Löning!
Jag har en helav månad gått och oroat mig för att jag skulle missa halva min lön pga av att jag inte visste att någon på förskolorna skulle fylla i mina timraporter (jag är ny vikarie, eller, då var jag det). Och de 3 veckorna jag jobbade där så blev det ju en helt del timmar då jag jobbar mellan 100-75% beroende på vem jag vikarierade för.
Aja, jag hade inte sett till att någon had efylt i mina timmar och har varit orolig att inte få någon lön.. Men idag dimpade lönespecifikationen rätt ner i illerbajslådan och jag fick till och med mer lön än vad jag hade räknat ut (suger på matte) Så nu är jag jätteglad över att jag äntligen har fått min lön som jag jobbade ihop i februari. Nu blir det nästan att jag beställer de där skorna jag ville 
Fast nu återstår det att se om Ansreas får sin lön idag… Som är betydliget lägre än min. Usch vad jag känner mig bra idag ^^
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

vad kul! :)
själv får man sin lön den 27:e…

Det är bara två dagar dit :)
Tur att jag hade glömt bort att lämna kontouppgifter och sånt, så jag fick en check att lösa ut, annars hade nog halva lönen varit slut vid det här laget. Hihi ^^
fick åxå lön idag.. däremot har det inte varit någon större kris denna månad så jag har inte direkt gått och väntat på den… minns förr när jag stod på statoil kl 00 00 den 25e för att köpa mat så jag kunde överleva.. då hade man levt på ris i en vecka hahaha =)

haha.. :)
så har jag oxå haft det, nu är det annat som tur är

Sådana överrraskningar är ju alltid härliga! Jag känner igen både ditt scenario och EmmaL´s. Jag köpte ett paket pasta och delade upp i småpåsar så jag skulle vara säker på att det räckte hela månaden. En kompis trodde jag hade fått anorexia, men det vara bara jag som hade det extremt fattigt… Men, det goa i kråksången är att man alltid klarar sig, oavsett hur knapert man har det. Och på lönedagen kände man sig härligt rik och unnade sig både det ena och det andra…. Tills pengarna var slut igen ;)

#5 illa.. Jag ska unna mig de där skorna för över 1300 kr + frakt, fast då fårjag nog lägga undan lite i taget.. Men skorna ska jag ha, sen ialla fall :P

Jag kom på vad jag ska unna mig - ett par nya byxor! Alla har blivit för små förutom mjukisbyxorna. Dumma bebis som gör att min kropp lagrar allt fett på rumpan >.<

#6 Ja, det var illa… =) Vad är det för skor?

#7 haha, ja nya byxor måste jag oxå ta o unna mej, magen har växt som en tok.. :) o säkert rumpan oxå, för mina gamla byxor kommer jag inte i..
det är så härligt att va gravid ;)

Alltid lika härligt att få såna överraskningar! Det är såna här dagar som du verkligen ska vara tacksam för att du är dålig i matte ;P Glöm inte att man måste få unna sig nåt ibland. Det är viktigt att inte glömma bort det för annars blir ju vardagen så himla tråkig…
Jag fick precis som de flesta andra också lön idag, men det mesta gick till den nya bilen i handpenning. Surt att pengarna sätts in o vänder lika fort igen. Men jag är nöjd över bilen som blänker på parkeringen =)

#10 men då har du unnat dig något :) Jag får se vad jag ska unna mig, kanske inte skor för 1300, men kanske något annat :)
Att ha ett gott ekonomiskt sinnelag är jättebra. Att kunna veta vad man ska skära ner på under kärva tider. Att trots en riktigt dålig ekonomi ändå få det att gå runt. Det är jättebra.
Men man får inte glömma bort att då och då unna sig något. Man behöver inte slösa borta allt, men ändå våga släppa tyglarna lite och fanimej köpa sig något man länge velat ha eller drömt om.
Vem fanken vet om man ens lever nästa vecka? Klart man ska våga leva i nuet och unna sig lite av livets goda. Inte alltid, men då och då för att påminna sig om att livet är mer än bara stret och gnet.
Däremot förespråkar jag alltid att man ska fundera på, när man står där i affären…"behöver jag det här?" Oftast gör man det ju inte… så kanske det som förut föreföll viktigt visar sig inte längre vara det… och så kan man prioritera om och hitta något man faktiskt verkligen behöver.
I mitt fall var det senaste unna-mig-själv-inköpet jag gjorde, ett par skitnajsa K2 Inlines som jag ska skejta runt på när våren gör sin entré.
Något år innan dess var det ett linneskåp från Ikea som jag bara inte ens tänkt på att köpa, men jag har alltid varit irriterad på trängseln bland sänglinnet.
Alltså, man ska unna sig, men inte allt och inte alltid.
Grattis förresten, Telefonkontakt. Alltid kul med oplanerade pengar!!

Härlig känsla det där när man känner att man kan köpa sig någonting, någonting man vill ha. Skönt känna att det finns pengar på kontot.
Längesedan den känslan infann sig under detta tak tyvärr. Lönen försvinner in i ett tomt gap samma sekund som den landar på kontot, sedan sitter man och darrar med hål i sockarna och ingen bensin i bilen i väntan på barnbidraget som kommer in tre veckor senare och man ber till gud att man inte ska få tandvärk eller att ungarna ska komma hem med hål i vinterskorna eller så. Fy fan.
Hoppas på en förändring på det planet dock, imorgon blir det demonstrationståg för att visa vårt missnöje över våra förnedrande löner och om en vecka smäller det, då ska nya avtalet vara klart.
Kanske fult att kasta sig in här i din tråd och tigga stöd, sorry.