Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1812 ggr
Karmatarerskanise
0

Är du egoistisk?

Är du för egoistisk, eller lagom eller för lite?

Man måste ju tänka på sig själv, men det får inte gå till överdrift kan jag tycka. Man får ju inte glömma andra. Och för lite får man inte heller vara, för då blir man lätt utnyttjad.

Karmatarerskanise
0

Jag skiftar mellan för mycket och för lite :P Beror på vilket humör jag är på. Eller så är jag lagom. hehe svårt

AnneN
0

Beror lite på vad det gäller, men oftast så är jag ganska givmild =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MimmieM
0

Tja, jag vet inte det ja!
Jag älskar att skämma bort andra, iaf de jag tycker om. Men bara så länge det passar mig. Jag kan vara ganska korttänkt ibland och framstå som ganska egoistisk. Men vissa människor känner man verkligen att man bara måste skita i av ren princip :)

Carpe Diem

_RS_
0

Är man inte först i balans med sig själv, är man till ganska lite nytta för andra. Oavsett vad det gäller. Flört

SaraC
0

Det hoppas jag inte Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sandra
0

Min mamma har alltid sagt att jag inte är egoistisk. Iaf som liten. Hon brukade säga att jag skulle kunna ge bort mina sista pengar för att göra nån glad. Och det kan nog stämma.

Men jag har försökt bli lite bättre. Måste ju trots allt sätta mig själv i första rum. Har dock inte kommit hela vägen. Tex så är jag nu hemma från jobbet pga kraschad rygg… där tänkte jag allt annat än på mig själv.

ChristineL
0

Jag tror inte jag är egoistiskt, aldrig någon som har sagt det iaf.

CarolineJ
0

nja asså när det gäller utanför förhållande så kan jag såklart vara det. men ibland får väl alla en egotripp.

har aldrig blivit kallad egoist men ja jag vet inte. får väl säga lagom

Liss
0

Aldrig blivit kallad egoistisk, snarare "dumsnäll" och omtänksam.

Men visst kan jag få en släng av egoism ibland i vissa skeden. Då jag bara vill att de ska vara om mig:) Men de händer nog inte överhängande ofta eftersom jag oftast ger och ger men inte får något tillbaka.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lissi08
0

Det beror väl på personen man är med. Några är så givmilda att man inte kan vara egoistisk mot dem, medan andra bara är för egoistiska och det ända du kan göra för att försvara dig och dina "rättgheter" är att vara egoistisk tillbaka

I mean om han inte ser efter vad du behöver och tycker, tar han om dig själv så får väl du göra det..;)