Hatar internet
Jag hatar internet… Hur lätt det är att kunna utge sig för att vara någon annan och säga att man är någon. Att man kan säga att man är så och så gamla och inte säga att man har familj och är gift. Att man kan bli ihop med små 15åringar när man är 20 "för att ha spänning" i vardagen.
Jag hatar internet. Det borde aldrig ha uppfunnits.. 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Det är klart att det är så ibland men det är ju mycket roligt och bra med internet också…
Det är tråkigt att det är lätt att ljuga på nätet. Men jag tycker det har en massa fördelar :)

Inte när man har ett förhållande?
Men du, Telefonkontakt… har det hänt något??
Inte din nyblivna man, väl? Vem har varit på Internet och raggat tjejer? Eller skriver du bara om det rent allmänt eller är det något som hänt i din närhet?
*kramar om*
#3 Är frågan till mig?
Jag svarar iaf.
Internet har fördelar även om man har ett förhållande. Jag har fått vänner genom nätet :) Och så kan jag spendera en massa tid här inne bland underbara människor :)

#4 idioten till min man har utgtt sig för att vara en 17åring som är singel och snackat med någon 15åring i göteborg. och de ät "tillsammans" nu via internet. fick mig en glad överaskning när jag som vnaligt kollade hans sms. Där var det 3 st där det bla stod
"älskar dig mer än allt som någonsin funits <3 du betyder mer än livet för mig <3<3 blir alltid så glad när jag tänker på dig.. tänker på dig 24 timmar om dygnet <3333333333"
Inga skickade… Han åkte ut med huvudet före och en mobil stenhårt kastad i pannan så han satt i bilen innan jag gick fö att leta reda på honom…
Tydligen så är han så trött på allt i livet och är rädd för att han någon dag ska vakna oh inte älska mig längre. och så tror han att han kommer att bli en dålig pappa..
Det värsta är att han träffade mig på ett ungefärligt vis som den där lilla tjejen. fast han utgav sig inte för att vara någon annan.. och det var jag som hade ett förhållande och hade en sms:are vid sidan av..
Hum.. jag förstår att du hatar internet i detta nu. Det gjorde jag också när jag upptäckte samma sak som du! Dock inga lögner om ålder men mycket annat..
Usch, vad jag känner med dig.. vet inte ens vad jag ska säga! Hur kan han i första hand när han precis gift sig med dig!:S Neh jag ska nog inte skriva något mera.. blir bara arg!:(
Massvis med kramar till dig* Och ja, jag bor fortfarande i Norrköping, de är inte långt om du vill prata med någon som vet.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Finner inga ord!!!
Tycker så otroligt synd om dig. Att kasta ut hnm är nog det minsta jag hade gjort. Oj oj, vad arg jag blir!!!!!
Hoppas innerligt att du är stark nu! *många kramar*

Även fast jag är långsint så hämtade jag honom ur bilen efter kanske 20 minuter. Behövde veta varför. Han bröt ihop, tydligen så verkar han ha en 20årskris eller något. att gå från trygg gymnasieelev till vuxen man på en gång utan ungkarlslivet.
Jag är mer besviken än arg. komiken i det hela är att liknande sms hittade jag den dagen vi förlovade oss.. Han säger själv att han behäver hjälp…
ojoj… hur länge har ni känt varandra? varit ihop? kanske har allt gått lite för fort och han blivit skrämd? Personligen efter sådana erfarenheter så har jag lärt mig att ha en noll-acceptans deal med mig själv. Ett misstag och du åker. Varför? Jo, för att jag i mitt cyniska jag anser att det som händer en gång händer igen. DSäkert inte vad du vill höra. Skulle inte jag heller vilja höra, och dessutom skita i förut, vilket du säkert gör. Du är även i en svårare situation med barn och det, jag var bara sambo och förlovad. Jag känner mig som ett svin som säger det, men det kanske gått lite för fort alltihopa? Många som väntar med giftemål och barn just för att dels känna sin pertner till 100%, men även för at det inte ska bli en sååå stor omställning direkt. Vilken av anledningarna som passar in bättre på din kalr är ju inte något vi vet föränn vi har facit i hand om ett X antal år. Hoppas din karl är bättre än min dåvarande, och att jag bara kommer vara ett hårt inlägg i ett gammalt forum om flera år, som du glömt sedan länge.
*kramar om och hoppas att det är bättre nu redan när du läser det*

#9. Väntar inte ni barn också?
#11, tar mig friheten att svara; jo det gör dom. Rätta mig om jag har fel.

#10 Det du säger är helt rätt. Man ska inte acceptera. Nu låter det säkert som att jag försvarar honom, men jag bara förklarar.
Vi båda har tidigare i livet hållt på med olika former av rollspel (nej, inte i sängen) jag har varit med i en förening och spelat rollspel vid bord. Man har sin karaktär på ett papper och så spelar man den, lätt förklarat.
Andreas har spelat rollspel på nätet såklallade RPG. Det är också rollspel..
Vi båda har hållt på med rollspel med andra människor. Typ att vi utger oss för att vara några helt andra än vad vi är, jag tror dock att jag har hållt på mäst med det. Att man lever sitt vanliga liv men vid datorn så är man någon helt annan och till och med kanske går så långt att man lurar och mannipulerar andra människor (vilket är fel att göra). Jag kan erkänna att jag har gjort det ett par ggr för några år sedan, i samma veva som jag träffade Andreas. Han var mitt rollspel, fast min karaktär var mitt eget liv fast med honom typ. (låter helt sjukt, jag vet)
Därför vet jag exakt vad det är han gör. Och jag förstår att det är ett sätt att skapa lite spänning i vardagen men det är inte okej att göra något sånt om det skadar de man älskar. Jag slutade rollspela då jag blev trygg i mig själv. Men det är jag det.
Ps. Nu glömde jag poängen.
Dessa rollspel är inget känslomännigt, därför så kan jag accpetera detta och förlåta honom. Bara han slutar och börjar prata med någon om han har problem
oki, jag förstår inte hur du menar eller vad det förklarar, men det spelar egentligen ingen roll. Så länge det är en anledning/förklaring för dig.

Men vaffan, seriöst?
När gifte ni er, var det inte 1-2 veckor sedan?
*Varnar för eventuella emotionella utspel*
Jag blev så jävla förbannad när jag läste den här tråden. Samtidigt så förstår jag honom (på ett sätt), men den poängen kommer jag till sedan!
För det första. Han är rädd att han inte kommer bli en bra pappa.
Det borde han ha tänkt på innan han kastade iväg kondomerna. Att lämna dig i sticket för det är rent ut sagt egocentriskt och omoget. Jag kan inte, så du får lösa mitt problem och ta hand om allt själv. Ja visst, internet har både sina för och nackdelar. Fördelen är att man kan fly ifrån vardagen och låtsas att man är någon annan
och på så vis få en liten andningspaus, nackdelen är den
samma!
Allt han gör pekar på är att han är rädd för att bli vuxen. Han längtar tillbaka till det "kravlösa" ungdomstiden och därför nätdejtar småkids (sorry).
Visst, jag tror säkert att allting har gått lite väl snabbt med barn och giftemål och hela rasket, och visst blir man fundersam ibland och man kan bli rädd, men nu är det BARN inblandade.
Och nu till punkten där jag faktiskt förstår honom.
Jag hade varit tillsammans med min ex-sambo i 2.5 år och vi bestämde oss för att förlovning ska det bli. När ringen väl satt på fingret greps jag av panik och hade helst velat hugga av mig hela handen och springa snabbt som attan åt motsatt håll. Helt plötsligt var det en massa krav och förväntningar, alla
familjemedlemmar gratulerade och undrade när det skulle komma barnbarn och giftemål. Jag ville bara spy! Jag gjorde slut 2 veckor senare.. Så känslan känner jag igen.. Men det försvarar inte hans handlingar. Han ska vara glad att du bara kastade mobilen efter honom. Jag hade nog hastat ett hyreshus med parkeringsdäck efter honom och planterat en begonia ovanpå alltihop!
En fråga bara, varför läser du hans SMS över huvudtaget?
Carpe Diem

#15 Det du säger stämmer nog mycket bra.
Varför jag läser hans sms? För att jag inte vill hitta sådana sms där.

Och som vanligt skriver MimmieM vad jag tänkt…fan undrar om vi är släkt…..
så jag säger bara…jag känner med dig…!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jag skulle nog lämna honom. Min ex gjorde samma sorts sak (fast han ljög inte om åldern och höll inte på med yngre tejer) och till slut så var han otrogen på "riktigt".
Och tydligen gör han samma sak fortvarande fast han sa till mig han hade ändrat sig.
Och sen att du inte kan lita på honom utan läser hans SMS, det är ingen bra grund till förhållande heller.
Men nu har ni ju gift er och ska ha barn så det är väl inte så enkelt att bara lämna honom.
Men tyvärr som det låter så kommer det inte hålla mellan er.

#18 Jag är en fighter, jag lämnar inte ett förhållande för en sådan liten grej, utan det krävs mycket mer. Men ledsen blir jag. Sårad och arg. Men jag ger inte upp lätt. Lär dig livets stora gåta; älska, glömma och förlåta. Och att vi ska ha barn gör mig bara mer säker på att man ska kämpa och inte ge upp.
Jag älskar internet. Det har så många möjligheter.. Men dom kommer förstås inte utan nackdelar, som med allt finns det två sidor av ett mynt. Men alla som är något seriösa på nätet är ärliga. Jag är det, och kommer förbli det.

#19 Ja, men det ska inte bara vara du som ska tjämpa. Han måste också tjämpa.
Men jag hoppas jag har fel och han ändrar sig. Verkligen för din skull.
Stanna bara inte för länge för barnets skull och gör dig själv illa…

#21 igår sa han att han ska söka sig till en kurator för sitt problem. Det ser jag som ett stort steg.
#22 Du är duktig på att ta kritik i den här tråden och jag tror nog att alla inser och förstår att du är en fighter.
Att kasta ett hyreshus på hnm hade jag också gjort om det var min karl. Men jag skulle bli så fruktansvärt sårad. Speciellt om jag bar min makes barn!! Ni har tillsammans skapat ett liv som ni snart har i era händer. Helt säkert säkert på att du kommer att ha bebisen i dina händer, men vad kommer han att ha i sina? en mobiltelefon i värsta fall.
Ni kanske kan gå i terapi eller familjerådgivning tillsammans!?
Lycka till!!
kramar

#23 jag frågade igår om han ville på gå på familjeterapi men han sa att han vill börja med en kurator. Vi får se hur det går.
Jag tycker att när man ska ha barn/har barn så ska man kunna kämpa och vara lite mer förlåtande när det "bara" är sånna här "små" saker. Det had enog varit lite värre om han skapat en kärleksrelation med den här tjejen om han hade utgett sig för den han är.

Tycker faktiskt lite synd om den här lilla tjejen. Jag ringde ju upp och pratade med henne igår, sa att Andreas är gift och ska ha barn, hon tror säkert att han är mycket äldre än sina knappa 20 år och att han är pedofil. Hoppas att hon lärt sig något ialla fall. Att man inte ska gå och bli ihop med killar på internet ;)

Jag behöver råd…
Ska jag begära att se vad de har skrivit eller låta det vara okänt? Vill veta vad de har skrivit, men jag vill inte veta om det står saker som gör mig mer ledsen…
Jag vet inte vad jag ska ge dig för råd.. jag bad att få läsa, men mitt ex undanhöll de för mig och sa att smsen var allt.. Men när jag tog saken i egna händer och läste msn konversationer så var de så mycket mer! Och jag vart bara nedbruten utav det.. Jag mådde skit dåligt och allt vart bara värre. Men i annat fall hade jag ju annars inte fått reda på det.
Men ditt fall är väl annorlunda ?? inte för att jag tycker de.. men ja, som du säger är de värt att kämpa för i erat fall ändå. och har han inte gått så långt som att träffa henne eller så, så kan de vara värt det kanske.
Så jag vet inte, du kommer nog må värre om du läser.. och läser du inte kommer du undra.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#27 Han säger att det har varat i typ en vecka. Jag tror honom. Han är kan inte ljuga, han är för genomskilning…
Jag har bara lust att hitta ett gäng människor och rollspela lite… (vid ett bord med ett varsitt papper framför sig) DÅ tänker man int epå verkligheten…
Jag måste bara fråga en gång till, varför läser du hans sms ?
Det om något bevisar ju att du inte litar på honom !
"För att jag inte vill hitta sådana här sms"
- det är ju de smsen du letar efter!
Puseln går upp så fort du hittar ett sms som inte har ditt, mammas, pappas eller bästa kompisen Pärs namn…
Nog är du en fighter och har själv valt att bli attakerad i denna tråd, men du kanske ska tänka över det här. Kanske är det så att han känner sig kvävd av situationen, det är ett stort steg att bli pappa och ovanpå det vara en gift make.
Det står ju ganska klart att han gett 15 åringen sitt telefonnummer..
Och han kan tydligen ljuga, om det nu är så att han ljuger för 15 åringen…

#29 Jag läser hans sms av en annan anledning också. Dåliga erfarenheter från tidigare förhållande. Min puls går inte upp så fot det är något sms som inte är från mig eller hans familj så det kan du inte påstå.
Vaddå attakerad? Den enda jag känner mig attakerad av är dig nu när du säger vad jag känner.
Klart att han har gett henne sitt nummer det fattar ju vem som hälst
#30 du litar inte på din nuvarande kille för att du haft problem med andra förhållanden - ungefär som jag då.
Menar inte attakerad på det viset, men att folk kommer med sina åsikter. "pulsen går upp" är talesätt för hur bland annat jag brukade känna när jag gick igenom mitt ex sms när han hade varit otrogen…
Men efter det här, känner du att du kan lita på honom igen ?

#31 men sluta säga VAD JAG KÄNNER för det vet du inte.
#32 har inte sagt vad du känner, frågade hur du kände ? 

#33 "du litar inte på din nuvarande kille…." Jag har aldrig sagt att jag inte har litat på honom. Där har du svaret på frågan om varför jag säger åt dig att inte säga vad jag känner, för det vet du inte.
Och ja, jag känner att jag kan fortsätta att lita på honom om han gör det som han själv har sagt, går och pratar med någon om detta problemet. Jag har inte lämnat ut allt so vi har sagt i den här tråden och varför för det är mellan oss två.
Men jag har aldrig övervägt att lämna honom, det krävs så mycket mer för mig att ge upp honom.
Men jag är lite orolig att han ska få återfall på detta rollspelande (detta är inte otrohet som många verkar tro, jag har bara inte orkat säga det) rollspel är som allt annat som är beroendeframkallande beteende. Det är spännande att ha en karaktär brevid sig själv. Andreas gick för långt.
#34 Jag tycker inte att du ska läsa deras konversation. Det kan bara få dig att må ännu sämre och tankarna kommer att snurra om och om igen.
Spel i alla dess former är beroendeframkallande och försök att se det som ett spel för mkt. Låt det vara där och se till att han lovar att hålla sitt löfte om att söka hjälp för er skull.
Men fråga honom, behöver du läsa ngt som dem två tillsammans har skrivit?
Vore ganska intressant att veta vad tjejen sa när du pratade med henne? var det rollspel för henne också?

Telefonkontakt, se bara till att inte barnet blir enda anledningen till att ni håller ihop…
Hoppas att det ordnar sig till det bästa för er.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#35 jag kan inte ens läsa, för han har blivit portad från den sidan. Tur det kanske…
Jag har varit tillsammans med en onlinespelsmissbrukare, killen innan Andreas, så det här är bara lite.. Jag har tagit Andreas nätverkskabel nu, han använder min dator om han behöver, det var han själv som ville det.
När jag pratade med tjejen så blev hon chockad när jag sa vem Andreas faktiskt är. Hon trodde att han var en 17åring som lyssnade på EMO och sånt. Tycker synd om henne som blev utnyttjad, hon gjorde ju inget fel..
#36 nejdå, det blir det inte. Det finns många anledningar till hans beteende och jag förstår dem. För jag har gått igenom samma saker, fast vi hanterar saker olika…

Mitt råd; gör slut. Han raggar tjejer på internet för att han vill.
Vad ska su med ett sådant svin till?

#38 göra slut för ett rollspel som gått över styr. haha, inte bara att gör aslut, massa papper som ska fixas, en unge som växer upp utan sin pappa, hur rätt är det när det faktiskt är en liten skitsak och vi redan löst problemet?
Det är nog bara det att alla inte ser det som en skitsak.
Men sedan har ingen annan heller med saken att göra; hur du väljer att göra.
Tycker du det är en skitsak och väljer att fortsätta så är det ju bra för er.

#40 Alla detaljer om våra liv fins ju inte med i tråden, men jag kan säga att om man jämför det som jag har gjort mot det han gjorde så är det verkligen en skitsak. Jag har inte varit guds bästa barn jag heller. Igår kväll så berättade jag om del del saker jag burit på en längre tid (senast från i somras) och då var det snarare om han ville stanna kvar hos mig än tvärt om.
För mig låter det som ett konsigt förhållande. Men om det fungerar för er så. Och som sagt är det ju ett barn med i bilden. Bara det finns kärlek.

#42 Hehe, då ska du se hela min familjestituation (mina föräldrar) med fosterföräldrar, döda biologiska föräldrar och hela köret. 

Och det är svaret på vilken fråga? 
Carpe Diem

#44 kan du precisera dig lite?

Hera skrev att det lät som en konstig relation och du rabblade upp dina döda biologiska föräldrar och fosterföräldrar.. Jag förstod inte kopplingen till din situation riktigt!
Carpe Diem

#46 Hera sa att vi verkar ha ett konstigt förhållande, och jag tyckte att det lät så råligt med tanke på hur normalt vi har det om man jämför med resten av med min familj.
Jag tycker ialla fall inte att man har konstiga förhållanden bara för att inte gör slut för minsta motgång.
Alla har vi olika syn på vad som är konstigt och inte.
Jag tycker inte det ser så bra ut det du skriver om din man eller det du skriver om dig. Varför gör man så som ni gjort?

#48 jadu.. bra fråga. fast nu vet ni inte vad jag har gjort och det kan vara vad som hälst. varför är man otrogen? varför delar vissa sina män? bra frågor, olika svar från person till person.
Nej jag vet inte vad du har gjort, och det intresserar mig inte heller. Som sagt ert liv och ni gör det som passar er bäst.
Tråden har ju varit runt på lite olika ställen sedan jag läste sist.. Tänkte bara säga att du känner nog bäst hur du vill göra själv, då alla har olika förhållningssätt och givetvis vet vi inget förutom vad du berättar, då är det lätt att avra kaxig och sitta hemma vid sin egen dator och tycka om vad du ska göra. Hoppas det löser sig mellan er och att det itne upprepas bara. *kram*

Om det hela bara var en liten skitsak… varför då skriva om det på nätet? När tråden skapades lät det som om det var slutet på livet i princip. Och nu verkar det som om det bara var en skitsak…

#52 jag skrev tråden när jag precis hade fått veta i ren ilska och för att jag var sårad, och det var ju ett par dagar sedan, och vi har ju pratat och bearbetat och så, så då förändras ju vad man känner när det väl har gått in och man har jämfört med ex andra saker som skulle kunna ha hänt osv.
#52 det där var väl ändå lite bryskt :|
Jag reagerar mest i början också, då får jag impuls att jag vill veta va andra tycker.. vill få ut ilskan och skriva o prata om det. Om något har hänt dvs..

#54 då är vi väldigt lika på den fronten :)

Låter som du nu bara kommer på ursäkter. Det är väl ganska lågt av en blivande far att ragga på småtjejer? Är det överhuvudtaget lagligt?
Varför skulle barnet behöva växa upp utan far om ni inte är tillsammans? Är du så säker på att han då skulle sticka från sitt ansvar? Då är han väl inte mkt att ha?
Men det är ju ditt liv och ditt beslut. Men om man skapar en tråd så får man nog vara beredd på kommentarer som inte alltid är så roliga.Vi har alla olika åsikter.
Frågan är varför ni är ihop om ni ändå håller på med andra-låter som ni är ganska omogna båda två.
Ni får skärpa till er nu när ni väntar barn.

#56 Han är 19. så jag tror inte att det är så olagligt när nu denna flicka var 15 år, ialla fall vad hon utgav sig för att vara.
Varför barnet skulle växa upp utan far? - För att om vi skulle gå skilda vägar så skulle jag flytta tillbaka hem till Västerås, bor nu i Norrköping. Han skulle inte sticka från sitt ansvar, det har jag inte sagt.
Har jag klagat på vad folk har sagt och har för åsikter? Kanske någon gång om jag tagit mycke tilla vid mig. Jag vet att man har olika åsikter.
i somras, långt innan vi ens bodde i samma stad ens en gång, så tyckte jag att det var underhållande att medverka i kysstävlingar på fyllan. Det tyckte inte min man var acceptabelt, så jag slutade när han bad mig. Nu gör jag det endast om han också är med (vi är metalfolk, sånna är konstiga)
Jag kan säga att jag har skärpt till mig, så du behöver inte säga det till mig, gör det till min man
Klart att jag tar min man i försvar om folk angriper och anklagar honom och mig för den delen, för saker vi inte har gjort.

Hoppas det fungerar för er. Att få barn är eller kan vara svårt nog, och tär ibland på förhållandet. Jag fick barn för några år sedan och är mycket äldre än er och det har inte alltid varit lätt, men barnen är en gåva. Tror dock att du kommer få fler problem med din man.