Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1462 ggr
etteko
0

Den lilla ensamheten..

Ja, jag har ju just lämnat min sambo och flyttat hem till föräldrarna igen som några av er vet och nu känner jag mig så ensam.

Det är väl normalt antar efter ett upbrott men jag har helt glömt bort hur man träffar nya vänner, hur man börjar umgås med folk. Jag har blivit så blyg och vågar inte ringa såna här halvbekanta och fråga om man ska hitta på nåt.

Är det någon som har något tips, vad som helst? Jag har umgåtts med honom nu några dagar för att jag annars bara sitter och tänker och vi har haft ganska kul,även om jag ledsnar efter ett tag. Finns det någon bra chattsida eller så som man kan sitta och prata med folk på, eller vad som helst?

Jag är så leds på att bara sitta här i mitt rum växelvis framför datorn (som jag inte kommer ihåg vad jag hade den till tidigare då jag inte använt den på ett år) och tv:n (där jag har hela 6 kanaler). Alltså jag vet seriöst inte hur jag kunde fördriva så mycket tid på internet tidigare. Nu går jag bara in och kollar min mail och tittar in här och svarar på några inlägg. Sen vet jag inte vad jag ska göra.

Vad är ni inne på för sidor? Jag är leds på att skriva på bloggen eller läsa andras bloggar. Jag vill prata med folk, lära känna nya människor. Träna bort min blyghet och bli som jag var förr.

Ja, ni ser ju bara hur jag surrar här. Antar att jag är pratsjuk och är leds på att inte ha någon att prata med.

Usch!

Sandra
0

Om aftonbladet har sin chatt kvar så är väl den kanske bra? Där fanns det ju massor med folk förr vet jag.
Jag är som du, kollar också bara mailen och kollar på iFokus, sen är det inte mycket mer. Mjo, arbetsförmedlingens hemsida då. Men annars gör jag inget annat.
Du har inte Msn då där du kan ta upp kontakten med folk igen?
Du är inte intresserad av nån sorts pyssel då? Kanske göra egna smycken eller så. Finns ju studiecirklar där man kan lära känna folk och även lära sig något nytt på =) Iof kanske de flesta slutar nu till sommaren… hm.

emsems
0

jag hittade ett skitbra ställe som hette norrlandskontakten.se.. det är mycket raggställe, men jag fick ens riktigt goa vänner därifrån. sedan finns det ju massa ställen som man kan få kontakt på, chatter finns ju överallt, lokaltidningen, communityn.. ett ställe jag gillade mycket förr var helgon.net. vad mer.. hittade karln på match.com Flört

Liss
0

Du kan få bli min vän:) hehe

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sessan1
0

#1 Aftonbladets chatt togs bort förra hösten tyvärr. Jag var ofta där och chattade, men som sagt den togs bort förra hösten. Tyckte det var lika bra iofs för jag tyckte inte det var ngn seriös chatt precis :( Det var mest en massa "dravel" där tyckte jag iaf, min åskit!  Finns som sagt en massa chattsidor på nätet och som sagt så har msn en hel del  grupper där man kan gå med som medlem, på dom sidor där man tycker  man har ngt gemensamt med dom som redan är medlemmar där.   Jag är t.ex med på en hel del kattgrupper på msn, eftersom jag gillar katter.  ……..Här kan du söka dig mailvänner oxå om du vill:

http://www.brevweb.com/html/nyaste.php

etteko
0

#3 Gärna det :) Hej hej kompis! *vinkar*

Tack för alla tips, ska försöka hitta något som passar.

Liss
0

#5 Haha:) Jag har visst en tendens att hitta vänner hemskt långt bort:P Men kan iaf pma dig min msn:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆