Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1181 ggr
marinelady
0

Förgylla vardagen?

Detta kanske mer är i hur man förbättrar relationen med sig själv och psykiska hälsan men vad hittar ni på för att förgylla erat liv? Jag älskar att läsa andras ideer och få nya perspektiv på saker så skriv skriv..

emsems
0

bjuder mig själv på lite onyttigheter så som lite chips eller ett glas vin. sedan tränar jag, vilket man kan tycka är jobbigt, men det är verkligen själsbefriande för mig att tokspringa på bandet i 30 min till mando diao eller nåt

MimmieM
0

Jag tar med mig själv och egna tankar på en lååååång promenad ute i skogen. Telefonen sätter man på ljudlös, sedan går man och pratar med sig själv i timmar och låter bara tankarna komma och gå som man vill.
Väl hemma igen så känner man sig helt uttömd och fri :)

Jag tror det kan vara viktigt att ta stunder då man släpper allting annat och bara ägnar tid att lära känna sig själv. Under sådana här stunder kommer tankar och funderingar fram som jag inte ens själv visste om.
Det är lite som att säga "Hej mig själv, det var längesedan vi talades vid. Hur mår du?" Man har alltid lika mycket att prata om, och det är alltid någon som lyssnar :)

Carpe Diem

adiafora
0

Köper en skiva, ligger på sängen och låter tillvaron på andra sidan hörlurarna upphöra att existera.

Tar en promenad vid havet.

Kör bil, långt och fort.

Onanerar.

Ungefär så……=)

Keno
0

Det här kanske låter konstigt, men jag städar faktiskt. :| Det är lixom min tid för mig själv. :P Plus att jag känner mig så tillfredställd när jag väl har gjort det och kan slappna av. :P

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tar ett glas rött vin, sätter på bra musik, häller upp ett varmt bad, läser en bra bok och katterna sitter på badkarskanten och håller mig sällskap.   (På bild, mina katter i ett av badrumsfönstrena)

Liss
0

#5 Hihi, mysigt att du får sällskap:) Ecko älskar badkaret.. han har t om hoppat i med mig två ggr^^ Dock är han inte lika stort fan när badkaret blir till en dusch. Och mori brukar sitta och glo han med:P

Jag vet inte vad jag gör faktist. Kanske tar mig råd att göra något speciellt. Och speciellt för mig är alltså ett paket glass eller en klippning hos frisören.
Eller att ha en riktigt trevlig kväll med vänner och gott att dricka.. eller dansa Line dance med mamms. De förgyller min vardag iaf. Något som bryter de vanliga med att bara och sitta och glo här hemma.. Vad som och jag blir glad.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[SharpMissy]
0

#6 Hahah, så myyysigt och fräscht att bada med hunden!! *s*

Men söt är han Ecko, så jag skulle inte säga nej jag heller.

Liss
0

#7 haha.. fast de var inte så mysigt iof. När man sitter och har de skönt och plaskar lite med foten- ecko blir jätte glad att de plaskar och hoppar bara i och ska leka i vattnet;) yeah!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆