flytta ihop-nojja
Hej allihopa!
Jag träffade min nuvarande kille för ca 9 månader sedan, blev ihop i februari och har varit seriösa ihop sedan dess. Nu har han sålt sin lägnhet och flyttar in hos mig. Jag är så glad och lycklig och kan knappt vänta!
Detjag känner tillsammans med denna lycka är en slags panik. Mitt tidigare förhållande gick käpprätt utför när vi flyttade ihop. Helt plötsligt fick han se alla mina skavanker, så som att jag köper typ en chipspåse och en godispåse om dagen och trycke ri mig på kvällen, eller att jag är en rätt trist person efter jobbet när man bara vill käka chips, se på tv i tysthet och sova.
På två veckor är det dags. Jag har längtan blandad med ångest. På ett sätt känns det som att han sett alla mina sidor, men han har nog inte sett alla sidornas sämsta utförande… Och att ta ihop alla sina grejer, tänk om man ångrar sig.. Vad gör man då? Jag kan ju inte i så fall kasta ut honom? Jag tror att det kommer funka suuuuper, men.. man vet ju aldrig! Tur är iaf att han bor hos mig, och vi inte köpte något direkt, då vore det ju ännu svårare om det körde sig..
Får man ha lite flyttaihop-ångest?
Klart man kan känna lite ångest, det är ett rätt så stort steg att ta.
Min första sambo blev det mer eller mindre påtvingat att hon flyttade in med mig efterssom hennes föräldrar flyttade till mindre lägenhet så hon hade att välja mellan att dela rum med sin 6 år yngre syster eller flytta in med mig. Jag var helt med på att hon flyttade in och det blev bra..
Mitt andra samboförhållande var mer planerat och det ihopflyttandet fungerade bra, kände ingen direkt ångest, jobbigast var när man blev dumpad och hon inte hade någon stans att ta vägen utan fick bo kvar i min lägenhet ca 1,5 månad…
men som sagt, ångest får man känna.
Lycka till!

Det är klart att man får!
o speciellt om det gått åt skogen innan, men låt inte det här förhållandet få lida pga av det, ta det som det kommer…
o tänk vad underbart att få ha sin älskling hos sej varje dag ;) o ni kan tillsammans skapa ett hem..
älskar han dej o vill vara med dej, så accepterar han dina chipsorgier ;)
Min sambo gillar inte alls chips, men han har fått fina sej i att jag ibland skulle kunna döda för en, även fast det inte är lördag ;)
Jga flyttade ihop med min sambo efter 4mån, hade oxå ett rent förjäcligt förhållande i bagaget, o visst var jag rädd, men det har gått superbra o jag ångrar mej inte en sekund!
Lycka till! det kommer säkert gå hur bra som helst…
Jag diksuterade just med min bror, han sa en grymt vettig sak.. Att nu får vi ju se om vi trivs ihop eller inte. Om vi gör det - super! om vi inte gör det, också bra! för så vet vi det tidigt och har itne slänt bort en massa tid på fel person.. Sant!

#3 så sant så! :)
Man måste våga för att vinna :)
Klart man får ha lite ångest!
När jag och sambon flyttade ihop först så delade vi på en liiiiiiten etta, min kompis var säker på att vi skulle ha ihjäl varandra och göra slut (jätteskönt med stödet by the way ;)) men, vi klarade det, vi bodde i den där lilla ettan i ungefär ett år och allt gick toppen :).
Lycka till! :)
#7, vi har en etta också, på 30 kvm =) hahah Tur jag är borta mycket

Ja det är klart, alla har nog lite ångest för att flytta ihop innerst inne =)
Men det går nog jätte bra..
Lycka till =D

jag smygflyttade hem till min pojkvän.. Mamma tycker jag är mer hemma nu än när jag bodde hemma. och jag har fortfarande inte flyttat färdig. Trots att sambon och jag har flyttat till nästa ställe. Så jag har inte haft någon direkt flyttångest. allt löser sig.. Antingen på ena eller andra sättet..