Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 1368 ggr
emsems
2008-03-26 11:47
0

tappa lusten?

Jag är lite nervös över en grej i mitt förhållande. I mitt förra förhållande hatade jag sex. Det var alltid mot vilja jag hade det och jag tyckte att alla gånger var en gång för mycket. Jag kanske kunde tänka mig (något motvilligt) att ha sex varannan vecka.

Nu har jag sex varje dag med Per. Jag har hela tiden tänkt att mitt dåliga intresse av sex motsvarade hur ens förhållande var, och att det var därför jag inte ville. Men redan nu kan jag känna att varje dag är mycket, och att jag gärna tar någon dags uppehåll ibland. (tillsammans ca 2 månader).

Är man bara en sån som kommer ramla tillbaka till att ha låg sexlust? Vill inte ha det så igen, men känner att det kommer smygandes på, trots att förhållandet känns suuuper och jag är upp över öronen förälskad. Blir lite fundersam, beror det kanske på p-pillerna? eller varför är jag inte sugen så mycket som andra verkar vara? tycker sex är suuuperskönt och jättekul, men har liksom inte så ofta lust ändå?
Någon som haft det liknande? Vet hur det känns och är? Lösningar? Tankar?

Karmatarerskanise
2008-03-26 13:33
0

Jag vet hur det är. Jag är lika dan. Vet dock inte varför eller vad man kan göra. Till råga på det äter jag medicin nu som drar ner ännu mer. Stackars killen ;)

För mig fungerar alkohol bra, men de kan jag ju inte gå runt o dricka hela tiden ;)

Betty
2008-03-26 14:48
0

Alltså det går ju i perioder, tror att sex…som så mycket annat har blivit en slags stress. Media sänder ut signaler hela tiden hur man ska "krydda sexlivet" och "heta ställningar som får honom att vilja ha dig ännu mer". Men va fasen tror att det är få som går runt som små kåta duracellkaniner 24/7 tills de dör. Så länge det inte blir något problem pga tappad lust så är det nog bara att relaxa…

Tror att du är helt "normal"…vad de nu är?

Lycka till! Kram kram

emsems
2008-03-26 15:02
0

men om man har olika önskemål då? säg att han vill ha sex varje dag, och jag varannan vecka typ?

Trazzel
2008-03-26 18:58
0

Jag är likadan. Vill inte alltid ha sex, men sen när han har smekt och vi har haft det är det så skönt. Men jag kan vara så svårtänd ibland, förlusten är försvunnen. Tycker också om sex, men varje dag är inte ett måste för mig. Har ingen aning vad man kan göra åt det!

pson
2008-03-26 19:31
0

#3 Menar du sex-sex, eller ingår lightversion också? Om han vill ha sex varje dag, så låt han ha det, med sig själv, och med dig närvarande. Det kan bli hur mysigt som helst, och det ska inte behövas trängas in varje gång, för att räknas som lyckat sexliv, anser jag.

emsems
2008-03-26 21:56
0

Ah visst, klart han respekterar att man itne är sugen, men jag vill ju avra sugen… vill bara typ ha en lösning på det… varför är man inte sugen liksom..? skumt…

Robinsnel
2008-03-27 12:15
0

#6 Jag tänkte ungefär som #5 skrev… Du kan väl chilla lite och så får han ta hand om sig själv (i din närvaro), blir du sugen då är det ju nice, annars blir han säkert nöjd ändå.. Flört

Du lär inte bli mer sugen genom att ha krav på dig själv, typ hur ofta ni ska ha sex och så. Ta det som det kommer. Allt mys och närhet är väl ett plus snarare än ett måste?

emsems
2008-03-27 12:29
0

haha jag vet inte om jag vill se det, och tror inte han är bekväm med det heller =) Men tack för era råd..

Någon som vet mer om det här med p-piller som lust-dödare?

SaraA
2008-03-27 13:46
0

Enligt mina erfarenheter så får jag väldigt dålig sexlust av p-piller, när jag slutade med dom så blev allt mycket bättre. Så visst, det kan vara en stor bidragande faktor.

emsems
2008-03-27 13:50
0

vad gjorde du istället då?

Cinacarina
2008-03-27 20:49
0

Det är väl känt att p-piller kan dämpa sexlusten, du kanske ska pröva med en annan sort om du är orolig.

Själv blev jag istället extremt lynnig och lättsårad av mina så jag bytte och nu mår jag finfint.

emsems
2008-03-27 21:53
0

hm.. jasså.. kasnke får se över saken

SaraA
2008-03-28 15:36
0

Just nu så kör vi med avbrutet, vet att det inte är det bästa men men.. Har testat i princip alla p-metoder men tycker helt ärligt att den ena är värre än den andra.

Gasoline
2008-03-28 15:39
0

Vad bra att jag inte är ensam. Jag har ju alltid ätit p-piller sedan jag vart av med oskulden och har samma problem som dig. Även fast förhållandet är toppen och det inte är något fel på killen så tappar jag helt enkelt sexlusten. Ska prata med gyn. om annat preventivmedel, för jag vill inte ha det såhär, jag misstänker att det har med p-pillern att göra.

emsems
2008-03-28 15:43
0

Återkom gärna med deras svar! jag har testat ett minipiller, men fick andra besvär då (oregelbunden mens)

Gasoline
2008-03-28 15:55
0

#15 Ska jag göra, när jag väl pallrar mig iväg, och ifall jag kommer ihåg att skriva in det här. Men sedan är det ju så att alla reagerar olika på olika grejer, så min lösning behöver inte vara din. Lycka till ;)

emsems
2008-03-28 16:30
0

nej visst äre så, men dom kasnke har något bra tips ändå!

Tesan
2008-03-28 23:02
0

Kan erkänna att jag under hela mina 29 år aldrig haft något what so ever sexlust! Massa samtal o allt men verkar inte som om jag har den dära "knappen". Förjävla depremerande kan jag säga som lever i ett lyckligt äktenskap som inte kan ge sin man det han önskar.. inte lätt….

om jag bara visste hur…

Liss
2008-03-29 18:08
0

Jag äter också p-piller och gjort sen jag var 16 år. Har aldrig vart med om sämre sexlust. Men de är ju jag:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
2008-03-29 18:29
0

#13 Verkligen inte det bästa, då det kommer en försats som man inte känner.

MimmieM
2008-03-29 19:00
0

Sexlusten försvann inte med p-piller, men jag fick ta avsked från mitt förnuftiga liv :)

Just nu känner jag mig bara liten, ensam och ganska misserabel i största allmänhet! Back to the teenage. I hate you Cerazette

Carpe Diem