Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3476 ggr
danino
0

vi bråkar aldrig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och vi har heller inget tråkigt förhållande!vi bara älskar varandra!

Jag vet.. det är ju inte riktigt normalt.Inte enligt statistiken iaf.

Hur många fler är som vi?

/Kina

Eleri-Twinkle
0

Inte helt som ni, vi kan komma i hop oss men det är inte så ofta faktiskt. Vi är liksom på samma "våglängd" och skrattar däremot en hel massa*ler*

Maria
0

Jag blir alltid skeptisk när man uttrycker att man aldrig bråkar. Det känns inte riktigt "normalt" men är det så, så är det bara att LYCKA TILL.

Sedan kan det bero på hur länge man har varit tillsammans. Vad förhållandet har "råkat ut för". Ofta är det många hinder på vägen till ett långt lyckligt kärleksförhållande.

/Maria

april4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket fint par ni är. Skickar en bild på en som jag oxå tycker är sååååååå fin, en riktig gräddbakelse.

[SharpMissy]
0

#3 Du får gärna vara med i månadstävlingen med den bilden. Se artikel på Startsidan.

=)

[Vargnatt-]
0

Vi bråkar inte heller. Har varit tillsammans i snart 4 år och inte bråkat en gång. Är det något som vi funderar på eller så, så pratar vi om det :).

april4
0

#4 tack………det ska jag göra. kram

EmmaG
0

Har snart varit tillsammans i 6 år med min gubbe.
I nästan ett helt år av dessa 6 grällade vi i stort sett varje dag.
Idag grälar vi inte riktigt.. Det är mer när vi är gnälliga av hunger som vi kan fräsa av varandra eller så..
Extremt sällan vi verkligen bråkar nuförtiden

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Johanna
0

vi bråkade oxå en del i början, o då alltid på fyllan,, ;) nu efter 1år o 2mån är vi kärare än nånsin o bråkar i stort sett aldrig, lite småtjafs kan det ju alltid bli men då handlar det oftast om ngt annat..

emsems
0

jag bråkade aldirg med mitt ex.. någon gång vi blev lite negg på varandra om inte den andre diskat osv, men har aldrig någonsin skrikit åt honom. tro rinte att det är ett problem egentligen, men vad vet jag, vi gjorde ju slut med båller och bonk! men detta efter 5 år som sambos

Karmatarerskanise
0

Vi bråkar en del, eller jag rättare sagt. Ungefär en vecka per månad ;)

emsems
0

haha =) ja dte var ju en hel del =)

madland_se
0

Låter väl toppen. Jag har varit i förhållanden av båda sorterna. Jag föredrar nog något mitt emellan, lite lagom mycket tjaffs sådär. Samtidigt är det skönt att slippa grälen.

Varför betygsbedömning förresten? Jag har inte röstat men två personer har gjort det (när jag skriver detta) och satt låga betyg. Vad fan har ni betygsatt? Bilden? Näe, bilden är värd mer än en enda stjärna. Den är mysig i sig…

danino
0

ok :) tack för alla svar!vet inte varför jag betygsatte,det passade inte här iaf. haha

Renate
0

Har varit gift i 11 år med min underbare make, och jobbat ihop 8 år av dessa,

Kan säga att vi nästan aldrig bråka med varandra. Han är min  tvillingsjäl, min älskare och min bästa kamrat.

När man berättar för någon att man jobbar ihop med sin man, kan folk inte fattar detta, och frågar hur man står ut. Eller att man är onormal.

Jag känner mej lyckligt lottad över att  kunna vara med min kära utan att det blir tråkigt.

Renate

danino
0

det var en söt hund!

danino
0

låter ju underbart renate!

april4
0

Tack danino. Hunden är en riktig lite buse. Han är outtröttlig i sina upptåg.

Renate
1

Tack  Danino!

CarolineJ
0

Jag och min babe bråkar nästan aldrig.

Pomperipossa
0

Bråkade aldrig på 5 år och det är visst inte så bra tror jag eftersom det inte funkade..:)

Johanna
0

jag hörde en dam på SVT igår säga "att om man inte bråkar nånsin så är förhållandet dött" Förvånad

[Vargnatt-]
0

#21 Jag fick en liknande reaktion från en kompis, hon tyckte att det var synd när jag sa att vi aldrig bråkar :P Jag tycker det är skönt att vi aldrig gör det och vårt förhållande är verkligen inte dött :P

Johanna
0

# 22 det är ju helt klart skillnad på att bråka o bråka! vem vill hålla på o storbråka hela tiden?

lite småtjafs har väl alla :)
o ett förhållande behöver verkligen inte vara dött för det att man inte bråkar…

Ijin
0

Hmm.. Ska jag dömma er av bilden är ni ett bra par, ingen av er visar någon sorts aggresivetet eller någonting. Alltså en bra relation=)

Maria
0

Allt beror ju återigen på hur man uppfattar orden. Bråka kanske inte betyder det samma för mig som för dig. Gräl, tjafs, bråk, gnat, gnissel, alla människor lägger olika betydelser i dessa ord….

/Maria

danino
0

men vårt förhållande är allt annat än dött iaf ;)

danino
0

jag tycker att vissa jag känner har stora gräl.

och dom tycker bara det är lite små tjafs,så ja det är verkligen olika

RC70
0

Vi bråkar inte, ibland är vi oense men vi bråkar inte. Vi skrattar mycket och mår bra tillsammans och båda ber om ursäkta om man handlat kanske innan man tänkt. han är världsbäst på att säga förlåt.

Tiia
0

Vi bråkar aldrig,vi kan småtjafsa ibland lite,men skrattar mest varje dag med varandra,vi är rätt så barnsliga.Nu firar vi 16 års bröllopsdag i april och ska åka till Paris och eiffeltornetGlad

Missy
0

Jag tror det kan vara både bra och dåligt att aldrig "bråka" beroende på anledningen. Jag menar självklart är det väl underbart att inte bråka om man inte bråkar pga att man har en skön förmåga att kompromissa, eller om man nu är så lika så man inte har några meningsskiljaktigheter. Sen kan det ju även bero på att man inte längre orkar bry sig, att man har helt enkelt slutat prata och då är det ju givetvis inte bra. Själv trivs jag absolut bäst i ett lugnt förhållande där man kanske inte alltid har samma åsikt men där båda är måna om att kopromissa.

danino
0

ooo grattis till dig Tiia!

danino
0

ja man hör alldeles för lite om alla par som har det bra tycker jag.

Många klagar på sin partner för mkt (speciellt bakom ryggen)

så det är kul att höra motsatsen ibland oxå!