OT. Är du brun?
Blir du brun om sommaren?
Jag blir inte det, ofta kan jag inte ens vara ute i solen utan en massa solkräm eller täckande kläder. Får så lätt solexem.
Problemet är att jag VILL vara brun. Just nu är jag blekfet, ingen höjdare. Vill gärna skona människors ögon hehe.
Funderade på soldusch, men blev varnad av vänner. De sa att det färgar av sig på allt man har på sig och i sängen + att man blir fläckig och gul. Det vill jag ju inte ha.
Sen finns det ju en hel uppsjö av lotions som man kan använda sig av och andra produkter som ska göra en brun. Vad är bra och vad är dåligt? Någon som vet? :)
Kan bli lite brun… Överallt utom i ansiktet. Där har jag bara fått färg en gång, och det var efter månaden på Island förra sommaren :P Annars så är hals och ansikte mer eller mindre likblekt, oavsett färgen på övriga kroppen… Riktigt vackert ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag har ganska lätt för att bli brun, ligger inte och solar mycket utan är bara ute och rör mig när det är soligt och det räcker för att jag ska få lite färg :). Har hittills aldrig bränt mig trots att jag är väldigt dålig på att använda solkrämer och sådant.
Mamma brukar säga att det är från pappa jag fått det, hon har sagt någon gång att han bara behöver gå ut och hämta posten utan tröja så är han brun när han kommer in igen :P.

På sommaren blir jag lika röd som en kokt kräfta, sen blir jag liiiiiiiiiiiiite brun om jag har tur, sen blir jag vit/blek igen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag blir lätt brun. mitt problem är att färgen försvinner lätt. i september är jag vinterblek igen.

Jag blir röd som en tomat och sedan lite brun.
Ska ut och sola lite så fort som möjligt och hoppas på att mina "älskade" bristningar som följde med grviditeten ska blekna lite innan sommaren så jag kan gå barbent och känna mig snygg. Första gången jag planerar att sola. Haha!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jag får också soleksem så nej jag blir inte brun. Vore kanske inte så smart att sola för min del, det blir bara jobbigt sen när jag inte kan göra nåt annat än att klia sönder min hud.
Jag skrev i nån annan tråd (dock inte på den här sidan tror jag) om att man tydligen ska kunna äta betakaroten-tabletter för att få mer brun solbränna. Men om det stämmer vet jag inte för jag vågar inte testa då jag är allergisk mot morot.

Jag blir brun som tusan! Ser ut som att jag byter nationallitet på sammarhalvåret (förutsättningsvist att jag befinner mig utomhus).
Carpe Diem
Jag KAN bli lite svagt brun under sommaren. Men då måste det vara en BRA sommar och jag ha tid att vara i solen. Under gynnsamma omständigheter, alltså.
Normalt sett är jag nog halvblek under hela sommaren.
I dagsläget ser det inte ut så eftersom jag solat solarium hela våren, både på badhuset och hemma. Vi har ett solarium ute i bon, och jag försöker lägga mig i det så ofta jag kan. Inte lika många rör som i solariet på badhuset, men det duger väl nåt sånär. Så, just nu är jag nog vad många skulle säga, ganska så brun (fast man ser det inte själv).
#6 Jag har läst nu flera gånger om betakaroten, och läst att det ökar risken för cancer. Tror till och med det stod bröstcacer.
Köpte nämligen sånna tabletter, men vågar inte äta dom nu. :/ Hatar jäkla exemet :(

Så det är canserframkallande att äta morötter nu också?
Carpe Diem
Jag blir grisskär :P Senare kanske lite brun…
/Christine
#10 nääee… tror det handlar om den koncentrerade formen. Det är ju som med allt, för mkt "is bad" ;)

peppakaka så fort jag sätter näsan i solen.
När jag var yngre blev jag aldrig brun men efter att ha rest en del så har det blivit lättare. Varför vet jag inte. Jag solar sällan men har gärna linne och kortbyxor på sommaren så man får en "bonnabränna"…
/Maria
#8: Akta dig för cancer bara! :) En i min klass, 20 år, fick hudcancer förra året. Det var efter att hon solat solarium 1-3 gånger i veckan under ett år. Sen var cancern ett faktum. Stackarn.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
jag tycker jag är blek, men får höra att jag är brun. Jag fuskar i solariet, har blvit helt beroende av det. Började för kanske 1-2 år sedan på hösten och fortästter även på sommaren fast jag blir brun av solen på sommaren.
#10. Nej, morötter framkallar inte cancer! Det betakaroten som finns i tabletter är framställt på kemisk väg och är tydligen cancerframkallande.
Jag blir först lite rödaktig men sen går de fort över till brun. Fast jag har också lätt för att bränna mig tror jag. Så jag bränner mig väl under de bruna lagret^^
Just nu är jag smått brun iaf:) Har suttig på balkongen en del.
Men ansiktet tar typ ALDRIG åt sig.. lite röd på kinderna men mer blir de nog inte..
Men turligt nog sitter de kvar ett bra tag också.. jag brukar vara brun lång tid.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Låt alltså bli att äta tabletter i onödan. Och att vilja bli brun och ta tabletter för det, det räknar jag som "i onödan". Släng tabletterna Hera!!!
#19 Jag ska inte äta dom.
Jag såg några på teve som hade käkat såna där tabletter. Jag kan inte säga att jag tyckte de var bruna. Däremot hade de en mer orange ton i huden. Inte snyggt alls.
Jag lägger hellre pengarna på att gå till ett solarie. Under senvintern är det enda sättet att få ljusterapi. Sen, som sagt, köpte vi ett begagnat solarium och det har ju dugit det med.

Blir inte ofta brun. Kanske pyttelite men inte mkt, tyvärr.
#21: Som sagt, akta dig för cancer bara. Gör inte för mycket, och absolut inte varje vecka som min vän gjorde! Ta hand om dig :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
När jag var yngre räckte det med att jag ens tänkte på solen så blev jag en pepparkaka ungefär, men när jag började i gymnasiet hade vi fotbollsturnering, det blåste och solen sken. Klart att jag brände mig, och har sedan dess jättesvårt att bli brun, fast en vecka i Spanien i höstas gjorde mig ganska brun :)
När jag va liten blev jag brun jättefort, nu tar det lite längre tid, men jag blir iaf inte röd tack å lov :D
Jag blir brun, om jag solar så haha ^^
Just nu känner jag mig väl inte så brun :) Men på sommaren, ja.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Solar lite solaruim året runt, men inte jätteofta. Har suttit på min gigantiska balkong i bikini och har redan fått ganska bra färg i det fina vädret. Blir mellanbrun.