Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 3034 ggr
Maria
0

Sex och småbarn

Hej Ny här…

Jag måste skriva av mig lite om alla artiklar i tidningar där det handlar om hur man ska få sexlivet att fungera med småbarn. Det är väl en baggis. Småbarn sover emellanåt. Småbarn vet inte vad det handlar om. Småbarn kan man lämna till barnvakt osv….

Det skrivs aldrig hur det är att ha ett fungerande sexliv med tonåringar hemma. Tonåringar som aldrig lägger sig. Tonåringar som fattar minsta lilla vink. Tonåringar som nästan kräks vid tanken på att mamma och pappa har sex osv.

Detta tycker jag är ett mycket större problem men det får man aldrig läsa om…

/Maria

Karmatarerskanise
0

Men är inte tonåringar ofta hos vänner och sover över? Ofta på disko osv?

Maria
0

Det var hos oss de sov. Huset fullt jämt…

/Maria

Peppe
0

#1 nej inte alla =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annette
0

Och kanske inte samtidigt, om man har flera…..

[Sajberlena]
0

Åh, äntligen någon som tar upp det problem som jag ser som det största vad gäller ämnet!

Så sant som det är sagt - man blir ju aldrig AV med dem! Möjligen på dagtid, när de sover, men då är mellanbarnen pigga och vakna…

Samtidigt är man ju så otroligt nöjd med att de vill vara hemma så man vill ju inte gärna be dem åka någonstans.

Det är bara att inse - vill man får man söka sig ut någonstans, för hemmet är ockuperat av nattdjur!

[SharpMissy]
0

Ja, jag håller med! Det är rent dåligt av massmedia att aldrig skriva om den här sidan av myntet. Du har ringat in problemet jäkligt bra i ditt inlägg, bumbleboo.

Hur GÖR man då? Eller snarare NÄR?

[Sajberlena]
0

När de flyttar hemifrån… Gråter

Men ett knep har vi kommit på! Om man inte bryr sig om att de sitter och häckar i närheten av sovrummet utan kör ändå så försvinner de fortare än röda rävar! Sen suckar de och himlar med ögonen ett par dagar, men det går över!

Karmatarerskanise
0

Man får skaffa barn som mig, hemma vardagar alltid borta på helger ;)

adiafora
0

Jag och min förra partner sket högaktningsvärt i tonåringen. Det finns hörlurar till dator, tv och musik…bara att sätta på…hörlurarna alltså….om man inte vill höra.

När det kommer till mina egna barn som snart är tånnisar kanske det kommer kännas annorlunda om jag då skulle ha ett förhållande som tar plats öppet inför barnen. Egna barn, andras ungar. Det gick bra att nuppa inför någon annans tånnis öron, men hur ska det gå inför ens egna?

Å andra sidan är jag uppvuxen i ett sexuellt aktivt hem, i en liten villa och jag har inte fått några större men, tyckte inte det var särskilt jobbigt att höra vad som hände bakom den stängda dörren, det kunde de väl få unna sig, de kom ju ut så mycket gladare efteråt. =)

Miss-Me
0

jag e en tonåring :P för det mesta är jag och festar fast min ena kompis  kikki som e lika gammal är alltid hemma och då menar jag alltid. hon är såå tråkig vill aldrig följa med och festa :P

DubbelE
0

#10, vissa kanske är smarta nog att inte festa. du vet, det är olagligt för oss under 18 och sen får vi inte dricka något starkare en folkis förns vi är 20. själv en liten festis, en gång i halvåret. har varit chufför senaste månaderna för att jag vill att mina kompisar ska komma hem tryggt. tycker kompisarna är viktigare en att sitta med en grogg i ena handen. man kan ha lika kul för det.

Hoppfull
0

Jag har två tonåringar OCH en sjuåring… :-) nog är det ett bekymmer alltid!! När de stora sover är den lilla vaken och tvärtom.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

ryttarn
0

Gör som #7, dom kan ju alltid gå ut i stallet till hästarna…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Telefonkontakt
0

Få till det på natten när ni föräldrar har lagt er? Skit i unbgdomarna, de har väl också sex och de är inte alltid de är smarta och gör det på natten när folk sover inte. Jag själv är 19 och jag kan lova att om mina föräldrar skulle vilja ha sex på natten så skulle jag bli glad för deras skull. Om jag tycker om sex så borde de också tycka om det. Men nu vet jag ju att mian föräldrar inte "får till det" så ofta så de är runt 60, men sexliv har de minsan haft.

Det är väl värre om ett litet barn klampar in mitt i akten? ungdomen vet ju vad de gör och har vett i skallen att ursäkta sig och fly fältet ;)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Peppe
0

Jag kan ju upplysa er om att vi ungdomar som bor hemma har det jobbigt vi med! Föräldrarna vill aldrig gå och lägga sig och så kan dom knacka på dörren precis när som helst.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

bubbelbubbel
0

#15, haha ! detdär känner man ju ingen ! :)

Hanna89
0

Haha mina föräldrar HAR sex och man vet exakt när:P hade rummet brevid förut och jämt när dom skall ha det sätter dom på tv och har ganska högt ljud, synd om dom igentligen att dom inte får ha det utan tv:n.. tycker inte det är så farligt faktist, dom vill väll också göka.

Sockerbubbla
0

Ja, du.

Eftersom jag snart är i tonåren så kan jag väl inte säga något annat än att många tonåringar inte bryr sig.

Liss
0

#15 haha.. jaa eller bo i en tvåa med sin mor och sova i vardagsrummet med bara en gardin ivägen.. och då försöka vara intim med sin pojkvän:P iiinte kul^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Malin3033]
0

Gör som mina föräldrar och byt till ett sovrum på nedre våningen. :o) På övervåningen är det numera kryllat av ungdomar och nattugglor. *haha*