Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 2707 ggr
drake3
0

Betala för boendet

Om jag har en lön på 12000:- och betalar 5000:-/mån i boende.
Vi har 50% äganderätt var på fastigheten.
Han har en lön på 30000:- betalar 7500:-/mån

Vi har ett äldre hus med stora renoveringsbehov .

Jag betalar 41% av min lön till boende
Han betalar 25% av sin lön till boende.

Han betalar mer än mej i månaden men tjänar desto mer.

Vad tycker ni är rätt ?

Jennix
0

Jag trodde det var självklart att man betalade hälften var av en gemensam bostad… Fundersam

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

drake3
0

Tack det var vad jag trodde också……

LinLin
0

Nu när jag flyttar ihop med min pojkvän kommer vi dela rakt av på hyran. Trots att han har dubbelt så mycket pengar att röra sig med (jag pluggar…). Nåt annat har över huvud taget inte varit aktuellt.

Hoppfull
0

Det beror väl på hur helheten i ekonomin ser ut. Det ska ju betalas för mat och andra förnödenheter med och det viktigaste är väl i slutänden att båda känner sig nöjda med uppdelningen? Om det känns orättvist får man diskutera saken och försöka hitta en ny och bättre lösning.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

emsems
0

När jag bodde med exet så hande han en inkomt på 17 000 och jag hade en på 7000. vi delade 50/50. alltså med en hyra på 5 så betalade vi 2500 var.

Han har kämpat för sina pengar och jag pluggar, så snart kommer jag tjäna mycket mer än honom, då vill inte jag att han ska ta allt jag slitit för.. Det är väl ananrs när man typ är gifta å har kids, men det kändes så då. Däremot brukade han sticka till mig lite pengar då å då, och alltid bjuda på mat och sånt om vi gick ut

Maria
0