Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 2288 ggr
Telefonkontakt
0

Nu blev jag ledsen...

Som några kanske vet, jag fyllde år för två veckor sedan. Ingen uppvaktning, bara lite frukost på sängen av Andreas. Han hade inte råd att köpa något heller.. Blabla, inge vidare födelsedag alls (blev 20)

Nu ringer Andreas och säger att jag måste skynda att klä mig och göra mi "fin" för att han har totalt glömt att han pappa fyller år idag och vi måste åka och köpa blommor.

Där är det. Blommor. Jag fick minsan inte ens några blommor av Andreas när jag fyllde år..

Jag vet inte varför, men jag blev verkligen jätteledsen, så nu sitter jag och gråter. Jag som aldrig gråter nästan, ialla fall inte för skitsaker.. 

Nej, jag hatar födelsedagar, vilket jag har gjort de senaste 5 åren och sånt härgör verkligen inte saken bättre…

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Sandra
0

Men du… du är gravid, det är ju därför du gråter nu o inte annars. Hormonerna… =)
Jag förstår hur du känner dig faktiskt. Sånt där är inge kul. Han kanske har blivit lite "hemmablind"?

Telefonkontakt
0

Ingen aning. Du får fråga honom :(

emsems
0

Låter som att ni har lite problem med varandra… Tala ut om saken så känns det nog bättre.. Men gravid upprör ju så klart känslor.. men låter som en trist prioritering tycker jag… själv brukar jag satsa mycket på födelsedagar… fina presenter, middag och hela köret.. har man lite pengar kan man ju ge annat, tex en städning och massage och presentkort på olika saker så som pussar eller val av film eller nåt sånt haha =)

Telefonkontakt
0

#3 jag kom på att han hade bestält en present, men den kom aldrig, så han fick pengarna tillbaka… Men blommor kunde han ju ha köpt..

Madde
0

Killar tänker inte som oss. Det är bara att inse fakta.

Så bli inte ledsen för att han inte köper blommor, det gör han inte för att såra dig utan för att han helt enkelt inte tänker på det.

Det är inte så att någon har sagt till honom att köpa blommor till sin pappa?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ijin
0

Vi killar är ju rätt dumma du vet=)

stellina
0

Din kille är inte snäll. Han raggar småtjejer på nätet och köper inte ens blommor när du fyller år. Gör dig av med honom.

Telefonkontakt
0

#7 men lägg av.

Telefonkontakt
0

#5 Hehe, det är väl så. Blev bara så ireterad över att han var så panikslagen att han glömt sin pappa. Han ska minsan inte få blommor när han fyller år heller ;)

emsems
0

#5 Men det var nog kanske det dummaste jag hört. Som att killar inte tänker på andras känslor och vill uppskatta? Jag tycker män brukar vara helt sjuka på uppvaktningar. Det händer flera ggr att jag blir förvånad efter hur mycket någon kille planerat och fixat och donat… blommor, restaurang och små kärleksfulla saker som värmer hjärtat.. kan vara allt från en liten lapp med ett enkelt "sov gott sötnos" som han lämnat på kudden innan han bäddade och åkte hem, så man skulle hitta det kvällen därpå, eller att han rengjort kattens matskålar när han inte ens bor här.. sådana saker gör inte jag. Trist generalisering tycker jag..

Alex
0

#7 Vad är det där för uttalande egentligen? :S

Telefonkontakt, ta det med honom. Förklara hur du kände och att det gjorde dig ledsen. Som Madde säger, de tänker inte som de flesta tjejer i alla såna lägen. Och framförallt; de kan inte läsa tankar! Det är faktiskt nåt jag diskuterat många gånger med killar, just för att jag har lite annan syn än de flesta tjejer på det mesta har jag märkt.. ;) Men det är många som vart med om tjejer som gått och verkat lite smånere eller så, men de får inget svar när de frågar vad det är. Senare kommer det fram att det är nåt, och till råga på allt är tjejerna sura/ledsna över att inte killen fattade vad det var! Så varför tjejer ska gå och sura för saker förstår jag inte, det är väl inte så svårt att prata med killen om det?

Sen angående själva "uppvaktningen", han kanske gjorde det bästa han kunde komma på, lite frukost på sängen, vara mysig och sådär… Att kräva att personen ska köpa något när han har ont om pengar förstår jag inte heller. Till dig kan han ju ge en myskväll eller något, visa sin kärlek på annat sätt. Det är något som jag uppskattar mer än nåt materiellt i alla fall… Och att han köpte blommor till sin pappa är väl inte så konstigt heller, han kan ju knappast komma dit och säga "Farsan, vi ska ha filmkväll ikväll!", eller hur? :)

Så prata med honom, han förstår säkert och du kanske kan få en förklaring också om du vill ha en. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

stellina
0

Jag är ganska brysk. Ärlig. Lindar inte in orden i bomull. Han uppskattar dig inte helt enkelt.

Telefonkontakt
0

#11 Hehe, nä et kanske han inte kan säga. Han kom hem med en burkcola till mig nu, det var jättegulligt, och igår hade han köpt chokladägg för han visste att jag hade velat ha det jättelänge. Han kan, när han väl tänker :P

Alex
0

#13 Precis, så det var nog inte så illa menat :) Vi tjejer har oftast lättare att haka upp oss på småsaker många gånger, tror jag ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

MimmieM
0

Trista generaliseringar om män.

Och btw. måste man köpa saker för att visa sin uppskattning? Sedan när blev man så matrialistisk?

- Du ser trött ut, hoppa ner i soffan så gör jag iordning te.

Vem behöver blommor och diamanter? Jag behöver bara lite te och hela världen blir vacker!

Du fick frukost på sängen, det var ju hur gulligt som hellst :)
- Be happy!

Carpe Diem

Telefonkontakt
0

#14 sen så att jag är gravid gör mig nog extra känslig. Nu är jag jätteglad igen :)

Madde
0

#10: Nu kanske det är så att i mitt liv så har det varit så att killar inte tänker på sånt.

Bara för att jag som tjej tycker om blommor och sånt så innebär det inte att min kille, sambo eller ex gör det.

Hade en kille förut som sa: Blommor dör bara, varför då köpa några. Så det har jag hört i ett antal år.

Nu är jag tillsammans med en underbar kille. Men det är inte alltid han tänker som jag gör.

Idag fick han ett påskägg, som jag sparade för att ge honom på jobbet. Skrev en liten lapp i att jag älskar honom av hela mitt hjärta.

Jag ville ju självklart kanske ha ett sms som tack och berätta hur glad han blev. Men så tänker inte min pojkvän. Så för mig är det bara att acceptera. Det betyder ju inte att han tycker mindre om mig för det. ELLER?

Alex
0

#16 Jo precis, det med :)

#15 Haha jag har nog generaliserat tjejer mer, så jag jämnade väl ut det hela..? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

MimmieM
0

#17 Han blev säkert glad i hjärtat och tänkte "Madde är världens underbaraste flickvän!"
- Men så glömde han bara av att säga det just då :) Vem gör inte sånt ibland :)

Men man kan samtidigt fråga sig:
- Ger jag bort någonting för att personen ska bli glad, eller för att jag ska få tacksamhet eller annan positiv respons? :P

Carpe Diem

MimmieM
0

#15 Haha :)

Carpe Diem

Telefonkontakt
0

#1 jag fcik diamanter den 8de mars, i min vigselring ;)

Madde
0

#19: Jag ger bort något för att göra min pojkvän glad. Sen är det upp till honom om han vill berätta hur glad han blev. Vilket han gör för det mesta. =))

MimmieM
0

#21 Pfft.. Vad begär du av killen :P

Du har fått diamanter, nöj dig med lite te ;)

Carpe Diem

emsems
0

#17, då hade jag nog blivit besviken om han inte hörde av sig med uppskattade tack som svar.. men alla är ju olika..

MimmieM
0

#24 Alla kan glömma av sig.. Tänk dig bara frasen

"Du, kan jag ringa dig sen?" - och.. oopps!

Carpe Diem

Telefonkontakt
0

#23 jag betalade min ring själv för det var till större delen min samling av tior :)

Jag får nog vara nöjd med den, hihi. Jag får nog ta och ragga honomn i säng sen, då kanske jag blir glad ige  nu när man känner sig som en uppblåst ko (gravid med läckande bröst är bäst) ^^

MimmieM
0

#26 Du kunde besparat mig detaljerna! :)

Carpe Diem

BranDuir
0

Jag kan ju tala av erfarenhet…..jag lovar dig att han led när han inte hade råd att ge dig något på din födelsedag…jag har själv varit totalt utfattig en gång…och inte haft råd att ge varken barn eller dåvarande hustru nåt på födelsedagen….lånat pengar till att kunna göra tårta….och det gör så ända inihelvetes ont…..men det är tyvärr sånt vi alla råkar ut för nån gång i livet….om vi inte är födda med silversked i truten!

Ge du killen din en stor kram och tala om att du älskar honom! det värmer i varje hjärta även ditt!

Kram på dig tösen!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

MimmieM
0

# 28 Det där var väldigt vackert, väldigt sorgligt.. och förbannat sant!

Carpe Diem

Tesan
0

Herre jisses, inte första gången man läser om ert förhållande som verkar lite knakit!

Ni ska för bövelen ha barn… våga berätta för din man vad du känner o arbeta vidare på detta!

Vill inte vara elak mot dig men ni måste nog börja tänka på att ha ett öppnare äktenskap där ni kan prata om hur ni båda känner o vad ni kan se i tiden framöver!!!