Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1345 ggr
Gabriella77
0

Har ni komplex över något?

Ja finns det ngt när det gäller erat utseende som ni har komplex över?

Själv kämpar jag med att acceptera att jag har den vikt jag har. Har alltid varit smal och skulle gärna vilja väga mera, men hur jag än äter och tränar så väger jag det jag väger.

[Sajberlena]
0

Det mesta faktiskt. Men jag har lärt mig acceptera att det inte blir bättre än så här…

emsems
0

ja men gud… hur lång tid har du? största komplexet är röven (för stor!) sedan är det många mindre saker som lår, fötter, händer, kinder, tänder och sånt.. (allt!)

fotokrafs
0

Komplex jaa.. hmm hårighet kanske *S*. Sen tycker jag inte speciellt mycket om resten heller men visst man accepterar det och njuter av att man faktiskt kan bli omtyckt för den man är hur man nu än ser ut.. (Älskar dig J.)
_
PS Jag vill också gå upp i vikt.. men har blivit för lite med tränandet..borde skärpa mig._

[Vargnatt-]
0

Hehe jag säger som #2, hur lång tid har du? Men största komplexet är nog för mina lår.

[SharpMissy]
0

Beror lite på vad du menar med komplex. För mig innebär komplex det här:

Man har en kroppsdel/något som man fokuserar på. Man har en överdriven irritation/ångest över kroppsdelen och i vissa givna situationer gör sig komplexet tydligare. Exempelvis stranden, badhuset m.m.

Jag har flera saker jag inte trivs med, men det är sällan jag fokuserar på dem.

lightseeker
0

jaa, min näsa. Och konstigt nog så är det just den som mina pojkvänner har tyckt varit tjusig, VAD?

Jag känner mig litet grand som, hmm, vad heter hon nu igen, hon amerikanskan=judinnan, med lockiga blonda, burret, som både filmar och sjunger, är det bette middler?

BranDuir
0

Bette Midler ja….jamen hon har charm så det stänker…..*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Liss
0

Jag har säkert något komplex, men inget jag kommer på nu! Håller mig sund med att faktist tycka om mig själv. Min självkänsla har växt nått enormt de här året som vart och jag tycker jag ser bra ut.

Men som sagt, som sharpmissy säger så är de något man fokuserar på i vissa tillfällen. Och de kan jag inte komma på alls nu. Fokuserar heller inte på det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

chapett
0

Hela jag är ett komplex Skrattande

lightseeker
0

#7, ha ha, ja självkänslan är ju inte särskilt hög så då får jag väl vinna på min charm då,

ENa gången så är jag för pratsam, för högljudd skrattar för mycket.

Nästa gång är jag tystlåten, inkännande, eftertänksam. Det kanske också är bette middler då?

Trazzel
0

Mage (kunde vara lite plattare, men ork jag inte träna såååå), kunde ju gå ner lite i vikt, och sen brösten (men finns inget att göra åt dem)

Telefonkontakt
0

Magen. Hatar magen, massa fett som bara sitter där.. var där även när jag var "smal" om man kan säga så..

Lär ite bli bättre när barnet har kommit.. *suck* men nu har jag motivation att gå ner i vikt och träna bort den. Hoppas bara motivationen finns kvar när jag fött barnet ;P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Maria
0

Inte nu längre…

/Maria

SLennartsson
0

En hel del ja.. :/

BranDuir
0

har gett upp komplexen…..jag är ju som jag är…*S*

abbis
0

Har alltid tyckt att jag varit fet…bantat till och från hela livet…Det roliga är att jag tyckte jag var fet  när jag vägde 15kg mindre än idag och då va jag normalviktig .Så man kan undra vad man ser egentligen … Har en vännina som lärt mig att visa det som man är stolt över och då brukar det andra försvinna..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[helenal]
0

Jag har inga komplex=)

Maja
0

Jag är en vandrande komplex-människa.. ^^

För tjock, för feta ben, stora händer, breda fötter.. :P

Hoppfull
0

Jag har skämts över min mulliga kropp i hela mitt liv, jag har bantat och tränat och tränat och bantat men aldrig gått ner. Nu när jag passerat 40 har det plötsligt konstaterats att jag sannolikt har stora rubbningar i min ämnesomsättning… Snacka om långt lidande med enorm skam för något jag ALDRIG hade kunnat åtgärda själv.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Kinna1
0

Magen. Hade varit bra om den hade varit lite mindre.

HannaM
0
[helenal]
0

Men tjejer! ryckupp er! tjejers kropp är de vackraste som finns och man ska vara glad över att ha en så fin kropp!!

AnneN
0

Enda jag inte är nöjd över med min kropp är mina 45kg övervikt men annars är jag nöjd med allt =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

tindra21
0

Komplex….Ähh har för länge sedan lärt mig älska mig själv, så jag lider inte av komplex längreSkrattande

martdat
0

Näsan, sen gillar jag inte min övervikt men går inte rund och mår dåligt av det gämt, jag duger som jag är och killarna klagar inte så varför ska då jag klaga,,lilltårna hatar jag, fula bulliga naglar,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

baby-lovedoll
0

jag har lite komplex över allt under midjan faktiskt, men jag har lärt mig leva med det.   Alla säger at jag "har kroppen dom strävar efter", och jag står där och tänker "är du galen??din kropp är ju den jag vill ha!"

Men va ska man göra?

Eleri-Twinkle
0

Oja, jag har en hel drös med komplex…eller i alla fall några. Men jag har inte gett upp hoppet att komma över dem:-D Vill gärna kunna känna att det finns viktigare saker att lägga tanke-tid på:-D

BlackTear
0

Mina fötter.

Smeagol
0

nä, inte egentligen, vissa dagar hatar jag allt, vissa dagar är jag sexigast i världen. Men inget som jag lägger större vikt på direkt. Man har den kroppen man har och vill man inte träna för att förändra den, så kan man lika väl vara nöjd :)

Tesan
0

Fötter!!!

Som tjej o ha 40é inget roligt!

Svårt att hitta fina skor som inte ser ut som clownskor!

Ceciliaolucifer
0

Jag är som jag är! Inga komplex, har bara små klagomål ;)

LinneaG
0

Har komplex för mina ögon, skelar och har synfel, fast ett synfel ser man iofs inte..

Om man ska strunta i alla små saker som man tänker på, sånt som man egentligen kan ändra på, eller som jag egentligen kan ändra på, tex låren, magen osv.

etteko
0

Jag har tänkt ända sen jag var liten och tänker fortfarande "när jag är 45 så accepterar jag nog mig själv" Å andra sidan så är jag en såndär vemodigt lagd människa. Jag har många komplex, hittar nya hela tiden, när jag var några år yngre var det enda som var fint på mig mitt ansikte.. nu tycker jag näsan är tråkig, ögonen små, munnen skev och tänderna gula, håret är trist och på det sättet kan vi gå vidare genom hela kroppen.

Fast ibland är jag väldigt nöjd också, ibland är jag fin jag :) Det enda egentliga som är värt att lägga energi på är att jag vill blir lite mer tränad, men det jobbar jag ju på :) Känner jag mig själv rätt så lär jag ju hitta något annat fel efter det. Kontenta: Det är helt enkelt inte min kropp det är fel på, det är på mig, mitt tankesätt, mitt psyke. Men jag är glad ändå :)

Molla
0

Jag har inte direkt något komplex, men jag vill bli av med lite vikt. Då känner jag mig finare.

Tisdus
0

Mitt enda komplex är nog låren, men ibland så även magen, även om jag är nöjd med den för det mesta.. :P

chik
0

SkrattandeJa!! Jag vaknade en morgon och hadde mustach. Det är tamig tussan inte roligt…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[BigMama]
0

Har komplex över allt på min kropp UTOM rumpan faktiskt.. Fast o fin! Flört

shintaida
0

Hela jag är en enda katastrof! *suck*

Ijin
0

Komplex för människor med komplex:/

MimmieM
0

Komplex?
Det man inte fick till kropp kan man addera i charm!

Carpe Diem

BranDuir
0

#40 ser ju inte kroppen…men charmen lyser igenom ända hit! Kram på dig!  (o robin med)!

MimmieM
0

#41 Naaaw!! - smickrare där :)

Carpe Diem

BranDuir
0

#42  jag smickrar ingen….jag är en av de där förbannade sanningssägarna…*S*

Karmatarerskanise
0

Komplexet jag har är vikten. Men den gör jag ngt åt nu :)

MimmieM
0

Jag tycker mulligt är gulligt :)
Jag tycker du är jättesöt Hera! Precis som du är.. det tycker defenitivt din sambo också..

Carpe Diem

Karmatarerskanise
0

Tack ;)

Men det handlar inte enbart om utseende, utan välmående också. Livet är lite lättare om jag är det ;) Är inte så längesedan jag var lättare så jag minns :)

MimmieM
0

Sant så sant :)
Jag blev en tjockis med min förra sambo.. Jag var ett riktigt kakmonster och var själaglad över att jag kunde köpa godis när jag ville utan att pappa sa stopp :)
Sen blev jag singel och för lat för att laga mat till mig själv och gick ner 20 kg på typ 4 månader!
Jag skulle vilja påstå att singellivet blev en lättnad :P

Carpe Diem

Karmatarerskanise
0

Oj, det var ingen dålig viktnedgång :)

BranDuir
0

***ASG***

MimmieM
0

#48 Nej, jag kände mig ganska duktig :)
Iaf. i det avseendet. Sen hittade jag på en massa andra hyss under tiden :)

Carpe Diem

Liss
0

#47 Samma här^^ .

adiafora
0

Nej, har ingen energi över till sånt. Komplexen växte bort någonstans mellan myndighetsdagen och evigheten.

Ijin
0

#52 Haha, känner igen mig i det^^

Oskar886810
0

japp det har jag. min rumpa är för benig :(

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Komplex för bristningarna på baksidorna av mina lår..

komplex över att jag väger 54 på bilden o 64 i verkligheten..

Ijin
0

#55 Nu fick jag ett komplex över att jag smälter när jag ser bilden.

Hennum
0

jag har komplex över min fula näsa, mina aldeles för små bröst, min stora tjocka mage, mina fula bristningar på den aldeles för lilla rumpan och höfterna… komplex över mina fula lår och stora fötter. komplex över min äckliga hud som är full av finnar och pormaskar, komplex över att jag pga min skolios har sneda axlar, rygg, nacke osv och även pga skoliosen över att jag har aldeles för kort överkropp jämfört med benen. komplex över att mitt ena öra står ut lite och troligtvis en hel del andra saker som jag inte kommer ihåg just nu… ja… det var nog det ^^

har oxå lite komplex över min röst, tycker den är hemsk. och just det ja! jag har ett fult leende. det är lixom snett och konstigt. och så syns för mycket av tandköttet när jag skrattar, och inte tänderna.

hmm.. tror jag publicerar kommentaren nu, så det blir tyst på mej.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ijin
0

#57 Oj. Det var en del komplex? Aldrig tänkt på att världen är vad den är, och det är du med? Och varför skulle du bli mer nöjd om man ser bra som fan ut? Då får man högmod istället<.< Dessutom, var det inte någon som sa; "Man gillar någon för deras egenskaper, men älskar för deras brister?"

Sara87
0

Oj, det är väldigt mkt. Typ allt, mestadels vikten, men har inte styrka att orka banta nu, även om det skulle behövas.. :P

Cinacarina
0

Har inga specifika komplex, bara allmänna :D

Ijin
0

#60 finns inga "normer" inom komplex xD Säg nu=)

Cinacarina
0

#61 Med allmänna menar jag att det är lite av varje. Lite öron, lite ben, lite mage, lite näsa m.m. Jag är inte jättefixerad vid bara en grej :)

Ijin
0

#62 Ah, okej:p

juliapettersson
0

Ja, egentligen har jag väl det. Fast det var värre förr. Vågade aldrig öppna munnen när jag log för att visa mitt fula överbett, in med magen, och oj vad näsan är ful i profil.

Men nu har jag kommit till en punkt när jag helt enkelt inte orkar bry mig längre… Himla skönt faktiskt! För fy sjutton så jobbigt det var för kinderna att spänna ihop sig hela tiden, jag som älskar att skratta. Här om dagen sa dessutom min tjejkompis att "jag skulle så gärna vilja ha din näsa. Den är så perfekt!". Konstigt hur man plågar sig själv egentligen med onda tankar.

Karmatarerskanise
0

Jag har underbett, och det har verkligen varit jobbigt en del av mitt liv.

Nu vill jag inte vara utan det, för det gör mig speciell ;)

RC70
0

#64 Julia jag e kär i dig ändå !

juliapettersson
0

#66, åh sicken tur att jag har dig Nanna :)

Liss
0

#65 jag har överbett ist, men har inga komplex över de.. mer att jag blir förbannad när jag inte kan bita av en jäkla skinkbit!^^

Hennum
0

58: jo, jag har tänkt på det mycket. Men förnuftet kan tyvärr inte styra över känslorna. Jag vet att jag är precis lika bra som alla andra trots min fula näsa. Men det hjälper inte mot känslan :) Något man lär sig av med med tiden skulle jag tro ^^ är inte ens 20 ju. :P har hela livet på mej att skaffa bra självkänsla.

Ijin
0

#69 Jag är 18; snart 19, Men självkänsla är ingenting som är svårt att få tag på.

Liante
0

Mina FÖTTER.

april4
0

Min mage. Hur jag än gör så blir den inte platt. Inte ens när jag var smal,  var den platt. Inget att göra åt. Måste försöka acceptera att såhär ser jag ut. Nån har sagt" man måste älska sig själv först, för att kunna älska andra." Kanske det ligger en sanning i det.

RC70
0

#72 du kanske har sockermage, lr mjölkmage ? mig mage var inte heller helt platt när jag var jättesmal. den putar ut under naveln, läkaren sa att det var sockermage Generad

juliapettersson
0

#73, samma för mig, min mage putar också ut under naveln. Slutade äta allt med socker helt och hållet en månad, då försvann putet.

Hennum
0

70: om det vore så lätt att få tag på självkänsla, varför har då inte alla det redan? tror att det i vissa fall krävs endel jobb.

april4
0

#73 Det har jag aldrig tänkt på. Då ska jag testa och sluta med allt sött då kanske.

Ijin
0

#75 Självkänsla kommer med självkännedom. Och människor är dumma saker.. Ser inte sanning, för dom vill inte..