Övervåld
De är hemskt med allt detta övervåld. Nu har min syster fått smaka på de. Hon va ute på krogen med sin pojkvän och kompisar på en krog. Satt och snackade me kompisar och va endast slongsberusad. Vakten kommer och säjer att hon är för full och sliter upp henne och slänger ut henne. Hennes kille kommer och hämtar in henne igen för de va hon ju inte. Då kommer vakten igen och slänger henne på backen och vrider om armen på henne!!! (på en tjej som inte gjort honom någonting, som redan ligger bokstavligt talat, helt försvarslös) Killen hennes börjar veva efter vakten, men dom andra vakterna slet tag i honom. Dom pratade med en annan vakt sen, han tyckte inte heller hon såg full ut. Vilken förnedring!! Fy fan för sånna vakter. Men han är sån..
Min syster har ryggskador som har utretts en gång men är igång igen nu, hon har ständigt ont. De kan såklart ha blivit värre utav de där eftersom hon är kännslig.. Jag är på henne och säjer att hon ska polisanmäla honom! De är ens skyldighet tycker jag. Om skadorna blir större så kanske de är bra med polisanmälan..
Ville bara skriva av mej, jag är så fruktansvärt arg. Jag är såå sugen att gå dit och berätta att vi ska polisanmäla honom.. man gör inte illa min syster!!
Nämen fyyyy faaan rent ut sagt!!!! Varför gjorde han så????? Bara anmäl faanskapet…..Jag skulle blivit tokig av ilska….
Hoppas allt går bra och att flickan inte blev värre i sin rygg!
Kram!!!

Ingen som vet, men hennes kille tror han gjorde de för att provocera honom. Han tränar väldigt mycket och är väldigt stark, lite buse. Men de är ju inte syrran, hon hade inte gjort någonting. Fanns många där som såg de.. Dom sa till och med åt honom och hämta en alkoholmätare, men de gjorde han inte.
Tyvärr är det ganska vanligt med idiot vakter. Har sett det mer än en gång.
Tyvärr har jag också sett att anmälningar mot dem oftast inte leder ngn vart. :/
Tyvärr finns det - som överallt annars - rötägg även inom vaktkåren.
Tyvärr har de dock rätt att bestämma vem som skall vara och inte vara på ett ställe, sedan kan man tycka att det är rätt eller fel. De har dock inte rätt att behandla folk hur som helst, och givetvis tycker jag att ovanstående bör anmälas. Inte säkert det räcker någonstans, men anmäla tycker jag man skall ändå.
Oavsett om inte just denna händelsen leder till något kan en mängd anmälningar tyda på problem. Även om din syster nu inte var väldigt berusad, så kan anmälningar leda till att man tittar på alkoholserveringstillstånd på ställena (vakterna lär ju hävda att hon skulle ut för att hon var berusad - och man får inte servera berusade personer mer alkohol så frågan är om hon enligt vakterna har släppts in väldigt berusad, eller tillåtits att inne på stället dricka sig väldigt berusad). De flesta av vakterna har inte full koll på det där och brukar för att skydda sig säga att gästerna har varit stupfulla. Det är min erfarenhet om det är oseriösa vakter.
Vakter som regelbundet anmäls kan också när deras förordnande skall förnyas bli av med dem även om de inte är dömda, om det av andra anledningar anses olämpliga.
Ang att han inte hämtade en alkoholmätare, så kan jag förvisso förstå honom. Det finns ju ändå ingen gräns för var man får och inte får vara på krogen och jag skulle faktiskt inte ens tro att krogen har någon alkoholmätare.
mvh Martin

#4 Visst att dom slängde ut henne, de är inte de som gör mej arg. De är skitsamma, en struntsak. Men hade dom behövt trycka ner en liten tjej på 19 år i backen och vrida om armen på henne. Inför folk.. De är de som gör mej förbannad..
Men om en och samma vakt får många anmälningar mot sej måste någonting va fel. Inte första gången just han behandlat folk illa..
Precis, därför är det bra med många anmälningar.
Det kan vara bra att ha en poisanmälan om hon går för utredning av sin rygg om det skulle bli sviter efter ett tag.Kan bli en försäkringsgrej av det .
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Det vet ju alla att de som blir vakter är de som aldrig klarade proven (säkert mentaltesten) på intagningen till Polisskolan. Jojo.