Spelar längden någon roll?
Är det viktigt att mannen är längre än kvinnan, eller spelar det ingen roll?
Du som är kvinna och är längre än din partner, hur upplever du det? Och tvärtom, du som är kille och har en partner som är längre än dig själv, känner du dig ' mindre manlig'?
Nicole Kidman fick inte använda högklackade skor när hon var tillsammans med Tom Cruise. Är det ett rimligt krav att ställa?
Hur lång är du?
184 :P
184 :P

Jag var tvungen att mäta mig, eftersom jag inte kollat det sedan…ja, länge sedan och det blev 171 st centimeter.
Jag har varit tillsammans, eller dejtat kortare killar, och det funkade bra tycker jag, men jag tror nog att jag tycker bäst om killar som är längre än mig, eller iallfall lika långa.
Jag tycker inte det är ok att kräva någon att kapa klackarna, även om jag tror man kanske inte själva väljer de allra högsta om man har en kort partner. Det hade kanske känts lite märkligt.
156 cm och därmet inte många killar som är kortare än mig :P Jag är väldigt van vid att jag är kortast, bland mina vänner familjen nya bekanta, fester och uteställen. Skulle kanske kännas konstigt att ha en kille som vore kortare än mig…
/Christine
jag är 170. killen 187. det är lagomt tycker jag =) är kanske enkelriktad och trist, men vill helt klart ha en längre kille.. annars skulle jag nog känna mig stor…

Jag är 177,5 och min man är 190. Perfekt. Men jag skulle inte bry mig om han var kortare, det spelar ingen roll för mig. Jag har platåer som gör mig lika lång som Andreas. Längden spelar ingen roll, bara min egen, för jag vill vara en dec kortare för då skulle det se snyggare ut med mina platåer då jag inte bli 190 >.<
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

192….spelar ingen större roll för min del hur kort hon är…
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

178 cm.. vill helst inte att killen ska vara mycket kortare än mig..känner mig som en jätte då..

165 cm, ja, killen ska vara längre. Hellst huvudet längre om man får välja! ;)
Carpe Diem
165 cm är jag och jag tror inte jag skulle vilja ha en kille som är kortare. De skulle nog kännas mycket underligt.
Men i slutänden är de ju känslor och kemi som spelar in, inte längden.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Medellängd på 168. Av någon anledning har mina killar aldrig (nästan) varit över 180. Tycker att 176-178 är den ultimata längden för mig. Då slippen man konstiga vinklar men kan ändå känna sig lite mindre :)

Jag är 174cm, Fredrik är nog 178!
Jag är 168 och min pojkvän är 181

Jag är 1,75 och jag vill gärna att den jag dejtar är lika lång eller längre.
Jag är 176 cm.
Det spelar väl ingen roll, men jag ser nog att killen är längre.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jag är 168 cm och Johannes 185 cm. Ja, han ska vara längre.

Jag är 166 o daniel är 193.
Tycker att killen ska vara längre än tjejen, lr ja, jag föredrar det, sen struntar jag i hur andra har det. :)
tycker själv att längd på killar är väldigt snyggt!

Jag är 1.60 kort och min pojkvän är 1.70…så vi är rätt små :)

Jag är 167 cm. Jag tycker att killar ska vara längre men hittills har jag aldrig varit ihop med en kille som varit över 182 cm, den senaste var 165. Skulle nog inte vara ihop med en kille som inte tålde att jag hade högklackat oavsett hur mycket längre jag blev, i min ögon är det en osäker kille och inget jag tycker är attraktivt.
Jag är 175, han är 168 tror jag.. Ser lite skoj ut när vi går tillsammans, jag har ofta lite högre skor.. ^^ Han tycker att det är lite pinsamt, men jag bryr mig inte så mycket om det.. :)
Jag är 180 cm, killen är 181 cm så det är ganska lika här hemma :P
Är 173 lång och pojkvännen 176 lång ungefär.
Ganska lagom tycker jag. ^^
Jag är 168 cm , min doktor sa förut att ja skulle bli 173 haha vi får se hur de blir me de!
Min kille e väl typ 174…
Vart ihop med killar som vart mkt längre, bara bra de med :) vill inte ha nån som e kortare iaf..
är ca 179cm och killen är 184, lagom stor skillnad tycker jag. Och kan svara åt honom: Han känner sig super omanlig när jag har högklackat och är längre än honom!!! De får jag höra så fort dom skorna kommer på fötterna
Är 168cm lång. Har aldrig haft en kille som är kortare.
Men blir man kär tror jag inte man bryr sig om längden. Eller jag hoppas inte folk gör de :)

Det är inte längden som räknas, det är meter per sekunde ;)
Carpe Diem
Är 165 cm kort,, o tycker längden kvittar,, Personligheten är viktigast
Jag 165 cm i strumplästen, gubben är 178.
H ha ha..pson när jag först läste ditt inlägg om längden spelar nå¨n roll, så gick min tanke först till om det var en annan sorts längd du menade..ha ha..ursäkta min dryga humor.

Haha..jag VISSTE det…
Väntade bara på att någon skulle kommentera det…. Men så var det ju meningen att vara lite lurigt också…. 

Är 160 cm lång och min kille är 178 cm.. För mig är längden ganska viktig har jag märkt. Har svårt att bli attraherad av en kille som är kortare än mig eller bara nån cm längre. Känns mindre manligt på något sätt.. :) vet att det inte låter så bra men det är min uppfattning.
Jag trodde också tråden handlade om längden på ngt annat ;)

me too ;P
hehe.. jag med, först när jag läste undra jag vad för dunder grejer dem träffat på.. med 165cm osv^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#34 Haha =)
Jag är 173cm lång, och min kille är ett par cm längre än mig, tycker att det känns bra så :) Egentligen vet jag inte om längden spelar någon roll, men jag föredrar nog lika, eller längre :)
Jag skulle faktiskt ha svårt för en kortare kille. Fast jag har aldrig stött på problemet, och är tveksam till att jag kommer göra det också… ;) Är 1,58 själv. Min pojkvän är 1,80. Och det är den längden jag är van vid när det gäller killar :P Haha
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag är 170cm och min kille är väl typ 185cm eller nåt.
Längden spelar väl egentligen ingen roll. Kanske blir jobbigt dock om han är väldigt mycket kortare än mig. Men ett par cm är lugnt.
Jag är med näppe 1.60 cm och skulle ha väldigt svårt med en kille som var kortare eller i samma längd. Vill helst ha någon som är huvudet längre eller mer.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jag verkar va en av de längre tjejerna som svarat här, eller? är 184 cm utan skor… jag har varit tillsammans med nån kille som var kortare och det var inget problem. han var manlig ändå och jag har inga såna problem med min kvinnlighet, jag kan va kvinnlig även när jag är lång. ibland har jag klackar och bli närmare 190 och är kvinnlig ändå! ;)
Jag är 163,5 cm (Ja, ,5 är viktigt ;D). När jag gick i åttan hade jag en pojkvän som va kortare än mej.. Minns inte hur mkt, men 10-20 cm kortare kanske. Min kompis pappa trodde att jag va barnvakt eller nåt å höll på att garva ihjäl sej när han fick veta att de va min pojkvän :D
Jag föredrar oftast längre killar. Känns bättre på de viset. Svårt att förklara :P
När jag läste namnet på Topicen trodde jag att det var någonting annat först;)
Jag är rätt kort för kille… runt 170-175… Kort och fyrkantig!

168 tror jag…
Jag tycker som #41 att det känns "bättre" när killen är längre, fast om man faller för någon som är kortare så gör ju inte det nåt ;)

168cm. jag tycker det skulle kännas underligt om killen är kortare jag tycker han ska vara ca. 10-15cm längre :)
Coolt med en längre brud, själv är jag 178cm;)
Jag har konstaterat att jag måste ha längre pojkvän, ju närmare 190 cm desto bättre. Och då är jag själv 161 cm.
Pojkvännen nu är närmare 195 cm :p
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Jag vill också ha en längre pojkvän. Känns med som en trygg klippa då, och det är det jag vill ha. Själv är jag 165. Nästan längst bland alla vänner här uppe. Det känns skumt :P
167. Föredettingen var 198, den innan dess 190. Då trodde jag det bara var lättelånga killar som gällde för mig.. meeen va ska man med långa vingliga typer till - som välter närdet blåser? Nuvarande är 172. För manligheten är det viktigare med muskler än centimetrar :-) Men länge hade jag inne gamla vanan med att stå på tår o pussas he he

178cm lång och jag känner mig inte mindre manlig än min partner om jag är kortare. Det har inträffat vid ett par tillfällen och då har det varit ball att kunna hänga med, trots längden, det gjorde bara att jag kände mig mer manlig, eftersom jag kunde hålla jämna steg med amazonen jag landat.
Nu har det ju aldrig skilt på några decimeter utan den som var längst var väl 181 cm.
Min fru är 168 och min ex-fru 164cm, jag ser inte ner på någon av dem för det.
Jag är 182 o kilen 184, perfekt i min smak =)
Dejtade en kille som var nästan en deci kortare, vilket inte gjorde mig något, eller honom för den delen, tills en tjej gick fram till oss på stan och frågade honom "Ska du inte skaffa platådojjor kanske?!"
Paulina