måste finnas tydlighet från samhället i att man tar avstånd och olagliggör den här typen av handlingar. Det är ju genom sådana signaler man visar unga människor vad i samhället man värderar.
Om det hela tiden är så att pengar värderas högre än människor så blir det ju den norm unga människor får till sig ända från start och vice versa.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Instämmer med #26.
mvh Martin

en sån här sak borde man ha en namninsamling till.. att dom ska ändra lagen! det är ju helt sjukt!
När aftonbladet ville ha en kommentar svarar han att han tycker det känns olustigt… Han har inte funderat på hur tjejen känner… *suck*

Stackare!