Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 567 ggr
MimmieM
0

Dagens internationella låt!

Persiska är helt underbart om ni frågar mig, sedan blir det inte bättre av den androgyna lilla spillevinken med långt hår. Jösses! Synd att man inte kommer in i Iran som kvinna om man inte är gift :)
- Kanske är ett bra argument till varför man bör stanna hemma! ;)

Men musiken är det inget fel på.. Dagen låt!
Nu ska jag dansa in i akademins kunskapsspäckade värld

Carpe Diem

pson
0

Sjysst break till alla andra Dagens som serveras här på iFokus!

Är det inte Madonna som skymtar där vid ca 01.35? ;)

=)

pson
0

kanske någon som känner sig manad att slänga dit en svensk text på den här?   Cool

torchi
0

Jag är typ urusel på persiska, plus att de sjunger lite för otydligt för min nivå men kan urskilja typ detta i refrängen:

Om det inte vore för mig, vem skulle annars alltid tro på dig?
Vem skulle dö för dig? Vem skulle aldrig tröttna?

Vem skulle alltid ha ögonen för dig?

Vem tappar andan om du inte fanns?

Om det inte vore för mig?

Osv. Någon riktig iranier kan säkert översätta bättre/resten… kvinnan är faktiskt helt otroligt vacker! Jag önskar jag såg ut och lät som henne!Skrattande

MimmieM
0

Kvinna? :S
Det är två gossebarn som sjunger för kung och fosterland

Carpe Diem

torchi
0

Haha, det var visst en kille…fattar trögt. Nåja, ändrar inte min åsikt, kön hit eller dit, snygg är denna person i vilket fall!

MimmieM
0

Tja, det gör det väl inte sämre direkt. Jag tycker att femenina drag är fruktansvärt attraktivt hos män.

Carpe Diem

torchi
0

#6: Ja och tvärtom kan också vara väldigt snyggt!

torchi
0

Jag får inte fara till Iran för min (iranska) mamma, men jag skulle verkligen vilja fara någongång. Det är ett helt otroligt land med fantastisk kultur som jag inte vet mycket om. Synd att det är så fruktansvärda politiska/religiösa förhållanden där, hoppas verkligen att det inte blir krig med USA också. Som "tur är" är väl krigskassan tom vid det här laget efter Irakkriget…

MimmieM
0

#7 Ja, ibland! Fast sådant gör mig mest förvirrad.

Carpe Diem

torchi
0

#9: Det är ju det som är meningen! Skrattande Upplyftande med människor som inte är så sterotypt i en kategorie eller annan. Gäller förstås annat än utseende också.

MimmieM
0

Jag tycker om människor som går emot könstereotyperna, men det är någonting med med tanken på att bli attraherad av en människa som ser ut att ha, men som inte har snopp. Det blir helt bakvänt.

Carpe Diem

torchi
0

Hmm, ja men man kanske inte behöver gå så långt att man tittar vad som finns i byxorna utan bara ser personen som vacker på håll? Jag kan tycka att både tjejer och killar är snygga/vackra men vill bara ha min älskling ändå…Kyss