Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvärföräldrar
Läst 2116 ggr
Telefonkontakt
2008-02-24 21:01
0

Styvsvärmor hatar mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sambos pappas fru hatar mig. Och hon har förmodligen fått Hasse att hata mig också (pappan). Som bekant så ska vi ha barn ihop och vi är "bara" 19, 20 iår båda två. Andy har precis fått jobb och ska hoppa av skolan som han länge själv har velat göra. Men Inger tycker att jag har påverkat Andy negativt med mitt beteende att jag har övertalat honom till att skit ai skolan och att jag är oansvarig som tvingar på honom ett barn. Sen så är jag ingen bra förebild för hennes son på 17 år och Andys syster på 15. Nej, jag är dålig på alla sätt och vis.

Sanningen är den att Andy var en riktig toffel för Hasse och Inger innan han träffade mig för lite över 2 år sedan. Visst att jag har fått honom att förstå att han inte måste tassa på tå för deras skull, att man kan säga ifrån.

Sen så när han bodde hemma och jag var där vissa helger (distansförhållande) så fick vi inte ha stängd dörr, vi fick inte ens hålla handen i soffan när någon var där. Prytt och dant.

Tillbaka till skolan, Andy har själv tröttnat på skolan och det är ju mig han har ljugit för och sagt att han varit i skoan osv. Så jag ställde kravet, sköt skolan eller skaffa jobb. HAN valde jobbbet INTE jag. Och barnet har jag inte packat på honom. visst, jag blev gravid medn han var med på noterna att behålla den lilla. Men det tycker inte Inger, hon tycker att jag tvingar honom.

När vi är på besök där och har på mig något som int epassar henne så titta rhon och skakar på huvudet och säger något i stil med när Andy inte hör "det där är väl inge snyggt? när ska du klä dig normalt?" bara för att jag går i svarta kläder och inte handlar senaste mode.

Nej, styvsvärmor hatar mig. Jag som trodde att hon had ebörjat acceptera mig, men så fel hade jag när lillasystern berättade vad Inger sagt till Hasse så hon hörde.. Att hon önskar att De hade förbjudit honom att träffa mig från början..

Jättekul.. Och hon tror att hon kommer att få vara styvfarmor till mitt barn? Nej, det har inte jag någon större lust med då hon inte kan acceptera barnets mor…

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Karmatarerskanise
2008-02-24 21:34
0

Usch vad jobbigt det där.

[SharpMissy]
2008-02-24 21:46
0

Vilken elak människa. Det månne vara att hon får tycka vad hon vill, men hon borde uppträda med lite mer förstånd än så. *suck*

Ja, förr eller senare måste du sätta ner foten och inte låta henne komma med sina nålstick. Det bästa kanske är att du sätter dig ner och pratar med din sambos pappa och även henne närvarande. Säg att som gravid kräver du att få lugn och ro och att få bli lämnad ifred.

Hade din kille inte velat riskera bli pappa, så hade han ju själv ett eget ansvar att sätta gummi på pillesnoppen, eller hur?

Jag tror att du inte kommer att orka med den här situationen i längden och det lär säkert sluta med buller och brak där du bryter helt med hans familj. Jag tycker dock att det är lite surt att din kille inte själv reagerar på att du blir illa behandlad. Han SKA välja dig före dem, hans lojalitet måste ändå ligga i sin egen nya familj och den som är mor till hans barn.

Telefonkontakt
2008-02-24 23:25
0

#2 Precis. Hon behandlar mig bättre ialla fall, men älska mig behöver hon inte göra. Jag har satt ner foten och sagt att jag inte ville vara hemma hos dem pga deras regler när vi bodde isär. Hon får väl lära sig att tycka om mig. Det viktigaste är att hans pappa tycker om mig och hans mamma älskar mig. Behöver inte bli alskad av alla, men hon kan ju ta reda på fakta först.. :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

RC70
2008-02-25 00:54
0

Ja, vad ska man säga.

Hon har en åsikt, du har en åsikt, din kille har en åsikt. men summan av kardemumman är att du är myndig, pappan till barnet är myndig och det finns inget som styvmorsan kan göra. hon blir inte farmor till barnet, bara på låns och det är ju helt upp till henne hurvida hon vill vara en positiv eller negativ styvfarmor.

du är inte skyldig henne något.