Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4017 ggr
Winta
0

Vad är era gräns?

Har lite funderingar här som skulle va intressant att höra från er vad ni har för åsikter…

Två frågor:

1. Vart tar gränsen om vad era pojkvän/flickvän om de skulle krama, pussa, eller på kinderna, flirta, be om andras killar/tjejer mobilnummer för att ses, kalla andra intressanta folk hur söta, snygga, och sånt de är inför dig…osv osv.

2: Skulle du acceptera om era gubbe/gumma skulle vara lite intima mot andra om de har druckit lite för mkt eller mer än så. Med att bara av spontan att kyssa, krama lite för länge som intimt på något sätt som såg misstänksamt ut, och sen händer det med att de kommer med bortförklaringar att de druckit för mkt.

Skulle ni acceptera det eller säga i från och att alkohol har inte med det att göra.

Im2sexy
0

Lite hångel skadar väl aldrig..

_RS_
0

"1. Vart tar gränsen om vad era pojkvän/flickvän om de skulle krama, pussa, eller på kinderna, flirta, be om andras killar/tjejer mobilnummer för att ses, kalla andra intressanta folk hur söta, snygga, och sånt de är inför dig…osv osv."

Jag flörtar mycket och ger komplimanger till Kvinnor utan problem. Jag är inte direkt fysisk, men de jag kramar, kramar jag gärna "för länge", om man nu kan säga det…
Det händer dock inte så ofta att det stör. Jag kan gott tänka mig att både ta och ge nummer för träffar om det mot förmodan skulle visa sig vara en person, intressant nog för att ge min privata IRL-tid.

"2: Skulle du acceptera om era gubbe/gumma skulle vara lite intima mot andra om de har druckit lite för mkt eller mer än så. Med att bara av spontan att kyssa, krama lite för länge som intimt på något sätt som såg misstänksamt ut, och sen händer det med att de kommer med bortförklaringar att de druckit för mkt.

Skulle ni acceptera det eller säga i från och att alkohol har inte med det att göra. "

Nej, intimitet är något som varken accepteras av mig eller skall accepteras av min partner. Intimitet är förbehållet oss. Kyssar och slingerkramar är intima, en puss eller kram är det inte.

Den enda utom min fru som får pussa mig och gosa i soffan är min ex-fru.

Ingen av oss dricker så mycket att det kan bli frågan om att man kan skylla på det.

Det var ju egentligen tre frågor då…

[Vargnatt-]
0

1. Vart tar gränsen om vad era pojkvän/flickvän om de skulle krama, pussa, eller på kinderna, flirta, be om andras killar/tjejer mobilnummer för att ses, kalla andra intressanta folk hur söta, snygga, och sånt de är inför dig…osv osv

Min sambo får krama, pussa, skojflirta, be om andras nummer, säga hur snygga och söta andra tjejer är hur mycket han vill. Det är ju mig han kommer hem till, mig han lever med och mig han älskar :). Bara för att han tar någon annans nummer betyder det inte för mig att han kommer ha sex med dom eller så, det kan ju lika gärna vara en ny vänskap.

2: Skulle du acceptera om era gubbe/gumma skulle vara lite intima mot andra om de har druckit lite för mkt eller mer än så. Med att bara av spontan att kyssa, krama lite för länge som intimt på något sätt som såg misstänksamt ut, och sen händer det med att de kommer med bortförklaringar att de druckit för mkt.

Alltså, svårt att säga tycker jag. Jag tror inte jag skulle bry mig så mycket om han kramade någon "för länge" (vad man nu menar med för länge). Skulle han kyssa någon annan när han var full skulle jag kanske bli lite irriterad, men inte så jag skulle lämna honom för det eller må dåligt över det skitlänge och bråka om det.

Skulle han kyssa någon nykter, skulle jag kanske bli en aning argare :P. Men jag skulle inte lämna honom för det.

Ska lägga till att varken jag eller sambon är festfolk eller dricker mycket så, att det skulle hända pga alkohol är inte troligt.

Johanna
0

hmm, jag skulle inte acceptera ifall min sambo kysste/pussade ngn annan.. aldrig!, o inte heller att ha höll på o flirtade m andra tjejer ute o tog deras nummer.. Till vilken nytta ska han göra det?

att han tycker andra ser bra ut är ju bara normalt, bara för att han är min sambo så är ju inte jag den enda han tycker ser bra ut, o samma för mej.

om han ger kompisar kram osv bryr jag mej inte om, för vi är ganska kramiga i vårat gäng :), men att sitta o kramas med en tjej han träffat samma kväll på krogen.. nej, du, det är inte okej för mej.

i mina ögon så går man inte ut på krogen o dricker o raggar upp nya "vänner", det är min åsikt allafall.

_RS_
0

Alltså… raggar man och flörtar för att man är osäker är det faktiskt partnerns fel… Partnern till den osäkre har faktiskt en skyldighet att göra den otrygge trygg.

Med andra ord. Flörtar din kille/man, tjej/fru för att få bekräftelse är det ditt fel och ingen annans. Du har ensam ansvaret för att h*n inte skall söka bekräftelse på annat håll.

Jag flörtar hur mycket som helst, men det enbart för att visa uppskattning och ge en stunds uppmuntran till den "flörtade".

Jag är trygg i mitt äktenskap och jag behöver inte bekräftas vidare. Det här är en egenskap hos mig som min fru älskar. För att citera henne: "Jag delar gärna med mig av vår lycka".

Min fru är däremot inte sådär superflörtig av sig till naturen, men jag försöker visa henne hur man kan flörta utan att det missuppfattas som en sexuell invit.

Jag flörtar med biträdet i butiken, tjejen i busskön, hon i kiosken folk på internet, chatkompisar osv. Har inga betänkligheter med det. Gosar gärna med min ex-fru, som sagt var eftersom hon är en så otroligt nära vän, min svägerska och min broders ex är också välkommen på kramkalas. Ligger gärna bredvid dem när de somnar och så… kanske till och med sover med någon av dem någon timma. Det ger dem lite extra trygghet, kan jag tänka mig. Men jag är ju inte på något som helst vis intresserad av ett förhållande med någon av dem och om de skulle få det för sig, så bryter jag ju den typen av närhet direkt.

Den närheten och intimiteten jag behöver får jag av min fru, Min fru är utmanande nog och sexig så det räcker och blir över. Jag har haft en del ex som hon känner lite avighet inför, men de har jag heller ingen djupare kontakt med, eftersom det som sagt var är min skyldighet att hon känner sig säker och trygg i vårt liv tillsammans.

emsems
0

Alkohol eller inte spelar ingen roll för mig.

1. Vart tar gränsen om vad era pojkvän/flickvän om de skulle krama, pussa, eller på kinderna, flirta, be om andras killar/tjejer mobilnummer för att ses, kalla andra intressanta folk hur söta, snygga, och sånt de är inför dig…osv osv.

Någon de inte känner? Gränsen är så tidig att han bara kan prata med något på ett yttterst allmänt sätt. Inget sittande i ett hörn ensamma och prata nära varandra. Men jag vet att jag är känslig. Någon han känner får han nog pussa på munnen en snabbis. Typ som att man älskar den personen "Puss vad du är underbar!" men alltså ett "smack" på en triljondels sekund. inte en grej mer.
Han får på ett ytterst allmänt sätt säga att dom ser bra ut eller så, men då ska det vara rent stilistiskt. jag vill inte höra att någon är så jävla het eller så.

Om de druckigt eller ej spelar mig ingen roll. Det han får göra får han göra i nyktert tillstånd eller som full. alkohol påverkar inte mitt sätt att se på det.

AnneN
0

1. kompiskramar är ok, men absolut inte mer och skulle han flörta med någon annan så åker han ut och jag byter lås.

2. Jag tolererar inte mer om han druckit än om han är nykter, kan man inte kontrollera sig då man druckit ska man helt enkelt inte dricka!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Betty
0

#5 Om man är otrogen då (för att få bekräftelse(och vad man nu drar gränsen för otrohet)) ska man då lasta partnern som blir drabbad?

_RS_
0

Självklart, fast inte enbart. Vi har ju alla en fri vilja och även med det eget ansvar.

Beror otroheten däremot på bristande moral, förälskelse eller slut på kärlek, gällande den som är otrogen är det ju knappast partnerns fel.

Det är ju faktiskt bara så det är. Blir man förälskad är det ju inte partnerns fel, med mindre man förälskar sig i partnern då…

Trots mina krassa ord, vet jag att det är i det närmaste omöjligt att till eempel få en person att känna sig trygg och ge bekräftelse om h*n säger allt är bra, det är lugnt, jag är bara nere osv. Intuitionen tar slut, till slut och man går enkelt på en nit… jag har lyckats bli blåst ordentligt, jag med ;-)

Hayley
0

- Puss på munnen är inte ok enligt mig, att be om/ge ut telefonnummer tycker jag inte heller är ok. men pussa på kind, krama, små flirta osv är helt okey. sålänge han kan stå för det så är det helt okey. Nu är jag iofs singe, men har en KK eller vad man nu kallar det för och vi sitter ofta på ett fik och kollar in andra människor. Sålänge killen kan stå för det så tcker jag att det är okey. detsamma gäller mig.

- Beror helt på vem "den andra" r med, är det någon som man känner  och vet att det inte betydde något så visst. saker händer, och eftersom jag har många homosexuella killkompisar som det "råar" bli munpussar med så kan jag ju inte säga något om det. Men att gå upp till en total främling och kyssas eller så är inte ok, fylla eller inte.

abbis
0

Varför ska man acceptera någotdera…herregud så respektlöst mot sin partner…kan poängtera att jag inte är svartsjuk av mig men jag har heller aldrig haft anledning att vara det..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Brokenfether
0

En välkomst kram är OK i mina ögon och att ge en komplimang för tex snygga kläder,hår,solbränna etc…men flört,hångel,pussar och gos! ALDRIG!!! Min karl är för mig att gosa,pussa och hångla med och tvärtom. Jag delar inte med mig av den jag är ihop med. Finns absolut ingen anledning till det!

Denna kommentar har tagits bort.
Winta
0

Intressant läsning att ni tycker så och si. :)

Nja från min gräns är det med att killen får krama "vänskapligt". Inget annat..

Jag accepterar inte ens om han kommer med dålig ursäkter efter druckit för mkt med att kyssa andra töser, gosa, flirta o be om telnr..osv. Annars så känns det ju inte tryggt i relationen när jag vet att han kommer att göra "det igen" eller bakom min rygg när jag sagt i från.

Karmatarerskanise
0

Allt som är bakom ryggen på mig är otrohet.

[mia-38]
0

Jag skulle aldrig tillåta att min pojkvän skulle samla in telefonnummer av andra tjejer…inte heller intima kyssar eller kramar. Däremot en puss på kinden o en liten kram är helt ok. Att skylla på att man vart för full är ingen ursäkt.

Anna77
0

Min pojkvän har massa tjejkompisar, en kram är ok inte puss eller flört. Komplimanger är trevligt att kunna ge även till motsatta könet men inte flirta eller be om nummer om det är någon man inte känner.