Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1919 ggr
fotokrafs
0

Hemmafru/hemmaman

Jag är nyfiken på om det finns några här som inte har jobb (medvetet val), och som pysslar hemma eller med sitt fritidsintresse istället.
Dvs att bara en av er i förhållandet jobbar och drar in pengar, eller eventuellt att ni båda jobbar deltid och får mer tid för annat.

Här hemma har vi funderat på det.. eftersom vi nu klarar oss rätt bra på en lön (jag pluggar, maken jobbar). Då när jag skaffar jobb så kan ju han bli hemmaman eller eventuellt att vi båda jobbar deltid

Så nu undrar jag om det är någon här med erfarenhet av detta,
eller är alla penningkåta? Flört

BranDuir
0

När barnen var små så valde min hustru själv att vara hemma med dem….det blev sammanlagt 12,5 år….och vid en snabb uträkning av det och med boende på landet inräknat, kom vi fram till att inte en enda krona försvann av det….hela hennes lön hade gått åt till extra bil, körning, dagisavgifter, lunch och liknande….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

emsems
0

Känns grymt oaktuellt för mig. Älskar mitt jobb, älskar att jobba. Killen håller på utbilda sig till sitt drömyrke också och ska starta eget då. Ingen av oss vill vara hemma, och hellre ha massa pengar över att slösa upp på resor och övrigt spenderade så som bygga eget hus eller shoppa loss, än att vara hemma å slöa på dagarna… Nä, det blir inget sånt för oss..!

fotokrafs
0

#2 Haha… jo det klart har man ett jobb som man älskar. Maken älskar att pyssla med musik men känner aldrig att han hinner.. och det kan inte heller vara något annat än en hobby (även om han sålt några skivor i Japan *S*), dvs inget man räknar att tjäna pengar på. Så… nja att slöa skulle han nog inte göra *S*.

#1 Min mor var hemmafru och pappa ja han var bonde så… och de klarade sig ju bra trots allt och när även du säger att det funkade med småunge så. Kul att höra Skrattande

[Sajberlena]
0