Relationer iFokus

Relationer

Etikettjobbet
Läst 1224 ggr
Telefonkontakt
2008-05-12 18:47
0

J*%&a bokare...!

Jag jobbar som sagt som timvikarie på förskolor och när en förskola behöver vikarie så ringer man upp vikarien och bokar in den…

Nu i förra veckan jobbade jag tre dagar på ett ställe och de frågade mig om jag kunde återkomma dagen efter, så jag blev inte bokad alla tre dagar på en gång.. Och när jag kollar mitt schema så bokade de mig aldrig…! Sånt är viktigt så andra förskolor slipper ringa upp mig och jag får säga nej, och så är det jag som får skulden för besväret..

Nu blev jag uppringd från samma ställe igen för at jobba imorgon, vilket är bra, för jag trivs och behöver jobba osv.. Men de jävlarna har inte bokat mig nu heller…!

Och förskolorna klagar på att det är sås vårt att få tag i vikarier då alla är upptagna, eller inte svarar i telefon eller redan har jobb.. Det är då inte mitt fel att de inte bokar mig.. Tur för dem att jag varit där förut och inte behöver kolla enirokartor…

Dumma bokare… *morr*

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Buffaomini
2008-05-12 18:50
0

visst är sånt kul *ironi*

är också timanställd, båda inom vård och barn.
ialf så är sidan för barnomsorgen nere, och då kan jag inte ta bort mig när jag har jobb.
förrut har problemet varit att mig användar namn och lösenord inte längre stämmer.
så de gånger jag har fått säga nej, så har kvinnan som ringer ut blivit sur.
och varje gång förklarar jag att jag fortfarande inte kan komma in.
de svarar att de jobbar på de.

hur kan de då vara mitt fel?

martdat
2008-05-12 18:52
0

Har med jobbar i skolabarnomsorgs vikariepool, det var nervknäckande, dels som du säger med bokningar att växlen inte visste att jag var bokad men även att växlen själva ringde när jag sagt ifrån att jag inte kunde jobba, 0 koll hade de, värsta var när jag pluggade på komvux och skrev in mig att jag ville järna hoppa in fredagar för då hade vi självstudier, resten av dagarna var jag ju på komvux, de ringde alla möjliga dagar utom jusst fredag ,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Telefonkontakt
2008-05-12 18:57
0

I min vikariebank så får vi lägga ut scheman själva och tider vi kan jobba, och det är skönt att vi sköter allt själva..

Nej usch, det är jobbigt när allt blir fel.. Ska skälla på tjejen som ringde mig nu och säga åt henne att de måste boka mig för imorgon och i fredags… >.<

[SharpMissy]
2008-05-12 21:06
0

Jag tycker att du, om du är missnöjd med deras agerande, gör en skrivelse till förvaltningschefen på din kommuns Barn- och Utbildningsförvaltning. Hjälper inte detta så kan man skriva ett brev ställt direkt till Barn- och Utbildningsnämnden, det kan du göra via mail till och med. Även mail räknas som en Allmän handling och de kommer antingen att ta upp det i sitt arbetsutskott, alternativt delegera det till ett tjänstemannabeslut. Det är alltid bra att agera om man vill förändra saker man är missnöjd med.

Lycka till!

Telefonkontakt
2008-05-12 21:37
0

#4 så pass långt har det inte gått än. Så det behövs inte. De bokad ein mig för imorgon vid 18.30 tiden, fast en halvtimme längre ska jag tydligen jobba. Men det gör inget, mer pengar till mig. Men de får inte sega sig.. Ska säga det morogn att det är viktigt… *suck*