Äntligen helg!
Vill bara önska alla en härlig helg!
Jag hoppas att det fina vädret håller i sig så man kan vara ute och njuta!
Jag har haft en lång och hård vecka på jobbet, intensivt men kul. Nu är jag ledig till tisdag och det känns skönt.
Har ni några planer för helgen?
Inga planer för kvällen men imorgon åker jag till Blekinge på fest.
Önskar dig o alla andra det samma..Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hej!
Jag har solat en stund..men så gick solen i moln…:-(
Skulle umgåtts med min pojkvän…men nu ska han till Tyskland på en resa med jobbet…Kom på lite hastigt….
Så jag ska umgås med kompisar….sola….rida….
Ha det gott nu i helgen alla.
Idag städar vi, imorgon fortsätter vi. Sedan ska jag laga mat till 14 pers. Och sen har i fest :) Vår alldeles första fest, som vi har. Trots våra tre och ett halvt år tillsammans :)
Ikväll tar vi det bara lugnt, imorgon kanske vi åker ner till några vänner… alternativt så är vi hemma i den härliga solen. Jag har ont i halsen som fanken och känner väl mig egentligen inte jätteupplagd för att umgås, jag har haft en mycket intensiv arbetsvecka och fler sådana lär det bli ända fram till årsskiftet, minst.
Imorgon ska vi troligtvis med pojkvännen och vovven hem till några av hans kompisar och grilla. =)
Söndag vet jag faktiskt inte, blir väl att ligga i gräset och mysa med vovven. ^^
Tuvalu, hälsa till Blekinge :) Där har jag släktingar som bor. Själv ska jag ta det lugnt, inget speciellt. Min särbo och jag har varit på en skogsvandring hela dagen i det vackra solvädret. vi gick ca 11-12 km. Ca 5-7 km åt vardera hållet. Hade fika och färdig grillad kyckling med oss.

iad ska vi träffa kompisar + deras hund, ha picnic nere vid vattnet. perfekt idag, så himla varmt, o hundarna kan bada!
ikväll ska vi hem till Daniels mamma m familj o grilla.
imorgon vet jag inte riktigt ännu.. finns väl alltid nåt att göra m hund ;)

just det, kom på att vi på söndag ska gå på visning!
helt underbart hus, nästan så att det får kosta vad det vill ;)
Suck… det är så satans varmt här idag så jag tror jag kreverar!
Inget kul att moppa o damsuga i denna värmen. Sen ska man laga mat, se fräsh ut o allt på en gång.
Har nog överaktiva svettkörtlar ….
Och jag vill inte gissa hur varm lägenheten kommer bli med 14 pers i den. Det kommer sluta med att vi måste öppna fönsterna, och det vill jag INTE! Då kommer det in en massa insekter. Och då kan jag inte använda min kära radar eftersom det är skadligt för gästerna ;)
I fredags jobbade jag fram till 17.30. Därefter ett kort träningspass och sedan bastu med en iskall pils i handen ihop med en kollega (inte i handen!).
Sedan gick vi till Lilla Torg i Malmö, ett trevligt ställe med 6-7 pubar runt ett torg. Där satte vi oss på en pub där vi fick bord efter ca 45-50 minuter, och så käkade vi lite gott, och drack gott såklart. En blandning av kollegor samt respektive och någon hade andra kompisar med sig. Mycket trevligt.
Idag har jag städat lite i förmiddags, sedan varit nere vid Västra Hamnen och solat lite. Blev även premiärdopp i havet - trodde det skulle vara mycket kallare än det var (ingen temperatur uppsatt men enligt Malmö Stads hemsida ca 15 grader). Det kändes varmare.
Nu sitter jag och käkar ärtsoppa och dricker en kall öl till det, whisky och kaffe efteråt. Och sedan Lilla Torg igen, en fd kollega som nu bor och jobbar i Sthlm är nere med några vänner så de skulle käka där men man får hålla igen lite på plånboken, så skippar käket där idag och ansluter senare och tar några öl :o)
Imorgon fyller jag år och då blir det lugna gatan. Föräldrarna + lillsyrran bjuds hem på kall kyckling- och baconsallad på eftermiddagen när syrran slutat jobba.
mvh Martin