Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 1550 ggr
fettmedkevlar
0

OT Sluta snusa tråd

Hera startade en sluta röka tråd, så då kan vi ju ha en sluta snusa tråd också.

Jag själv har snusat i 7 år, har sagt flera gånger att jag ska sluta snusa. Klarar av att hålla upp i endast några timmar, senaste försöker var nyår. Höll det löftet i ca 14 timmar, sen blev det för mycket.
Skulle vilja sluta snusa för hälsans skull, för mina tänder och min muns skull. Är inte så roligt den dagen då jag får pissgula tänder, så jag borstar tänderna supernoga morgon och kväll.

Har ni något tips på hur jag ska kunna sluta? Har inte provat hjälpmedel, och utan nikotin blir jag ruskigt arg för minsta lilla.
Att sluta bara rakt av fungerar inte riktigt för mig.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

MimmieM
0

Jag håller på att sluta snusa just nu. Dessvärre är sluta rätt upp och ner den ända metod som fungerar för mig.
Sedan är min kropp lättlurad som få, tack och lov. För min del räcker det med att ha någonting under läppen för att den värsta abstinensen ska försvinna.
För att bli av med nikotinberoendet kan jag rekomendera oniko, dessvärre fick jag abstinens när jag skulle sluta med den också. Så för min 
del är det psykiskt, sitter just nu med papper under läppen och jag är fortfarande en ganska sympatisk människa ;)

Carpe Diem

Jossan86
0

Min man slutade snusa efter 8 år, efter 3 dagar med nikotin tuggummi var det bra, nu tuggar han vanliga tuggummin och trycker upp under läppen när han saknar att ha något där…

Sandra
0

Min kille slutade snusa på julafton -07. Så han har inte hållit uppe så jättelänge. Men det går super! Han slutade också bara rakt av. Det är det enda som funkat för honom.

MimmieM
0

Sen i julas, inte lång tid?
Jag har inte snusat sedan igår och det är en hel EVIGHET sedan! :)

Carpe Diem

ChristineL
0

Jag varken snusar eller röker, men jag hejjar på er som försöker sluta! Finns det vilja så klarar man allt :)

Linn
0

Jag har slutat snusa. Jag började ana tandhalsen under tandköttet och då slutade jag.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Bybo
0

Om man vill ha nåt under läppen då man slutar snusa, kan man ta en liten bit färsk ingefära :-) Smakar gott och så lite starkt *S*…

fettmedkevlar
0

#1 För mig känns som mer psykiskt, för just känslan av att ha någonting under läppen är det jag själv saknar mest. Har provat att ha lite olika grejer under läppen, bla Vicks blue halstabletter, toy, papper doppat i citronsaft.. Ja en hel del liksom.

Satte precis in en snus och det känns bra. Men jag vill sluta snusa nu eftersom min tandhals syns, har ständigt inflammerat tandkött och det börjar blöda varje gång jag borstar tänderna och jag vill ha vitare tänder. Plus att jag snusar omkring en dosa på två dagar, ibland mer eller mindre. Vill ju ha pengar över till annat, men det här förbannade snushelvetet tar ju vart enda öre jag har.

SaraC
0

Har du provat dem utan nikotin? De flesta jag känner som slutat har börjat ta varannan av dem och varannan riktig. Och sen trappat ner mer och mer på vanliga snuset. Har inte provat själv dock.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

MimmieM
0

#9 Onico ja ;)

Carpe Diem

SaraC
0

#10 Och…? Det funkade inte antar jag Cool

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Beafer
0

onico smakar saltgurka tycker jag :S fast jag har hört att dom kommit ut med olika smaker nu också.

MimmieM
0

Onico är nice.. finns orginal och pepparmint eller nått sånt. Kanske har kommit med fler sen sist. Jag tycker de smakar bra iaf!

Iaf, nikotinbehovet försvann men abstinensen av att inte ha någonting under läppen fanns kvar. Man kände sig ju lagom korkad när man enbart använt nikotinfria preparat i månader och fick abstinens när de försvann. Så det är likabra att lägga ner allt med det samma.

Carpe Diem

Linn
0

onico är inget vidare med tanke på majs stärkelsen, det blir socker i kroppen och fräter på tänderna. Därför kände jag mig inte socker sugen när jag snusade den. sedan började det ila i tänderna. så jag fick sluta med den..

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Tesan
0

Gött att höra när folk slutar röka eller snusa!

Jag själv då som jobbar på Swedish Match o även på just den linjen som gör onico ibland så kan jag rekomendera onico till dom som försöker sluta med sitt nicotinberoende!

Finns i smaker, traditionell, pepparmint o enbär!

#14, det här med att det skulle bli socker av majsfibret stämmer nog inte!

VeNyRa
0

Jag slutade snusa för exakt 4 veckor sen.

började röka för 3 år sen och pappa tyckte att det var bättre om jag snusade, så jag slutade röka för att det var lättare att få tag på snus eftersom att både morsan och farsan köpte åt mej, snusade ca ett år och nu har jag slutat som sagt =) kommer aldrig ta en snus igen.

fettmedkevlar
0

Har inte provat onico, men kanske får ta och göra det :D

Bybo
0

*2 hm.. när jag slutade  ..SIST så så saknade jag någonting….

Tyvärr , det är ju klart att du saknar "flumlivet"   ( ni som ej provat, ta lite ingefära under läppen) det känns okej,,,mwn för min del, var det ruset…ja, ´jag gissar att det så  för mååååånga.

Snälla, ta hand om dina tankar!!! Värmande Kram / Pia