Fick ett mail
Fick ett mail som var lite märkligt. Jag är ganska misstänksam mot "nya" människor. Vad tror ni om detta, är det någon som kanske vet vem jag är?
Hej Sanna :)
Detta låter kanske aning knäppt och galet, och jag vet inte hur jag ska börja för att det ska bli något rätt.
Nåväl anledningen att jag skriver till dig är att jag har blivit tillsagd att ta kontakt med dig för att
kunna reda ut ev problem som finns. Låter skumt, jag vet. Men de skummaste är att jag inte ens vet
om den här mailadressen finns :( de va bara att den stod klart och tydligt i minnet en morgon när
jag vaknade, och jag tyckte först de verkade mysko, men har alla fall bestämt mig för att skriva och
se om den finns och man får tag i varandra. Jag vet det både verkar skumt och låter konstigt :(
Du kan väl fundera på om du finner en anledning till varför "de" skulle be mig att ta kontakt med dig,
och sen kan du väl höra av dig. Antingen genom mail, eller om du vill så får du gärna ringa mig.
För jag är väldigt nyfiken på detta, och varför.
Hoppas du finns :) och adressen var rätt och exicterar :)
Ha en bra dag.
Michael

Jag svarade: wow, vad kul :) Visst finns min mail och visst finns jag.
Fick svaret:
Hej…. :)
Vaaa så du och din mail fanns ????
creapy !!!!
Ok då var de alltså nå´t äkta med den drömmen :) men hur kan de va möjl ??
Nu blev ja lite nyfiken (ok ganska mkt) eftersom du tydligen finns och
varenda bokstav i mailen stämde från drömmen ???
Ok var finns du i detta avlånga land ???
Själv sitter jag nere i mörka Småland, fast inte infödd här :)
Hoppas snart få höra mer av dig :) nu när du finns och jag lyckats hitta dig :)
Ha en bra dag // Kram
Michael
Vad är detta? 

vad är det som låter knäppt och galet..? jag får inte ut vad mänskan vill… :/

aha, mänskan har alltså drömt.

Han hade fått till sig min mail adress i en dröm… Och provade om jag fanns…
Men min hotmailadress är enkel, mitt för- och efternamn….
Hahaha, gå inte på den ;)
Kanske en presumtiv fästman
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tänk om det är nån galning som vet vart jag bor 
han vet i alla fall vart din ebrevlåda bor. ;)

*asg*
Skulle nog inte gå på den, tror det är nån som jävlas bara :)
hihi

Fast jag tycker i så fall att det är en hysteriskt rolig och orginell idé :D
Carpe Diem
Javisst är det kul, men tänk om det är en galning ;)

#13 En jädrigt kreativ galning! Go for it :P
Carpe Diem

Jag gissar att det är någon som sett min mail på mitt space där jag skriver en del om min vardag.
Nu har jag stängt spacet för allmänheten för jag är rädd att det är nån galning.
Har inte fått svar på mitt förra mail där jag skrev att jag var skeptisk och att jag tror att någon driver med mig 
Svårt det där. Men en riktigt slug räv till karl kan säkert tänka ut att vi tjejer/kvinnor faller för tanken på att något är "ödesbestämt", att någon drömt om oss. Att vi har en själsfrände nånstans därute som söker genom både tid och universa för att finna oss… jojo, vem har inte den romantiska strängen i sig, särskilt vid yngre år??
Han har förmodligen hittat din mailadress där du publicerat den, läst om dig och ditt känsloliv, och snart listat ut hur han ska fiska upp dig på kroken.
Var försiktig! Jag hade hellre släppt/förlorat en potentiell "själsfrände-mannen-i-mitt-liv" än att jag hade riskerat att råka ut för en avancerad och slug psykopat..
Du vet, snacket om att det bara finns EN enda här på jorden, som man ska bli lycklig med, är bara bull****. Jag är helt säker på att det finns ett flertal inom rimlig radie av avstånd, som man skulle funka rätt så bra med. Faktiskt..
Mitt råd är: Ge fan i å svara på mailen. Hitta en karl på DITT initiativ. Inte hans.

Tack för ditt kloka råd! Jag tror också att han hittat min mail och tror säkert att jag är desperat eller att jag är ett lätt byte, kan man säkert tro om man läser min blogg
Men jag släpper inte in någon i mitt liv igen. Träffade ju en kul kille men så visade det sig att han bara var ute efter sex. Men singel livet är ju en ny värld för mig så jag har väl en del att lära. Så nu håller jag mig till att flörta!
Hade jag fått sådant mail så hade jag bara kastat det utan att svara. Man ska vara försiktig med okända mail man får!! Jag svarar INTE alls på okänt mail. Det KAN vara virus i sådant :( Så var försiktig nästa gång.
Jag skulle svara direkt…
Tänk om det är som så
att det verkligen är den rätta där på andra sidan…
Men det visar sig ju med tiden…sen blir ju allting vardag så småningom och så står man där med magen i vädret ocksåoch en massa snorungar (tio st) att ta hand om
Du lär inte gå på detta, visst så kanske detta stämmer men herregud nej tro inte på något
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#19 jaha du skulle ha svarat på det? Tänk om den personen skickar med virus då? Vad gör du då? Som sagt jag skulle ALDRIG svara på okända mail, sällan jag gör. Har ALDRIG gjort det heller. Jag bara kastar dom utan vidare. Så var försiktig med att svara på okänt mail!
Det brukar man få uppmaning med att göra mellan varven!
Jag öppnar heller aldrig mejl från okända. Varken reklam eller annat. Man vet aldrig.
Just det Hera, håller fullständigt med dig:)
Kram på dig

Har fått ett nytt mail från honom där han berättar om sig själv. Verkar vara en kul kille, får väl fundera på vad jag ska göra med det… 
Att du för en enda sekund ens överväger att fortsätta /ens svara tillbaka på en totalt okänd persons personliga (fornamn.efternamn@) meddelande är läskigt. Du är ju förälder dessutom!
Som Leif G.W Person sa vid något tillfälle på tv, så är det inte helt ovanligt att pedofiler närmar sej ensamma mammor för att komma närmre barnen!
Vet han vad du heter så lär han garanterat också vet vart du bor!
Och skriver han till dej har han ett syfte. Mitt råd i alla välmening; Be om hans fulla namn och personnummer, kolla upp honom i polisregistret före du skriver en enda rad till.
Mvh från en mycket försiktig Kärring :-)
Jag tycker att hela det första mailet låter som en stor bluff…jag är ganska övertygad om att han redan visste att du fanns….det där med en dröm låter rejält uppdiktat.

Blir skrämd av att det kanske är någon som vet vem jag är… Eftersom jag inte vet vem han är! Jag är ju en riktig fegis. Och ensam den här veckan
Ja, ja.. är det någon som vill mig nåt illa så är det väl menat så.
Har fått hans nummer så jag får väl lämna det till en vän om det skulle hända mig något!
Håller fullständigt med #26, tycker oxå det verkar uppdiktat OM att det skulle vara en "dröm" GLÖM DET!!
Han vet säkert vem du är! Så honom kan du bara GLÖMMA!

Som jag skrev innan så är jag övertygad om att han sett min mail på min blogg, tror det är enda stället där jag har min mailadress på nätet.