Toalettbesök
Kan ni tänka er att använda toaletten när partnern duschar/badar? (om nu toaletten är i samma rum)
/Maria

är jag extremt nödig så kan det hända att jag kissar när han duschar men kan jag låta bli så gör jag det

Hahaha, med min förra man kunde jag inte det. Nu kissar jag obehindrat i hans närvaro… annat ser jag till att sköta i total avskildhet!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
gjorde det dagligen med exet (bodde ihop i fem år) men ny när jag är så nytt ihop med ngon så skulle det inte falla mig in

Nej, levde med exet i 7-8 år och det hände inte en enda gång.
Jag har inga problem med att kissa om maken ligger i badet men han gillar det inte så jag tar oftast gästtoan då. Själv skulle han aldrig kissa om jag låg i badet.
/Maria
Nej, inget jag gör. Han duschar så snabbt ändå, så kan vänta till efteråt om jag inte hinner smita in före ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Vi kunde kissa sammtidigt som någon gjorde något annat.. men inte nummer två för bövelen! :P Nummer två kunde jag knappt göra när han var i närheten ens.. (barndomms fobi)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Vi kissar även om den andra duschar. Men draperiet måste vara för! =)
Inga problem här. Fast nr två gör jag gärna i fred ;)
inga problem men som hera skriver, nr2 helst själv!;-D

Näe..vill nog helst göra sånt avskilt..

Absolut händer väl i princip varje dag, men somsagt nummer 2 skulle aldrig falla mig in att göra i sällskap.

När jag hade urinvägsinfektion så fanns det inte så mycket val, men han fick ha duschen på jättehårt så det inte hördes något. Jag satt fortfarande kvar när han gick ut.. Det sved ju och gjorde ont.. *barnsligt gråt* och läste tidning under tiden. Men han får inte kissa när jag är där inne, låter ju mer. Äckligt :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

säger som Heda " Absolut händer väl i princip varje dag, men somsagt nummer 2 skulle aldrig falla mig in att göra i sällskap."
vi har ju turen att ha toan och duschen på två olika ställen. så det är inget problem för oss, vårat problem är att vi skulle behöva två toaletter istället :P
Man bör hålla på sin intimitet och inte göra sånt inför varandra. För även om det med förnuftet känns helt okej och naturligt, så tror jag att på lång sikt underminerar sådant ett förhållande. Attraktion och magnetism mattas av när man inte längre håller sina kroppsfunktioner för sig själv.
Släppa väder, slå en sjua, göra nr2, klippa näshår, byta mensskydd m.m. är saker man bör hålla för sig själv.
#16 Där håller jag inte med.
För mig innebär sådan öppenhet att man verkligen passar ihop och inte skäms inför varandra. Det är jätteskönt för mig.
För mig innebär det att man har ett starkt förhållande. :)
Och det har inte påverkat vår attraktion ännu iaf.

Det händer aldrig hos oss för vi duschar alltid ihop……
#17 Ibland är det skönt att jag har fel. Men jag kan säga att det är en av anledningarna till att många tappar bort varandra. Jättekul att läsa att du inte är en av dem! =)
#19 Jag kan iof inte säga ngt om framtiden, men det har iaf hållt över tre år nu :) Kan heller inte tala för killen min :P Så jag får hoppas jag har rätt :) Sen kanske det fungerar olika för alla. Vi är ju trots allt människor och alla fungerar på olika vis :)
#16, Jag håller nog för mestadels med dig. Något måste man ju få hålla själv. Bara för att man kanske bor ihop behöver man inte göra allt tillsammans.
Jag skulle inte kunna sätta mig på toa om han är där. Varför vet jag inte. :S
Neeh kan hålla med både sharpmissy och hera.. Man kommer väl närmare varandra när man faktist vågar göra sånna saker inför varandra. Men FÖR mycket kan de också bli.. måste säga att jag vart mäktigt trött på att mitt ex stod med öppen dörr och pinka viftandes med sin lille sak efteråt.. och när han skulle skita sa han de alltid till mig, ärligt talat behövde jag faktist inte veta de:P Så visst, de kan göra än närmare i förhållandet men träta endel på de om det går för långt med pojk/flicksaker:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
vi har inga problem med det, men nummer två skulle jag aldrig kunna göra med öppen dörr, kan knappt fisa framför honom..
// Vanessa

Nej, det skulle jag inte kunna göra - det är väl psykologiskt 

Mina toabesök gör jag helst själv men såklart i bland har inte nöden någon lag.
Jag blir faktiskt avtänd av att se min partner göra toalettbesök fast jag vet att det är naturligt. Men jag anser att hur naturligt det än är så är det privat.
Hans Petter Niklas är ju trotts allt min leksak *hehe* och därför vill jag mer än gärna avstå hans toabesök..

Jag håller nog med LisetteS här, för mig handlar det dels om trygghet vilket jag haft oerhört dåligt med sedan barnsben. Att inte behöva skydda sig och stänga sin partner ute var nödvändigt för mig för att komma tillräckligt nära (jag stänger allt och alla ute annars)! Men samtidigt kan det verkligen bli för mycket av det goda och det är sannerligen avtändade, det håller jag helt med om. Antagligen har var och en sina egna gränser och behov.

Jag kan kissa ifall min sambo är i närheten, annars går det inte… haha
O han kan göra detsamma med mej
men nr2 vill vi gärna hålla för oss själva o jag har heller ingen större lust att vara med när ngn gör det, har nog med sånt på jobbet dagligen :)
ABSOLUT,, MEN nummer 2,, gör jag helst själv,,
Ja, det kan jag tänka mig att göra, och har gjort. Men ibland kan jag bli irriterad på att han klampar in och ska borsta tänderna när jag sitter på toa. Vi har inget lås på vårt badrum. Ska nog skaffa en hasp…
Kissa kan jag göra utan problem, men som många andra vill jag göra nummer 2 i avskildhet……

Kollar först så det ej ligger gladpack på mellan ringen innan.

Hahaha, det försökte mina söner på mig… men det syns ju lååång väg :)
Jag har skrivit tidigare att vi undviker att "kissa ihop" p.g.a att min man inte gillar det.(jag har inga problem med att just kissa om han skulle ligga i badet)
Håller med #16 men sedan har jag varit sjuk ordentligt i ett par omgångar och då blir det en helt annan sak. Min man har tagit hand om "hela mej" vid dessa tillfällen och det känns ändå tryggt.
/Maria
Nä, jag vill vara själv där inne, vad jag än gör, det är min sak. Vill inte ha ngn där då inte.

vi kan kissa när den andra duschar, men då måste den andra vara igång
men inte nr 2, då vill jag vara i fred. vilket min sambo också vill

nej det har jag aldrig gjort och kan nog inte tänka mig heller
däremot har min kompis (tjej) kommit in när jag sminkat mig och satt sig och kissat. men hon var nog lite på örat…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag har verkligen inga problem med det. Här hemma är vi väldigt öppna.. ;) Nästan lite för öppna ibland..haha.
Ja, varför skulle det vara fel.?
Lena.P är jag i verkliga livet.
ja
Lite för öppna här hemma! Jag blir en sur tant ibland som får skrika "SPOLA" när han har badrumsdörren på glänt ;)

kom på en till sak, fast de är mer familje relaterat;
jag och min bror har nog aldrig låtit vår mamma varit ifred på toa.
hon har fått sitta där och göra vad hon vill medans vi kommer in och tvättar, eller bara vill prata med henne
var mest när vi var mindre, nu kan vi göra de bara för hon tycker inte alltid de är kul. och säger åt oss att gå ut men med glimten i ögat
Jag har gjort med några få gånger när han är i duschen men inget jag brukar göra, inte pojkvän heller.

#41 haha, jag låter sällan mamma vara ifred på toan ^^ men det är sällan jag är hemma numer så det blir inte så ofta.
#41 samma här :P
nej