Semester
Hur ser det ut med din/er semester i år? Kommer du och din partner ha semester sammtidigt?
Om ja, vad ska ni då hitta på?
Om inte, varför?
I år vet jag inte om jag har råd med semester om jag måste stänga …sommaren är det högsäsong så då är det inte att tänka på..Måste ha någon som kan jobba i butiken om jag skall var borta och det är inte lätt att hitta…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Student.. semester?
Du talar i gåtor kvinna :P
Carpe Diem
Hehe :)

Vad ska du hitta på själv? :)
Carpe Diem
Blir ingenting tror jag då killen inte fick semester när jag har :(

Ni får ta ledig en fredag och köra en weekend tillsammans.. :)
Carpe Diem
#6 Då får de bli till ett vandrarhem som tar emot hund också ;) För tillfället finns det ingen som vill eller kan passa vår hund.

Naw.. synd att du bor i Helsingborg, annars hade jag mer än gärna passat vilddjuret :)
Carpe Diem
Haha var inte så säker på att du hade velat de, för han är verkligen ett vilddjur när han är glad, och glad är alltid ;)

Haha.. jag har delat hem med en obstinat Afghan, det var.. hmm.. intressant :)
Carpe Diem

Har glömt vad semester är för någonting. Jobbat heltid de senaste 6 somrarna.
Har glömt vad partner är för någonting också….eller förträngt obehagskänslan av att ha en sådan att rätta sig efter. =)
#11 Obehagskänslan? Rätta sig efter? :) Vi har väldigt olika syn på ett förhållande och kärleken vi ;)

Haha.. Jag tycker det är rena semestern att ha en gubbe i huset. Dubbel disk men tre ggr så roligt att diska :)
Carpe Diem
#13 Vad positivt sagt, nästan så att jag orkade gå och diska ;) Men bara nästan hehe

#14 Haha.. Du ska bara se mitt berg av disk i köket.. Får skylla min disk-ovilja på att jag saknar honom helt enkelt. Och vips blev det helt okey att låta bli :P
Carpe Diem
Mm, de e ofta mycket lättare att låta bli.. Konstigt det där ;)

Det måste bo någon mer här.. Jag kan omöjligen producera sådär mycke disk på egen hand. Myteri!!
Carpe Diem
Hahaha och här måste det bo en massa barn så mycket disk som vi har :P
Nä, nu ska jag lägga mig. Är fruktansvärt trött. Och all snö är nästan borta nu, så jag missar inget. Fick se min snö ett par timmar iaf :) Natti o kram

Snö?
Jag har sett snö en gång iår och då kom det mitt i natten, så nästa dag packade jag på mig en massa mössor och vantar och förberedde med på årtiondels snöbollskrig.
Men då var snön borta och det regnade, så jag lomade tillbaka och hämtade ett paraply.
Men när det regnar blir de vattenpölar - och de är nästan lika roliga :)
Vuxen, jag? HAHAHAHAHA
Carpe Diem
tar väl typ fem veckor i juli. killne är student så han har typ från maj till forever typ, då han efter det bara kommer plugga 25%. Men ev ska han starta egen reklamfirma då, så han aknske har fullt upp ändå. Dock vankas det frankrike i juli och ev italien i september =)

Jag vet inte när jag kommer att ha semester, så killen har fått sprida ut sin på 3 veckor i juni och 2 i augusti. Så får vi hoppas på att jag prick rätt på nån eller flera av dem.
I augusti ska vi plocka ihop min lägenhet och flytta ihop på riktigt i varjefall och så ska vi till Helsingfors, annars är det väl den årliga familjeturnen som gäller….

hmmm….var tvungen att googla ordet…*S*…sist hade jag detta konstiga 1986……jösses…får försöka fixa nåt i år…*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Loria; jag älskar helsingfors :)

vet inte riktigt vad vi ska göra på våran semster… åker väl ner till mamma nån vecka o sen kommer dom upp… blir väl lite småutflykter, ganska skönt o bara ta det som det kommer :)
första semstern jag har på mååånga år… när man är student måste man ju alltid jobba under sommaren.. :/
Vi har inte riktigt planerat än. Faan tiden går för fort. Jag jobbar bara extra lite då och då så jag vet inte så långt fram än :/
/Christine

vi ska fira midsommar i böteborg, då blir det en dunderfest med små grodor, jordgubbar ocg dans i lagården :) därifrån drar vi vidare till danmark , där vi ska undersöka ifall att osten luktar så illa som jag kommer ihåg att den gör, och om korvarna fortfarande är röda. sedan blir det legoland och bad på vita stränder.. sparar långresan till jul igen.
#26 Jag tror du kommer finna både stinkande ostar och röda korvar ;)
humff.. semester! vad är de? sist var väl.. neeh kommer inte ens ihåg?
Dock har jag väl "semester" hela tiden just nu.. men de är ingen rolig semester.. skulle vilja åka någonstans dit de är varmt.
haha! nu kom jag ju faktist på att jag åkte till London med ex sambon (han bror bodde där) fast de var till nyår. Och så var jag ju i cypern med mamms (fast de skulle vart med sambon med, men fick resan utav honom med mamma ist för att han var tvungen och jobba) Men har visst nästan förträngt de:P
jaja.. skulle vilja åka någonstans och faktist ha KUL!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag/vi har inte planerat så långt fram än. Men fem veckor blir det nog i sedvanlig ordning. Med lite tur och många pengar så kanske vi kan göra nåt riktigt kul tillsammans med barnen, vem vet?

Jag ska vara ledig 2 månader med min man samtidigt under juli och augusti, en månad semester och en månad föräldrarledighet var. Sen kommer jag åven ha föräldrarledigt hela juni :)
Vi kommer iaf åka till Finland och hälsa på massa släktingar.
Åh.. semester.. vi tar nog bara en tur med hyrbil i sverige eller till norge, men jäkla vad kul det skall bli.. mysigt!

Vi har inte rest tillsammans på dem två år vi varit ihop så i år ska vi skrammla ihop en peng till kroatien eller spanien, härligt att få lite sol:)
Ingen partner men kan väl svara ändå. Jag min dotter, barnbarn och hundar kommer att hyra en stuga vid Hjälmaren i en vecka. Bara njuta, sola, bada om vädret tilllåter. Vi har även tillgång till roddbåt, så nån fisketur blir det säkert. Vi får bara hoppas vi får fint väder. Bilden på stugan finns på min sida under fotoalbumet. Grilla ska vi oxå, det är så himla gott.
Blir knappt 4 veckor i juli/augusti tror jag det var (inte helt säker på när jag sökte). Har inget planerat men måste plocka ut runt 4 veckor, så lade in i mitten ungefär. Mot slutet av augusti/början på september har vi i princip semesterstopp, sådå var det inget alternativ.
I bästa fall blir det en weekend till Barcelona i höst för att se fotboll. Och i slutet av november/börjar på december hoppas jag komma iväg till nordnorge och späckhuggarsafari som jag inte kom iväg på förra året på grund av att jag inte fick semester då.
Huvudsemestern blir väl mestadels i Malmö, men blir säkert en eller ett par svängar till vänner i Sthlm.
mvh Martin

För 5e året i rad åker vi med hund o illrar på campingsemester till Öland, där även i år blir bröllop då min bror ska gifta sig!
5v semester blir det! v31 o frammot!
#11. Du tog orden ur munnen på mig. Samma gäller för mig. menar då dom 2 sista raderna i ditt inlägg. Annars så har jag 4 veckors semester varav jag ska vara 1 vecka i en hyrd stuga tillsammans med barn, barnbarn och hundar. Det ska bli härligt. En vecka sparar jag till jul och nyår.
Oj, såg inte att jag redan hade skrivit ett tidigare inlägg
Semester…hmmm. Det är ju en evighet kvar till sommaren. Inte kan man väl planera den så här långt i förväg 
(Sen vips är sommaren här och man får panik över att man inget planerat…) 

jag kommer ta ledigt hela augusti och johannes e student så han e oxå ledig. det blir bussresa till kroatien och i september när vi firar fem års förlovning blir det antagligen london igen. kan inte riktigt få nog av london, e där varje år typ.
Men mitt livs semester kommer nästa år när jag och johannes tar vår bröllopsresa. 4 veckor i hela italien :)
jag har precis försökt få min semester ändrad, vet inte om det gick igen om, antingen har jag 27-30 eller 29-32.
vill ju egentligen göra en liknande roadtrip som vi gjorde förra året, men det vettesjutton om vi kommer göra det i år.
om inte annat är det fullt hos min kusin i italien hela sommaren, så det kanske blir tajt att åka ner i år..
vi får se, vi är ganska impulsiva och bestämde oss en lördag förra året och åkte måndag kväll..