diskussion -prostitution
Det har blivit en stor grej i Umeå nu när det kommit fram en massa unga tjejer som säljer sexuella tjänster över internet. LÄNK till artikel.
Detta väcker några frågor för mig:
1. Borde man inte så sälja sig om man vill det?
2. Vilka sinnensjuka pengar det handlar om, 1 000 kr för 10 minuter!
3. Vet ni någon som sålt sig?
4. Övrigt
Jag tycker att på ett sätt borde man väl få det? Men det är väl risk att någon måste för att överleva, fast det 'är ju inte heller riktigt sant, eftersom vi har socbidrag.. Hm…
2. Vilka sinnensjuka pengar det handlar om, 1 000 kr för 10 minuter! Dom måste ju bli grymt rika.. Ialla fall om det är folk som betalar det.
3. Vet ni någon som sålt sig? Ja, men det var inte en tjej.
Jag anser att man är väldigt desperat om man betalar 1000kr för 10 min. Sex ska man inte betala för!

Jag tycker att det är helt okej att sälja och köpa sex. Men 1000 för 10 minuter är ju extremt, men det är ju upp till säljaren att avgöra anser jag.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#3, 10 minuter räcker nog gott för vissa ;) *sjunger låten 4 sekunder*
Tycker det är fruktansvärt tragiskt och fel, och tjejerna och killarna som gör det måste må extremt dåligt för att behandla sig själva på det sättet och sjunka till den nivån. Då har man nått botten tror jag.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jo man får visst det.. Man får sälja sex, men inte köpa sex i Sverige. (är det så?) Frågan är kanske varför man inte får köpa sex om man vill, i många andra länder får man ;-)
Jag tycker faktiskt att det var billigt.. minimumpris var ju 1000kr annars stod det ju i artikeln att pris låg mellan 2500-3000kr timmen Typ som strippa och massage på samma gång eller kanske inte
- Vet ni någon som sålt sig?
Nej men vet några som har funderat på att köpa.
4. Övrigt
Jag tror att det finns för- och nackdelar, Inbillar mig tex att det kan vara bra om det finns sexexpert eller mer nischade som kan hjälpa en att uppfylla sina drömmar, att det kan krydda till sexliv (fast det finns väl sexkontakt-sidor annars så man kan hitta likasinnade) sen att det finns de som bara vill bli av med sin oskuld och/eller känna närhet och då behöver hjälp (sexsamariter).
Men sen inbillar jag mig en massa nackdelar som att folk gör det bara för att få snabba pengar (i detta fall umeå-töser annars skulle man kunna rabbla upp andra orsaker), alla risker (våld, hot, psykiska och fysiska sjukdomar), att det ofta är fel personer som säljer sexuella tjänster (unga, utvecklings och/eller psykiskt störda)
sen kan man ju kolla på trafficing och koppleri men det kanske inte skall nämnas just här
"Man får sälja sex, men inte köpa sex i Sverige. (är det så?) "
Japp, sådan är lagen. Faktum är att de flesta gatprostituerade (det brukar skilja rätt mycket mellan de som säljer sig direkt på gatan och de som säljer sig över internet) faktiskt vittnar mot den som köpt sex när de blir påkomna.
mvh Martin
Jag tycker det är oerhört lättförtjänta pengar. De som gör det med sans och förnuft och är försiktiga med vilken typ av info de lämnar ut, samt låter bli att visa ansiktet, kan säkert klara sig mycket gott på den här typen av försörjning.
Hade man haft kropp till det, och om jag orkade sätta mig in i hur man löser det där med betalning m.m. så vetifanken om jag inte hade gjort det alltså… hehe…
(Jag menar, man kan ju ha det både roligt och skönt medan man jobbar). *flinar*

Jag tycker personligen egentligen att prostitution är ok men om vi hade tillåtit det här så hade det kanske blivit ännu svårare än vad det redan är att få fast trafficking-ligor.
Jag tycker man ska få försörja sig på det sättet om man vill. Men det ska vara under kontrollerade former tycker jag. Det ska finnas vakter, kondomer osv.
Ja, snacka om lön :P Och desperata människor ;)
Inte vad jag vet.
4. Övrigt
Har fått höra historier om de "danska pigorna" här över sundet. Där kan man tydligen köpa deras tjänster. Känner ett gäng kilalr som påstår att dom varit där, men man vet aldrig ;)
Tycker inte allas det är OK att sälja sexuella tjänster.Oftast är det förknippat med ett drogberoende som skall finansieras och en hallick som skall ha en större del av kakan.Tror inte ett förbannat dugg på att man gör detta för sin njutnings skull..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Så som jag uppfattar det så finns det "olika sorters prostitution" Det finns den lite mer "finare" rumsrena varianten som sker via internet, hotell m.moch den tragiska gatuprostitutionen där många behöver pengar till droger.
Jag har svårt för att se att den senare annat är än utnyttjande medan den lyxigare varianten många gånger innehåller en frivillig aspekt.
Många yrken har en otroligt hög timpenning så det där med pengarna har jag inget att invända emot.
Ja, jag känner Kvinnor som har prostituerat sig. En av dessa har idag Hepatit C.
/Maria
#12 Och sen finns det dom som gör det för pengarnas skull. Det är ganska mycket pengar det handlar om.
Mariana_clarissa; du får sköta dina affärer på annat håll.
#13 Ja, det är den "finare" delen jag tycker kunde vara ok.
jag har inga affärer…
Jag skulle gärna ha en affär…

jag tycker det e helt ok att sälja o köpa sex.. det ska ju vara ett fritt land .. har ibland funderat på det eftersom jag e urless på att alltid vara fattig..
ja det är urless..
ingen bil
inga pengar att resa för till stan.
ingen hund…
#8 Vi snackar väl irl-prostitution, inte att sälja camshower (som jag tolkar dig på när du säger att de inte skall visa ansiktet)?
Det finns helt klart olika sorters prostituerade, de som måste för att få ihop till sin överlevnad, de som måste för att få ihop till sitt beroende (narkotika, spel mm) samt de som gör det för pengarnas skull (en form av kapitalprostitution kan man kanske kalla det?).
Det är helt olika priser för de olika grupperna, och jag tror också att de är mer och mindre utsatta för otrevligheter.
Sexköpslagen har väl inte slagit helt väl ut, om man skall tro de rapporter som finns. Men visst, den har varit till hjälp för vissa.
mvh Martin

Nu när jag tänkte efter så har jag blivit erbjuden att få betalt för sex. Men jag tackade nej då jag inte var ett dugg intresserad.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag har blivit erbjuden pengar mot massage…av ryggen..
men tog inga pengar för det …
Kanske skulle passat på (det var en rejäl summa)
Mariana
#21 Aah, mea culpa! Ja, jag tänkte på cam-sex, det har ju varit diskussioner tidigare i massmedia angående unga tjejer som säljer den typen av tjänster.
Att prostituera sig irl, skulle jag aldrig våga. Men visst tror jag att om det kom en snygg miljardär (ja, han finge nog vara ful bara han var fräsch) och säga att jag får en mille för en natt (jämför filmen som handlar om samma sak) så skulle jag definitivt sälja mig.
Allt handlar om rätt pris. *s* Fast då menar jag "pris" på alla plan, det pris man själv är villig att betala emotionellt, psykiskt, fysiskt etc för att genomföra en sån grej.
#8: "(Jag menar, man kan ju ha det både roligt och skönt medan man jobbar)"
Det beror väl på om det kommer någon hunk som faktiskt låter bli att trakassera dig, misshandla dig, hota dig, och som otroligt nog är lite fräsh och även har något mellan benen.
Annat är det väl när du blir hotat, slagen och trakasserad av en äcklig, ofräsh och motbjudande man medan du förväntas suga av honom.
Roligt? Skönt? Nej, jag skulle inte tro det. Inte överlag.
Kanske det kommer en snygg kille någon gång med väldigt mycket pengar som vill betala väldigt mycket (för något man gärna gjort gratis), men då har man haft en väldig tur.
#25 Som jag skrivit i inlägget ovan, jag tolkade inlägget som att det handlade om webcam-sex och inget annat.
#26: I see ^^, Hann inte läsa det. Då är det väl lite anorlunda ;)
Tina_A; så är det inte på de bevakade ställena. Så det är väl mer ok? där det är "proffessionell" prostitution, eller vad man ska kalla de. Lyx horor. Kontroller och så.
Nu är det en tjej som kommit ut med hennes säljande. LÄNK
Jag tycker faktiskt att dte är helt ok, det enda som saknas är väl att de ska betala skatt som alla andra ;)
Hon verkar ha det ganska bra tycker jag. Jag vill själv inte sälja, men tycker inte att det är så farligt, varken farligt som i att bli slagen osv, eller farligt äckligt heller. Småbarnspappor låter väl inte så hemskt? Hm.. tja, vore man lite fattigare och hade behovet och viljan, varför inte.
#28 Lyxhoror? nja.. bordeller/koppleri vet jag inte om det är bättre precis men.. du verkar ha koll :-)
eftersom man själv inte har en susning om ämnet känns det fel att kritisera (bra och dåligt) men jag tycker att många
glorifierar yrket (kanske de sett Pretty woman för många gånger ;P)
trots allt används ju hora oftast som ett skällsord
Det finns flera bloggar om/tar upp ämnet Här tex.
(#31 och hon deklarera för sin verksamhet
)
#32 Jag har sett program om "lyx horor". De verkade iaf inte ha det allt för dåligt. :)
#31 jag tycker att Vickan (iartikeln) har rätt..
Det ska va som att få tillbaka på skatten…
Jag skulle gärna resa till Stockholm, där finns nog många "kunder"

1. Borde man inte så sälja sig om man vill det? Det är ju olagligt att köpa sex så jag förstår inte varför det inte är lika olagligt att sälja sex.
2. Vilka sinnensjuka pengar det handlar om, 1 000 kr för 10 minuter! Man ska nog vara väldigt desperat innan man ens överväger att köpa något som man oftast kan få gratis.
3. Vet ni någon som sålt sig? Ja, ett par fd kompisar har sålt sig både på gatan och i p-tidning
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alla gör sitt egna val. Vill de sälja sin kropp så är det ok för mig.**
2. Vilka sinnensjuka pengar det handlar om, 1 000 kr för 10 minuter!**
well, har man pengarna så låt dom ge 1000kr för 10 min då.**
3. Vet ni någon som sålt sig?**
Japp
4. Övrigt
kommer väl få några rektioner nu, men..Se det såhär om man tar det ganska generellt:
_Lördag kväll, en tjej är ute på krogen, träffar en kille och låter honom köpa drinkar till henne för nästan 800 spänn.tjejjen följer med killen hem och har sex.
_
En tjej står på gatan och en kille kommer förbi, säger att hon får 800 spänn om hon har sex med honom. Tjejjen går med killen hem och de har sex.
Vilket av dessa två är värst?
bara en liten fundering från min sida :) .
Nästa steg är väl att ta emot kunder hemma..?

Tycker att det är lite förvånade vilken liberal syn många här inne har på detta. Inom sexindustrin, hur många tjejer har en våldtäkt av något slag bakom sig. Det är ruskigt många. Eller dålig självkänsla av något slag, eller andra desperata känslor. Att sälja sig och göra sig till en handelsvara är att nedvärdera sig själv så sjukt mycket. Det är den ultimata handlingen om man är självdestruktiv. Hur skulle ni känna er efteråt? 1000 spänn var jag värd…
Jag anser att sveriges lag är grymt bra! Man gör inte en desperat person till brottsling. Den som säljer skadar ingen utom sig själv. Men det som köper. Snacka om dålig människosyn. Man ser på andra människor som ett stycke kött som man kan betala för. En person att ner på som endast "en hora".
Sen kommer folk och säger, men de som inte kan få ngt själva då? Det är väl jättebra att de kan köpa sex då. Nej, sex är inte en rättighet. Det här är precis samma sak som vi diskuterat i andra trådar. Fålk kommer fram och kladdar på krogen som exempel. Ser folk som något de har rätt att ta på. INte en enda människa har rätt att ta på mig utan min vilja.
Är det verkligen desperation som får människor att köpa sex? Jag tror att det handlar om makt etc. Hur många familjefäder är det inte som går till prostituerade? Förmodligen en och annan pojkvän då han åker till Thailand. Nej, man är i de flesta fall inte desperat då man köper sex. Man gör det för att man kan.
#38 Ett mycket bra inlägg. Håller med dig i stora delar.
Dock inte riktigt sista stycket,i vart fall inte de som köper på gatan. Där tror jag inte det handlar om makt/att man kan. Där tror jag mycket på att det handlar om att det är ett enkelt sätt (?) att få tillfredställelse (?) på utan att behöva involverara känslor. Det är enkelt om man nu har ett förhållande där man inte är nöjd med sexbiten att gå till en gatflicka, för hon skvallrar inte för frugan vilket kanske tjejen på jobbet gör - om det blir känslor inblandat. Och min erfarenhet är att de som handlar på gatan, har sällan de pengar som internettjejerna tar.
Och vad gäller homosexhandlen så sker den mer dolt men en tanke jag har där efter att ha pratat med några av de inblandade är att man inte är öppen med sin läggning och för att då få utlopp för sina sexuella tjänster köper man dem - anonymt och bra.
mvh Martin
Vem som köper sex är något jag inte kan gå in på, jag skulle aldirg köpa, och jag skulle nog aldirg kunna vara med någon som köpt heller. Men! Det är mycket jag inte förstår inom det, men de som vill sälja och tycker det är värt det, kör hårt. Däremot tror jag att man bör ha någon undre åldersgräns, för det är nog så att många är unga, och kommer ångra det sedan. Men å andra sidan, alla har vi gjort dumma saker i ungdommen som vi ångrar…
Jag tycker att det är fel att kladda på krogen--
lika fel som att kladda på en prostituerad…
Ska man ha sex ska båda va med på det…
Men ska man sälja sig
så vill man kanske sälja hela paketet..inte bara sexet..
Kanske tom få något kul gjort
tex sälja sina tjänster som sällskap..
tex lite arbete och om det känns rätt även sex…
Men avundsjuka från andra tex fruar förstår jag aldrig..
Om min kille skulle gå till nån annan unnar jag honom det..
(men är gärna med)…tittar gärna på..hihi

#40 Vem vill egentligen sälja sig? Jag tror inte att det finns någon som verkligen vill ha yrket prostituerad. Hur många barn drömde om det när de var små? Det är en desperat handling som de flesta som gör det förmodligen känner sog tvingade på ett eller annat sätt. Ekonomiskt eller annat. Jag tror inte på myten om den lyckliga horan, även om det kanske finns undantag.
#39 Ett one night stand på krogen kommer inte heller skvallra,men den personen vill förmodligen oxå.
Så ett engångsligg är ju detsamma som prostitution.
.fast jag tror att en kille gärna kommer tillbaka
om han vet han får bra sex
antingen det gäller en hora eller en vanlig tjej..
Skillnaden är då VILKEN..?

#43 Vem svarar du till?
Skillnaden mellan en prostituerad och en tjej som vill ha ett one night stand är väl uppenbar? Man sätter inte ett pris på en kropp efter krogen.

#43 Om du inte ser skillnad på ett one night stand och en prostituerad så kommer jag aldrig våga sätta min fot utanför dörrposten igen!
Carpe Diem
#38. Håller med dig i mycket. Sex är ingen rättighet!
Jag kan inte tycka att det är okej att vare sig sälja eller köpa kroppar oavsett hur prostitutionen går till eller ser ut! För mig finns inga förmildrande omständigheter. Jag gör inte skillnad på en lyxhora som väljer sina kunder med omsorg, en fattig flicka vid tjeckiska gränsen som inte ser någon annan möjlighet att försörja sig på, en funktionshindrad man som inte kan runka utan assistans, en familjefar som inte får sex av frugan, en man som är för blyg för att skaffa flickvän, eller en dum svensk tjej som ser en chans till lättförtjänta pengar så hon kan köpa dyra märkesunderkläder och flascha runt! Lättförtjänta pengar? Inte i slutändan. Det är ditt psyke som får betala! Oavsett hur sexhandeln går till, vem som köper eller säljer och varför - så kan jag aldrig tycka att det är accepterat eller okej.
Hur kan ni tycka att det är okej? Vad har ni för människosyn egentligen? SKRÄMMANDE!
#46 Jag håller inte med dig helt enkelt. Får vara skrämmande då ;)
jag tycker att det är ok om killen vill bjuda på nåt
eller betala för sig..
Men det är klart pinsamt att ta emot pengar..
Lättare om man säger att han tex bjuder på drinkar
och sen betalar hotell…
Vill han sen ge ett kontokort fyllt med pengar så desto roligare
#36 Du har så rätt så.

#49 rätt eller fel, i detta sammanhang så tror jag inte det finns ett rätt eller fel.. Men min syn på saken är så. Även om det kan låta konstigt i andras ögon. =)
alla ser vi saker på olika sätt. Kan vara bra o tänka på speciellt idetta sammanhang. En del anser att det är helt totalt fel med att ta pengar för sex men att bli bjuden på drinkar en hel kväll och sedan ha sex är en annan sak..Beror på med vilka ögon man ser med =)
#46 Jag håller med dig i mycket av det du skriver.
Jag tycker dock det är skrämmande att du förutsätter att säljaren är tjej/kvinna och köparen kille/man.
mvh Martin

Men vad anser ni om de som medverkar i porrfilmer då? De får ju också betalt för att ha sex men det verkar tyvärr vara mer accepterat i samhället än vad det är att sälja sin kropp på gatan.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#52 Jag tycker även det är ok, om man gör det av fri vilja. Inte för att man måste.

Grejen är ju den att det kanske ofta inte är fri vilja. Det är inte det yrke man skulle valt om man ansåg sig ha chansen.
#54 Man kan inte dra ALLA över en kam.
Sättet vi ser på sex är inte samma för en annan.
Så jag tror inte att alla som jobbar med sex tar psykisk skada som ngn annan skrev. Ser man inte på sex som ngt privat, ser jag inte att det skulle skada en.

Hera, är det ett yrke du skulle välja? Hur många känner du som skulle välja det? Visst kanske en liten liten liten del vill, men de flesta har blivit utsatta för saker som sänker deras självkänsla till 0, de är inte värda mer. Eller desperation av annat slag.
Det blir väldigt illa då man väljer att se till en minimal minoritet som norm. Kanske finns det folk som gillar att sälja sex och göra sin kropp till en handelsvara. De flesta gör det inte och därför är det ett problem. Man ska inte tro att folk fungerar annorlunda än en själv.
De unga tjejer som #0 handlar om. Kanske känns ok idag, men det komemr defenitivt leda till psykologkostnader som överstiger vad de tjänat in.
#56 Jag skriver ju att de som vill jobba med det, ska få göra det.
Och jag tror det finns en helt del som trivs med det jobbet. Av dom som jobbar under kontrollerade former. DU skriver att man inte ska tro att folk fungerar annorlunda än en själv, jag tycker tvärt om. Man ska inte tro att folk fungerar som en själv. Alla är vi olika. Bara för att du och jag kanske skulle ta skada, betyder det inte att grannen skulle göra det. SOm sagt beror det helt och hållet på ens egen syn på sex.

Igen, det är en minoritet. Problemet är de som faktiskt hellre skulle göra ngt annat. Mn ser ingen annan utväg.
Det intressanta fallet…
Två horor träffas och vill ha sex med varann..
Dom fortsätter träffas och inser att dom vill gifta sig med varann..
Bra affärsupplåtelse eller problem..
Diskussionsvilliga..?
#58 Ja, dom vill jag såklart inte ska jobba med det.

Var bara en fråga jag nappade på, nr 1. Joo, men då ska de betala skatt. Ska det vara ett legaliserat yrke ska det vara det ur alla aspekter. Sen får vi se hur många yrkesutövare som finns kvar^^
Jag vet en som prostituerat sig. Och han mådde ju inte alls bra utav det, han var så jävla olycklig men han gjorde det ju för att han inte hade något annat val.
Jag har även haft en kompis som varit sexmissbrukare och funderat mkt på att prostituera sig. Men hon hade ju lixom sex för att straffa sig själv. Det var självdestruktivt.
Jag tror att många som sysslar med prostitution har en mkt osund relation till sex, kanske har dom blivit våldtagna eller så har dom ett sjukt stort bekräftelsebehov och tycker att sex är den bästa bekräftelse man kan få.
Jag tror att det är få människor som kan arbeta som horor och samtidigt behålla sin självkänsla, värdighet och självrespekt. Folk som väljer att sälja sig mår nog sjukt dåligt innerst inne. Visst. Man kanske kan sälja sig en eller två gånger men efter ett tag lär man ju hata sig själv grymt mycket… :( Det finns inget pris på en persons kropp..
#62 Som jag skrivit innan, jag tror det finns folk som säljer sig,UTAn att må dåligt. Och jo, ibland finns det ett pris på en persons kropp. Beror helt på hur DIN syn på sex osv ser ut.
#63: Jo det är kanske sant. Alla har väl olika syn på sex, men jag tror fortfarande det inte finns någon som VILL sälja sig och trivs med det.
Om man gör en undersökning bland alla prostituerade, frågar om dom trivs med det eller inte, så tror jag ärligt talat att nästan alla svarar nej och dom som då svarar ja har något sorts problem. Någonting som hänt dom eller något som gick snett i uppfostran kanske. Det är iaf så jag tror.

Håller verkligen med Lotta_A och den minimala andel som mot förmodan skulle trivas med det tycker jag är ganska ointressant.
#65 Det får du tycka om du känner så :)
Jag tycker inte den är ointressant eftersom det är dom jag tycker ska få jobba med det om dom nu vill det.
Jag såg en film en gång om nåra hemmafruar
som startade bordell och sedan kom deras män dit som kunder
Det var ganska kulide tyckte jag
Dom erbjöd sig att vara sällskap
Dvs killen (eller tjejen) hämtar och lämnar vid dörren
Man får tex komma och hyra ut en dam /kille per timme
eller vara på bordellen per timme…
Så tar man maffigt betalt 500:- timmen
å så skatt på det det blir ca hälften kvar
Så om alla jobbar 10 timmar per dag….
Blir det en del..
#51. Ja, så här efteråt när jag läser vad jag har skrivit, så ser jag att jag endast skrivit Kvinnor som säljare och män som köpare. Det finns såklart män som säljer och Kvinnor som köper också, men det verkar inte vara lika vanligt (?), eller så är det bara det att manliga sex-säljare inte exponeras lika mkt i film, dokumentärer, artiklar mm.
Sen har jag själv bara sett kvinnliga prostituerade IRL. Bilden av kilometer-långa rader med unga, prostituerade Kvinnor som stod längs varenda väg dag som natt, när jag o några vänner bilade i forna Öst-europa, har liksom etsat sig fast i min hjärna. Min dåvarande pojkvän utbrast "va? Finns det horor på riktigt? Jag trodde det bara fanns på film!"

Jo, det borde man få. Men det är hemskt att samhället är sådant att folk kan bli tvungna till det. Men om det är så att man vill det för att få en liten extra inkomstkälla, så varför inte. Om man kan se sex som något man bara gör, ungefär som att bygga ett hus, så är det nog lugnt. Då blir man nog inte negativt påverkad av det. Om man ser det som ett yrke, och inte som att man blir förnedrad. Man säljer oxå sin kropp när man gör något annat arbete. Kanske kan man känna sig mer förnedrad av att ta ett jobb som taxichaffis när man är utbildad till läkare än vad man skulle känna sig om man skulle sälja sex.
Ja, det är galet. Undrar hur desperat man måste vara för o betala så mycket… Och så mycket pengar är väldigt frestande.
Nej, det gör jag inte. Men har funderat på det själv. Men vet inte hur jag ska gå tillväga, om jag är tillräckligt snygg och om jag skulle vilja ta risken. Men pengarna… F*n, vad jag behöver pengar!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#68 Jag tänker främst på man-man-köpindustrin. Mer undangömd än den vanliga, då köparna oftast inte är öppet homo- eller bisexuella.
mvh Martin
#69, Om man vill är det nog inte särskillt svårt egentligen.. Eller vad vet jag.. Beror väl på var man bor också.. Men de i reportagen hade ju internetsidor, mend et finns väl vad jag förstår också gator i sthlm som är kända för att ha horor på? hm..
Jag tror det var vanliga tjejer ni såg i öst…
Men det är klart om dom stod längs gatan (är det att sälja sig)
där får väl alla stå
#72. Ja, det är klart att det var vanliga tjejer! Vanliga tjejer som sålde sex! Det hade du förstått om du själv hade varit där. Man står inte vid vägen iklädd bara bh och minikjol och viftar till sig lastbilschaufförer med hallickar jämte sig, om man inte är hora. Dessutom var det sex-klubbar överallt där tjejer stod och dansade halv-nakna i stora upplysta skyltfönster. Var det inte heller prostituerade tjejer enligt dig? Eller de tjejer som helt öppet gav min pojkvän sexuella förslag fast jag stod jämte honom? De var inte heller prostituerade enligt dig?
#73.. Som i Thailand. Där stod de uppradade ca 10 st efter varandra längs gatan, men en kille som stod längst ner. De hade till och med klisterlappar på sig med ett pris på.
Samt att de var klädda i tex bh och string och julia-robertsstövlar som hon hade i pretty woman. 15 åringa sådana thailändskor sprang efter 60åriga skandinavierna och erbjöd sina tjänster, ibland fick de napp och stod och diskuterade priset helt öppet. (ca 200 kr för en helkväll låg det på just då). äldre var billigare.