Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 3126 ggr
SaraA
2008-05-16 12:20
0

Hur orkar man?

Hej på er!

Ni verkar vara så gulliga mot varann här inne så därför valde jag det här stället att ventilera mig på. =)

Det är så att jag och min pojkvän som har varit tillsammans i två år precis har gjort slut. Ångrar mig inte på nåt sätt men som ni alla vet så kan man känna sig otroligt ensam efteråt, det är ju en ganska stor omställning. Hur som helst så har vårat förhållande varit lite sådär, har aldrig riktigt kunnat prata med varandra och han har hållt på o velat med sitt ex lite fram och tillbaka o mitt förtroende för honom existerade knappast längre tillslut. Nu har vi gjort slut och det första han gör i princip är att få ihop det med en gemensam vän till oss, anade något innan men nu är det ganska uppenbart det hela. Känner mig så otroligt sviken av båda två och har lite svårt att hantera hela situationen just nu. Både separationen och att det utvecklades som det gjorde mellan dom. Känner mig otroligt ensam, har inte jättemånga människor i mitt liv förutom min familj men bor inte hemma längre. Det är i princip bara mina djur som får mig att kämpa vidare just nu, vet inte vad jag hade gjort utan dom.

Nu har jag fått beklaga mig lite o creds till de som orkat läsa om mitt ointressanta liv.. haha =) Om någon har nåt tips om hur man kan ta sig igenom skiten på bäst sätt så är ni välkomna att dela med er av dom.

Mvh Sara!

svartelbas
2008-05-16 13:37
0

eftersom jag är typ den eviga singeln har jag inte jättemycket erfarenhet… sist det tog slut hade vi varit ihop ett halvår, men jag hade nog engagerat mig väldigt mycket på den tiden… jag mådde pyton, det tog dessutom slut på ett skitdåligt sätt (han slutade höra av sig och svara i telefon och jag fattade ingenting). men när det väl var slut tänkte jag nog mest på det där att det blir lättare med tiden, och så försökte jag få tiden att gå. plöjde igenom tv-serier, kollade på filmer, umgicks med de kompisar jag ville träffa. så det är egentligen mitt råd, försök sysselsätta dig så tiden går snabbare. så slipper man tänka så mkt med…. och pyssla med dina djur, djur är bra! hoppas det blir lättare snart… :)

emsems
2008-05-16 13:38
0

Hej Sara och välkommen! Vi har ett jättetrevligt forum här och hoppas du kommer trivas!
Ett uppbrott är alltid trist, och givetvis även värre när det går illa i uppbrotten och efteråt. Vad man gör åt saken? Bra fråga. Det jag har kommit fram till efter ett riktigt dåligt uppbrott är detta:
- Jag är glad att det tog slut.
- Jag vet precis nu vad jag vill och inte vill ha i nästa förhållande.
- Jag vet att killen och tjejen inte är några människor jag vill ha runt mig.
- Jag är glad att det hände nu och inte om tio år då jag "slösat bort" längre tid på dessa människor.
- Att gå runt och vara arg på honom tar mer energi av mig, än av honom.
- Jag förlåter inte, jag glömmer inte, men jag har inte tänkt lägga tid på att älta det som hänt eller kunde varit.

Jag tycker detta har hjälpt mig massor! Sedan fick jag en chans att se mig om i världen, livet och bland människor jag känner. Det finns för himla bra karlar där ute faktiskt! Det hade jag aldrig märkt!
Lycka till!

[SharpMissy]
2008-05-16 19:04
0

Hej Sara,

ja, vi har bra stämning här inne och det är jag oerhört glad för som Sajtvärd. Jag önskar dig varmt välkommen hit och tack för att du visar oss förtroende genom att skriva.

Jag tycker det är sorgligt att du i så unga år redan råkat ut för oärlighet och svek, sånt gör ju oerhört ont. Som du skriver din ex-pojkvän så verkar han ju inte vara varken seriös eller ärlig. Även om det gör ont just nu, så måste du gå vidare, bara ge det lite tid. Var glad att du slapp ifrån den här killen innan du blev ett nervvrak, försök se ljust på framtiden och var också mer vaksam när du träffar någon ny längre fram. Var tydlig redan från början med var dina gränser går. Han ska satsa helhjärtat på dig, det är du värd.

Många varma tröstekramar, lycka till gumman!

Kyss

abbis
2008-05-16 21:38
0

Jag skickar oxå lite tröstekramar…Allting ordnar sig tids nog..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

SaraA
2008-05-17 00:07
0

Vad söta ni är som har orkat läsa igenom o svarat. =) Tack för tips och all omtanke.. försöker göra det bästa av situationen även om det inte är så lätt just nu.

Kram på er!