Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 902 ggr
Achatina
0

Vad ska man skriva?

Är uppväxt utan min biologiska pappa, som jag aldrig hittills har träffat. Har tidigare gjort tafatta försök att hitta honom. Men hittade honom aldrig mer än i små doser omkringströdd på olika sidor. Förrän idag. Och det är verkligen han. För det kan inte finnas fler med hans namn och yrke i den delen av det landet.

På hans hemsida står hans mailadress. Och nu är det väl bara att skriva ihop någonting. Det svåraste just nu är hur man inleder mailet. Typ "hej jag är din dotter, har du saknat mig?". Eller kanske något i stil med "Har du en dotter i sverige? för i sådana fall är det nog jag"…

Sen är det väl om man ska skriva värsta långa informativa mailet direkt eller om man ska avvakta om man får svar med att skriva något så "avancerat". Jag har ingen aning.. Någon annan som har en aning eller så?

Aviendha
0

Oj, svår fråga..

Jag har inte en aning. Men eftersom du inte verkar vara 100% säker på att det är just han som är din pappa, så kanske det är dumt att skriva ett jättelångt, jätteavancerat mejl..

Det är väl min tanke..

Uppdatera oss gärna, och lyckas till!

Ceciliaolucifer
0

Du kan väl börja med att skriva ett enkelt mail och presentera dig lite försiktigt.

Vet han om att du finns? :)

Karmatarerskanise
0

Ja, börja med ett kort brev, och ta reda på om han verkligen har en dotter.

Undrar också om han vet att du finns?

Achatina
0

Ja, det vet han. Sen om den vetskapen är fördelaktig för mig eller ej vet jag inte. Det är jätte svårt det här tycker jag..

Karmatarerskanise
0

Förstår att det måste vara jättesvårt. Håller tummarna för dig!

[SharpMissy]
0

Jag säger som de övriga, ta det försiktigt i början och kontrollera att det verkligen är han genom att ställa frågor. Svarar han inte eller om han svarar nekande, så har du ju i alla fall inte lagt in hela din själ i det mailet/brevet.

Lycka till!

*kram*

CarolineJ
0

Ja, börja kort. Låter hemskt men ja, skräm honom inte.

Jag sökte upp min pappa som jag aldrig träffat och visst blev det konstigt men ja, när jag skulle träffa honom så hade jag turen att först träffa min riktiga farmor. Så hon ringde honom så han kom dit. Jag slapp det hela "hmm jag e din dotter"

Sen hade jag däremot oturen att han blåste hopp i det hela för att sen skita i att höra av sig igen. Så han bor där han bor och jag 20 mil därifrån.

Achatina
0

7: Hade vart smidigt att göra så. Men jag har "oturen" att ha en pappa som i sin tur är adopterad. Hans mamma kommer dock från Sverige :P Och själv är han född och uppväxt och bor i Australien.

Hade varit kul att få kontakt med okända kusiner eller vad det blir här i Sverige :P