Hur långt är...?
Hur långt är promenadavstånd enligt dig? (med förutsättning att det är lämpligt väder)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Högst 20 min. Sen kallas det långpromenad.
Hehe det mesta är för långt för mig ;)
Är det mer än en kvart så är det för långt ;)
Beror även på vad som finns i slutet av promenaden.

För mig är promenad avstånd ca 5km vilket i min takt tar 45-60 minuter, ska jag däremot ta en långpromenad med hunden så kan det bli upp mot 2-3 timmar eller mer.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
För mig är en timmes promenad "lagom", är det mer än en timme är det en långpromend för mig :)

runt en timme i fullt solsken, i hällande regn, 2 minuter :P
Carpe Diem

hehe håller med #5

promenadavstånd är för mig 15-20 minuter. sedan blir det "en bit att gå" eller något i den stilen. kanske blandar jag ihop det med gångavstånd…
en timme går jag aldrig. för lat för det.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
hihi, håller också med Mimmie!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ca två timmar. Men jag är ute minst en gång varje dag och går och gillar det jättemycket. (hunden med..)
15-20 min är gångavstånd :D

beror på vart man ska.. gångavstånd till affären får inte vara mer än 10 min.. gångavstånd till badplats får vara upp till 20.. till bussen är det oxå 20 min.. . sen är det cykelavstånd .
Gångavstånd till något är inte mer än 30 minuter.. Annars får man minsan be om skjuts^^
Men går jag med hunden går jag naturligtvis mycket längre tid och då ökar de väl till 2 timmar eller något liknande. Men de är mer för hans skull och inte min.
Iof när vi går i skogen så är de även för mig, skönt att komma iväg från stan. Men jaa vanligt gångavstånd är nog 30 minuter iaf.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Gångavstånd räknar jag inom 2-5km, alltså ca 20-50 minuter.. inom en timme alltså..

3-5 mil kan man ju gå utan problem, om man har Sol i ryggen och det inte är för varmt. 12 har jag knatat som mest i "sträck", men då ville jag inte gå hem utan ville bli hämtad. Det var lite i tyngsta laget.
Beror på pjucken…før min del.

hmm en till två timmar kanske:P
Beror på omständigheten. Jag skulle aldrig någonsin få för mig att ta tunnelbana eller buss om det tar mindre än 15 min att promenera. Om jag inte har brådis går jag gärna heller än åker om promenaden tar upp till en timme.
Mvh // Johan
"Gångavstånd" till affären eller liknande skulle jag säga var max 30 minuter. Sen är det typ "det är en bit att gå", och sen är det "ganska långt bort, men man kan gå dit".
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Nån kvart, utan hund. Med hund är det ett par timmar^^ Så mycket roligare då ju :)
Helena