porr..
idag har inte jag och min sambo pratat med varandra på hela dagen.. ska försöka berätta hela historien..
för 2 månader sedan hittade jag olika porrsidor han varit inne på, jag själv är emot det då jag inte tycker en man i ett förhållande ska behöva se på andra tjejer när han har mig, han förstod och skulle sluta med det.. men idag, nyfiken som jag är tittade i hans dator och hittade att han kollar på porr igen! för 2 veckor sen.. sa till honom men han blev arg på mig och försökte dra ur sig diskussionen.. först när jag frågade sa han typ, va, har jag sett på porr ? jaha nej det var för att jag ville bli ännu mer upphetsad (hade inte kunnat ha sex på en vecka då jag fått min mens) frågade om han hade runkat till det och det hade han inte, 5 minuter senare säger han att han har runkat till det och jag blir jätte ledsen.. mest för att han ljuger för mig.. nu tycker han inte att han gör något fel, jag ser det här som jätte jobbigt. mycket pga av mitt självförtroende.. vad ska jag göra ?! han skiter i mig total..
Men ,, nu e jag konfunderad,, även om man har ett förhållande måste man ju kunna få njuta av sin egna tillfredställelse,, annars kan vi ju inte bejaka ett sexliv,, de är ju under egen onani vi lär känna våra egna kroppar,, så då frågar jag,, när DU ska onanera,, ligger du o tänker på matlagning???,, bara för man tänker/ser på något som tänder en för stunden.. behöver inte innebära att man inte tänder på sin partner mer,, utan tvärtom,, Då DU ska OROA dig.. är när han varje gång som ni ska ha sex behöver kolla porr på datorn före,,

nej jag tänker på oss tillsammans, absolut inte en massa andra kukar.. ser tyvärr inte grejen i det, kan tycka det är ok om man gör det tillsammans men inte när jag sitter på jobbet
Nej vi är ju alla olika,, Men hade nog föredragit att min kille onanerade när jag var på jobbet.. än när jag är i rummet bredvid,, för är jag så nära vill jag vara med o se,, *s*
Jag förstår att du inte gillar att han ljuger, men jag förstår även om han gör det eftersom du verkar ha förbjudit honom att se på porr. Det kan jag inte förstå då jag inte har ngt emot om min kille ser på porr.
Du måste förstå att porren inte har med dig eller din kropp att göra. Han tittar inte på porr för att du inte duger.

Han försöker ljuga sig ur en obehaglig sits därför att han vet att detta med porr är en big issue för dig. Han ljuger för att slippa såra dig och det blir riktigt obehagligt för er bägge. Lägg ner den där pressande och kontrollerande stilen. Lägg band på dig, självkontroll.
Man får acceptera vissa saker hos sina partners även om man inte tycker att det är helt positiva saker, en är rökare, en har återkommande depressioner, en annan smaskar då han tuggar osv. (Inte för att jag själv jämställer porrkonsumtion med ovanstående…men nu är det ju du som stör dig på porren.) Man får köpa hela paketet om man vill ha ett förhållande.
Sin självkänsla ansvarar man för ensam och allena. Den får du ta och jobba med, din killes konsumtion av porr har absolut ingenting med några ev. brister hos dig att göra. Att ha ett sexliv med sig själv är helt naturligt och är nåt helt annat än det tvåsamma sexlivet. I det ensamma sexlivet fantiserar man, tittar på porr, läser erotik, använder sexleksaker som man kanske exlusivt leker ensam med…..osv. Naturligt.

Han älskar dig nog lika mycket även fast han ser på porr, sanningen är att många Kvinnor brukar tro att dom inte duger när deras män tittar på porr, tyvärr.
#5 shit vad bra skrivet!

kan bara säga att jag håller med vad alla säger. han gillar din kropp och tänder på dig. annars skulle han ju inte ha sex med dig.
förstår din oror till att han ljuger, men när du ska börja ana något fel är om han istället för porr väljer att se på tjejer via t ex msn.
porr är ju mer som en fantasi, man vågar nog mer där än i verkligheten.
har inget emot att min sambo ser på porr, dock blir det mer att han ser på de själv. eftersom jag sönder analyserar dem :P

om du tycker de är ett stort problem, så är det ju helt klart ett PROBLEM! Tycker du ska försöka tala med din man och komma fram till en lösning. finns nog många frågor som behöver ha svar.
Jag ser gärna på porr. Och är jag ensam och andan faller på så är jag ju inte den som ger fan i att tillfredsställa mig själv. Jag är helt säker på att min man inte har något emot det, det är ju inget som inverkar på vårt sexliv eller på något sätt förminskar honom eller hans förmågor som Man.

Det tycks bara vara jag som förstår vad du menar 
Min sambo kollar också på porr, och jag hatar det och känner det som att jag inte duger. Jag har dålig självkänsla och vill gärna vara hans allt. Han har också lovat att låta bli, men eftersom jag är bättre på datorer än honom så kan jag se vad han har varit inne på trots att han har raderat det.
Lösning då? Jo, jag gillar det fortf. inte, men jag har accepterat det. Kollar man på tjejerna i filmerna är de inte ens snygga (oftast och enligt min emning). Jag tror inte att de kollar på utseendet utan bara är ute efter själva upphetsandet.
Hoppas att du också kan känna det så snart, det är svårt jag vet, men det går!
Kram
Är det hans dator så tycker jag inte att du har rätt att snoka i den. Läser han din dagbok?
Jag har haft många bråk med män om porr-surfande, slitz-läsande, tros-samlingar, strippklubbar etc etc… Jobbigast var det när jag var yngre, runt 18 år. Jag hade låg självkänsla. Jag känner igen dina tankar, att vara rädd för att inte duga, inte räcka till, känna att din man inte respekterar dig och bryr sig om att du blir ledsen av hans beteende.
(Jag kommer ihåg en gammal pojkvän jag hade. Jag hade tråkigt och var i hans rum och började gå igenom hans tidningshögar. Han hade travar med tidningar om bilsport. Men instoppat lite här och där hittade jag SLITZ. Jag blev helt hysterisk! Han försvarade sig med att det inte var hans tidningar, att en kompis tvingat honom att ta hem dom. Då blev jag ännu argare eftersom lögnerna var så patetiska. Han stod ute på gårdsplanen och tvättade sin bil. Jag ställde mig på balkongen och skrek och kastade ner alla SLITZ-tidningar på honom! Han tyckte det var fruktansvärt pinsamt, för tänk om någon granne såg!?)
Antingen får du acceptera honom som han är. Eller så får du försöka ändra din inställning till det hela och jobba med din självkänsla så du inte känner dig hotad av att han kollar på andra brudar. Eller så får du göra som en av mina vänner har gjort - omvänt sin man till feminist. Han är så extremt anti allt som har med porr och sånt att göra att jag har svårt att tro på att det är sant!