Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 2205 ggr
JohannaK
2008-03-11 10:10
0

Bedragen!

Jag o min sambo har varit tillsammans i tre år och bott tillsammans i ca 2,5 år. Allting hände väldigt fort i början o vi bodde i princip hos varandra direkt. Efter att vi väl flyttat ihop kom "vardags livet" ikapp oss och det mesta förändades. Jag har hela tiden tyckt att vi haft det bra medans min sambo "tröttnat". Vi tog inte tag i problemen i tid och nu har han varit otrogen mot mig. Vi ska flytta isär och allting känns botten, jag älskar honom fortfarande och vill vara tillsammans med honom. Hur har ni gjort som blivit bedragna? Hur accepterar ni det? Hur tar ni er ur det? Hans meningen med "snedsteget" har inte varit att starta ett nytt liv med den andra kvinnan utan bara att få acceptans….

Karmatarerskanise
2008-03-11 11:14
0

"bara att få acceptans" ????

miwi
2008-03-11 11:40
0

urusel ursäkt! jag blev bedragen av mitt x, minst 2 ggr. efter första gången tog jag tillbaka honom(efter ett halvår) , men tilliten fanns inte där längre. efter andra gången åkte han ut, och jag hittade en annan , bättre, som jag idag är gift med. detta är den korta versionen..

han verkar inte riktigt mogen, och inte heller så verkar han ångra det han gjorde.  gå vidare, fast et gör ont och är svårt just nu, det är bättre så.

emsems
2008-03-11 11:45
0

exet var otrogen efter 5 års förhållande 4,5 års samboende.  vi gjorde slut och nu är jag så grymt göad att det hände. jag har fått lite distans och inser at vi verkligen inte var på samma nivå i livet. saknar honom inte det minsta nu efter snart ett år.

MimmieM
2008-03-11 14:50
0

Ehh.. det var det sämsta jag hört!
Om han tycker att det är lättare att gå och sätta på någon annan för att få "acceptans" än att öppna käften och säga vad han tycker.. Seriöst! Jag blir bara förbannad.
Klart du tycker om honom, men jag skulle råda dig att inte stanna kvar där. Han har tydligt visat att han inte respekterar dig tillräckligt för att kunna starta en dialog när han behöver det..
GAHHH Skrikandes

Carpe Diem

Oskar886810
2008-03-11 14:59
0

jag anser att otrohet är oacceptabelt

Liss
2008-03-11 16:08
0

Ja de låter ungefär som för mig.. Hans ursäkt var att han ville ha uppmärksamhet och att de var lite dåligt mellan oss. Något mer hade han inte att komma med. (ungefär som att de var mitt fel, att jag inte gav honom nog med uppmärksamhet) Han tyckte de var trevligt med en annan tjej som tyckte om honom och han tog de alldeles för långt.

Jag var dum nog att ta tillbaka honom och flytta tillbaka. Han var redigt elak och sa i princip att om de inte fixa sig mellan oss så kunde han alltid gå till henne. (som om jag var på prövotid, fast de var han som vart ett rutet äpple) Jag gav honom kravet att inte träffa henne mera, men de var ju SÅ trevligt med någon som mer som "älska" honom. Han kunde inte släppa "kändisskapet" och dem jobba på samma ställe så..

Vi flytta isär och tillslut vart vi särbos.. men han träffa henne IGEN! Tog henne med till VÅRA vänner och låtsades att de var okej. Hans ursäkt var att "du brydde dig ju inte om henne längre, så jag trodde det var okej- vi träffas bara som vänner". Jag hade sagt att jag inte brydde mig om henne längre efter att hon förföljt mig utomhus och trackat mig över internet. Jag skulle alltså ignorera henne för de.. men jaja, han tog sin egen uppfattning. Då var de slut igen!

För att göra de lite kortare nu i slutet^^, Han kom hit ibland och han ringde, men aldrig jag.. Tjejen skrev på sin lunar om deras liv tillsammans men han sa att de inte var nått mellan dem. Jag tror honom faktist för hon verkar väldigt psykiskt.. jaa! Har märkt att han inte bor med någon anna så.. Men skit samma! Jag är fri nu.. jag är över honom totalt efter att han försökte trycka ner mig ännu en gång när vi träffades.. och nu vill jag inte ha nått med honom att göra mer. Mår SÅ mycket bättre utan honom!

Så mitt råd är; Gå därifrån NU! De är jätte svårt att förlåta och kan du inte de finns de ingen meningen med att stanna. Dessutom är alla värda så mycket mer än en kille som är otrogen! Så svårt är de inte att hålla sig till den man älskar! Så bryt direkt ist.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[SharpMissy]
2008-03-12 09:31
0

Jag säger som  LisetteS, det är nog ingen bra idé att försöka igen. Som så många andra berättat, så brukar det ofta hända att partnern träffar den andra bakom ryggen på en även i fortsättningen.

Dessutom är det oerhört jobbigt att återvinna tillit igen. Tänk hellre igenom er relation och varför den blev så dålig. Om din kille signalerat till dig att det inte kändes bra och du negligerade problemet istället för att ta itu med det? Du kanske måste inse att det är för sent för att försöka igen, utan dra istället lärdom av hela händelsen och låt aldrig en kommande relation hamna där igen.

BranDuir
2008-03-12 09:34
0

Jag kan inte annat än hålla med….lämna det förhållandet och sök dig nya vägar…..en gång otro…är en gång för mycket!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

JohannaK
2008-03-12 10:36
0

Hur ska man i framtiden kunna lita på någon igen då?

emsems
2008-03-12 14:54
0

Där kan jag svara! Man tar först tid åt sig själv. Hittar sitt eget självförtroede igen. Lär känna sig själv. Börjar trivas som singel och med sig själv. Hittar ett eget liv utan den andre. Sedan någon dag hittar men någon som man blir kär i. Den får stå ut med mycket tjafs och gnäll från ens sida, man får själv många upprörda stunder av osäkerhet, ifrågasättande och ångest. Man ser till att man kan lita på denne människa och sakta men säkert börjar man göra det. Låter det besvärligt? Det är det. Det är därför man aldrig ska vara otrogen.
MEN! Du har säkert lärt dig massor om både dig själv, andra och hur du vill ha det, när allt kommer kring. Jag lade fram korten på bordet för min nye kille. Han vet vad som hänt och har överseende att jag är jobbig med honom.
Vill du veta det bästa? Jag hade valt det igen. Jag behövde en uppväckning. Jag behövde få veta vad jag hade, vad jag tappade, vad jag hittade och vem jag är. Jag ser tillbaka på mitt förra förhållande och allt jag tänker är "det är precis så jag INTE vill ha det". Det är det bästa som hänt mig. Hade han bara gjort slut hade jag inte valt samma vägar och säkert inte haft det livet jag har idag. Hoppas du om ett år känner detsamma =)

Liss
2008-03-12 18:01
0

Håller med EmmaL, Ta tid för dig själv, hitta tillbaka till sitt självförtroende. Dock har jag inte kommit så långt som att hitta någon ny. Men de är mer för att jag inte vill de heller. Jag vill vara själv ett bra tag till, de har gått ett år nu för mig och de känns skit bra!! Jag har själförtroende och jag låter INGEN trampa på mig igen.
Jag kommer säkert ha svårt att lita på någon, kanske? vem vet, eftersom jag mår så mycket bättre nu kanske de går hur bra som helst. De lär ja märka.. men som emmal säger, då får man lägga fram korten och säga de "jag har svårt att lita för att…" så får man ta de där efter:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆