Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 3598 ggr
Mstar
0

Hushållsregler behövs!

Jag pluggar på dagarna, Han kör lastbil om nätterna. Vi bor ihop. Det ser alltid ut som f*n med disk, och kläder, och allt annat man hinner dra fram när man är ensam hemma, men som man inte hinner städa innan man måste lägga sig/åka till jobbet.

Vi är överrens om att vi måste göra upp nåt slags kontrakt oss emellan.. Och ingen av oss är bättre än den andra på att hålla ordning..

Har ni några regler eller "ansvarsområden"?

Maria
0

Efter alla år tillsamman har vi "tysta regler" som fungerar ganska bra. Vi har haft perioder i livet med skiftarbete/nattarbete/jobb utomlands då jag har varit helt ensam med "allt" och numera arbetar vi båda dagtid.

Jag sköter all matlagning med allt vad det innebär. Planering, lunchlådor osv. Han sköter disk. (Vi har bara haft en bänkdiskmaskin de sista två åren.) Jag tvättar all "småtvätt" och han står för lakan och handdukar etc.

Handlar gör vi tillsammans. Det blir oftast på helgen. Han tvättar fönster och jag sköter vår lilla trädgård.

Vi har två katter och jag ger dem mat och han tömmer kattlådan.

Städa är vi ganska dåliga på båda två och röjer oftast tillsammans. Brukar säga att det är skönt att man har gäster emellanåt för då brukar vi "snygga till det".

/Maria

Telefonkontakt
0

Min man ska diska, jag ska laga mat. Men han diskar int eoch det gör inte jag heller, för jag lagar mat.

han ska damsuga för att jag är damallergisk och blir sjuk när jag damsuger, men han gör det inte ialla fall. Jag ska småstäda, men det gör inte jag heller, för han gör inte sina uppgifter…

ond cirkel.. Det ska ändras när vi flyttar i juni :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Mstar
0