Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1951 ggr
HannaM
2008-02-20 20:10
0

Så ensam

Sitter och känner mig så ensam. Min man är och jobbar långt hemifrån, ska vara borta till sista mars. Låter inte långt men är det. Är sjukskriven och sitter hemma och försöker få tiden att gå. Dom jag känner bor inte i Stockholm utan överallt annars. Har ingen att träffa, inget att göra. Det värsta av allt är att jag slarvat lite med ensamhetsträningen av hunden så jag kan inte handla utan att min pappa hjälper mig.

Vet att min man absolut har rätt till egna val och att det här är ett sådant men jag kan fortfarande inte låta bli att vilj att han är här…

[Crazyonthis]
2008-02-20 20:18
0

Hej! Jag känner igen det där lite, min kille jobbar visserligen i staden där vi bor, men har väldigt långa dagar, så vi hinner inte ses så mycket. Jag är också sjukskriven och har svårt att få dagarna att gå. Dom flesta av mina vänner jobbar eller bor på annan ort, så det är lite svårt att hitta på något, sen bor väldigt många av dom långt ifrån mig också. Känner mig också ensam mellan varven, är så mycket jag skulle vilja göra, nu blir det mest att man sitter vid datorn, kollar om någon är ute på  msn med mera…..

[SharpMissy]
2008-02-20 20:30
0

Du kan ju ägna dagarna åt att ensamhetsträna din hund? Korta stunder, eller ja, det vet du säkert bäst själv hur man gör. Det är ju steg 1 för att kunna göra vidare saker i ditt liv.

Man sätter upp sina egna hinder, det finns ingen annan som gör det åt dig.

"Vi vann inte fotbollsmatchen, därför att gräset var inte grönt och bollen var inte rund".

I Stockholm finns väl allt att göra? Kvällskurser och annat. Häng inte upp hela ditt liv på en enda person, det är väl att kräva alldeles för mycket av honom. Risken finns att han, när han kommer hem igen, känner av att du lägger allt fokus på honom så han känner sig kvävd. Var försiktig med hur mycket du lägger på någon annan….

Bli stark och glad i dig själv. Hitta ditt eget inre jag. Sök tröst i din inre röst. Finn glädjen, fnisset och jävlaranammat som bor inuti dig. Utifrån det agerar du. =)

KaptenKarin
2008-02-20 20:31
0

Jag vet hur det känns, min pojkvän bor just nu i USA och gör det som han älskar och jag hatar att han älskar. Åker/tävlar skidor. Skitjobbigt att bli lämnad ensam i en småstad som jag hatar och bara vill flytta ifrån, men jag måste gå ut skolan först.

HannaM
2008-02-20 20:33
0

i stockholm finns inte så mycket att göra om man har en hund i hasorna=) promenera kan man göra och träna hunden och sen tar det slut.. jag vill inte hänga upp mig på honom men seriöst, alla jag känner bor inte här utan på andra ställen i sverige.. och ja som sagt, själv kan jag inte göra någonting just nu

sen bor det inte så mycket mer än ångest, depression och panik i mig så att hitta något annat är svårt just nu.. plus att det mesta man kan göra kostar pengar och den varan väller det inte av i livet när man är sjukskriven fårn ett jobb med dålig lön.. tyvärr

[SharpMissy]
2008-02-20 20:36
0

Men lägg mer tid på att skaffa vänner på nätet? Chatta? Gå in på massa sidor där du kan spela spel etc?

Själv har jag alldeles för lite tid att göra allt jag ville göra bara ens här inne på nätet. Jag skulle nog kunna sitta en vecka vid datorn utan att ha andra behov än mat, sömn och toabesök. Jag har massor av datorspel jag aldrig hinner spela så mycket som jag vill, det finns massor av kul sajter på nätet jag aldrig hinner hänga så mycket på, och det finns såå många sätt att fördriva tiden vid sin dator. Jag menar, om du vill fördriva tiden fram tills den sista mars då han kommer hem igen?

HannaM
2008-02-20 20:42
0

#5 jo man har så mycket man vill göra när man har fullt upp känner igen det… men efter ett och ett halvt år hemma tröttnar man, allt är gjort.. jag har träffat massa nya vänner på nätet, mest från iller.ifokus men som sagt, dom bor inte i stockholm.. så förbannat ensamt är det

Jennix
2008-02-20 21:04
0

Ditt största problem är att du BORDE verkligen träna din hund att vara ensam. Och med tanke på hur mycket tid det kan ta så… Du har tid, vad hindrar dig? :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

HannaM
2008-02-20 21:08
0

jo jag vet, nu är han dock bara ett halvår så det är absolut inte försent men jag menar, jag hinner inte komma speciellt långt på den tiden han är borta, det tar tid.. jag tränar honom till det men det fyller ju inte direkt dagarna=)

Liss
2008-02-20 22:02
0

Ja jag vet EXAKT hur du känner! "Ny"singel och ensam med en hund. Arbetslös med nästan ingen inkommst- därav har jag inte råd med nånting annat än hyran, räkningar och lite mat. Så att hitta på saker som kurser eller liknande har inte jag heller råd med. Och heller inte ut och mingla me några eller käka mat ute osv.

Jag har inga vänner här heller, alla har flyttat till andra städer och dem jag lärt känna på senaste tiden är just över internet. Och dem bor flertal mil bort!

Hunden tar mesta tiden, han kan bara vara själv 5 timmar och du som har liten vovve kan ju inte ens vara själv så länge.

Så jag VET! efter i princip 2 år av arbetslöshet (har jobbat ströjobb osv) så är de rätt tjatigt att sitta och glo.. de är det ENDA jag gör! Sitter vid datorn och byter av till tv och går promenader med ecko. hade jag inte ecko skulle jag inte ens komma ut. Eller joo, jag träffar min mor ibland me:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jennix
2008-02-20 22:08
0

Man kan ju låna böcker på bibblan, lära sig saker själv. Låna språkböcker o kanske prova nåt nytt… :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

HannaM
2008-02-21 04:00
0

#10 kanon med så mycket ideer=) synd bara att jag inte klarar nått av det.. är int ehelt frisk alls

#9 varför bor vi inte i samma stad för=p

Jennix
2008-02-21 09:29
0

#11  Har du depression eller utbrändhet? Jag vet att det kan ta mycket energi, jag har ju själv varit där… Samtidigt vet jag att om man kämpar mot sig själv och försöker göra saker så är det ett steg på vägen till att bli frisk.

Oavsett vad du är sjukskriven för så måste det väl finnas saker du VILL göra och som du orkar?

Rita, måla, teckna? Orkar du inte det?

Johanna
2008-02-21 10:30
0

#11 vi bor i samma stad!

Bara att hojta till om du vill hitta på ngt!

HannaM
2008-02-21 14:58
0

#12, deppression, ångest, panik, Borderline, adhd…

vet inte vad jag vill, känner inte sånt nu jag är lite störd jag vet

Liss
2008-02-21 15:52
0

#11 Ja de är synd!.. men så är de som sagt alltid!:(

Jennix
2008-02-21 17:30
0

#14  Nej, jag vet själv hur jobbigt det är men du kan öva på att sätta dig och känna efter vad du vill. Det var en övning jag fick av min terapeut. Ungefär som en meditation. Stäng av allt som stör, ljud o ljus, telefoner. Blunda och känn efter i 5-10 minuter och tänk på vad du vill göra under dagen. Det är en bra övning.

chik
2008-02-21 20:44
0

Oskyldighanna.m..du!! om du börjar att läsa alla inlägen som du har fått inklusive dina egna..så kanske du märker något..DU Det är bara du som kan hjälpa dig skälv..Mistolka mig inte nu..Men stäl dig vid spegen o titta,fråga dig skälv vad du kan gjöra för att få dig ett gott skratt..Hunden. När du är ute med den så måste väl du träffa andra hundägare som du kan prata med..chik

Lena.P är jag i verkliga livet.

HannaM
2008-02-21 20:48
0

#17 jag vet att det bara är jag, det gör mig otroligt frustrerad. för jag kommer ingen vart, har gått igenom det där med psykvården ett antal rundor problemet är att hur mycket jag än fösökt så har det inte gått än

#16 har försökt med något liknande.. kommer mest fram till att jag vill ligga i sängen och sova men det känns inte som ett bra alternativ

chik
2008-02-21 22:36
0

OskyldigHannaM..Du vet att det är väldigt viktit att äta rätt..

du det behöver inte bli dyrt..Jag trot att olika b-vitaminer stärker psyket.Det var bara en tanke.Du kan väl tänka på det..Ha det chik

Lena.P är jag i verkliga livet.

Liss
2008-02-21 23:27
0

#18 känns lite som vi kunde vara samma person!:S Jag får mig inte till att göra något åt saken heller. Och allting går imot mig när jag väl försöker!
Om jag skulle sätta mig och tänka skulle jag med komma fram till att jag bara vill gå och lägga mig igen.. vad finns de att göra uppe? Då kan man lika gärna sova bort en dag till och en dag till, tills något kanske blir bättre.
MEN, de blir ju tyvärr inte bättre av sig självt! Och då måste jag som sagt säga, de är en gudsgåva att ha Ecko då så jag faktist kommer ut.. så jag rör mig öht!

Att inte ha vänner känns som man är en enstöring eller något! Men de är väl också för att vi inte har jobb, där man oftast träffar folk, för att vi inte har råd att göra saker där man träffar folk och för att våra hundar tall all resterande tid!

Känns som de är en ond cirkel jag fastnat i.. Speciellt dem tankar jag åtminstone kommit fram till! Jag skulle vilja ha lastbilskort! Då kan man åka med vovven bredvid sig mellan olika städer för bolag och firmor osv. Men då måste jag ha B körkort- och då måste jag ha pengar- och pengar får jag från ett jobb.. så allting är bara STÄNGT!

Förlåt, prata bara av mig lite.. känner så jäkla väl igen mig i dig. Har haft jätte svår deprission men tagit mig upp endel åtminstone! Vi få hejja och få upp varandra :)

Ijin
2008-02-21 23:54
0

Behöver du sällskap så ge mig en pling, vi bor i samma ort:p