Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1889 ggr
Allamej
2008-05-28 16:11
0

Relationer

Lite intressant att komma in här och se att alla relationer ska tydligen vara av den sexuella naturen. Att det enda som är intressant att diskutera är sex, otrohet och annat som innehar "the big dirty"…

Finns det inget utrymme för andra diskutioner? Är sex verkligen allt som är värt något? Skulle denna sida dö om man drog ner på sexet?

Saknar verkligen sexlivs forum av den enda enkla anledningen att då kunde man länka sexsnacket dit och diskutera djupare relationer på den här sidan… Som det är nu så vill jag inte ens bli medlem eftersom det vänder sig i magen med jämna mellanrum när jag läser inläggen.

Och varför kommer jag då hit för att läsa inläggen? Jo för att jag är så otroligt korkad att tro att det ska bli bättre…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

emsems
2008-05-28 16:33
0

Men vilken underbar inställning! VI kan väl alla hjälpas åt att diskutera även andra saker? Jag har föröskt dra igång några sådana diskussioner (tex Hur träffades ni?). Sedan handlar ju vissa om svartsjuka, förhållanden och en hel del annat, men visst, sex är ofta en stor del i förhållandet vilket också gör att det är kul att diskutera. Det är väl också kansk eså att mycket vågar man inte prata med folk om IRL och passar därför på här. Vad vet jag? Men släng in några trådar om vad du vill diskutera, så blir det ju några sådana också! Alla frågar det dom vill veta, och därmed blir forumet givetvis därefter också.

Karmatarerskanise
2008-05-28 17:04
0

Allamej; Vill du prata om annat är du mer än välkommen att starta trådar du med.

Sex är en stor del av livet, därför intresserar det folk.
Men det är långt ifrån det enda som disskuteras här inne, vilket du ser om du läser lite och använder sökfunktionen.

Bläddrar man en sida bakåt, kommer det genast en massa trådar om förhållanden osv.

Det finns även en tävling du kan vara med i om du är medlem här inne. Så om du inte gillar sex snack, finns det en uppsjö av andra ämnen som disskuteras här inne. Hoppa över det du inte vill läsa om, och skriv i de trådar du kan relatera till.

Sen är det ju faktiskt som så, att saker som inte intresserar dig, är väldigt intressanta för andra. Så kommer det alltid att vara och det får man acceptera.

Allamej
2008-05-28 17:46
0

Skulle inte spela någon roll om jag drog igång några trådar… eftersom dom inte skulle handla om sex så skulle dom hamna långt bak i inläggslistan väldigt fort….

Jag tror att om man inte har något intresse av sex så han man inget på relationer att göra… tråkigt men sant…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Karmatarerskanise
2008-05-28 17:53
0

Så du antyder alltså att ALLA medlemmar här inne enbart är intresserade av sex? Nu får du lägga ner. Att komma in med din attityd ger ingenting. Varken för oss, dig eller sajten.

Öppna ögonen och LÄS här inne, så ser du att det inte bara handlar om sex.

Du vill ju tydligen ingenting eftersom du inte ens orkar starta trådar och skyller bort det på medlemmarna. Tråkigt!
Att komma in och beklaga sig på en sajt som du inte ens skriver på, sedan komma med bortförklaringar som inte ens stämmer, det är oerhört onödigt.

Passar forumet inte dig, då får du leta dig vidare. Vi har en bra stämmning här inne, och vill behålla den :)

[mia-38]
2008-05-28 19:29
0

Jösses..jag brukar inte lägga mej i sånt här…men håller med både Hera o EmmaL…

Skriv nåt som du tycker är intressant…Klaga inte bara på alla andra. Utan gör något själv åt det….Du behöver ju heller inte läsa trådarna som enbart handlar om sex heller. Det väljer du ju själv.

Finns en massa andra trådar som INTE handlar om sex.  Så jag förstår inte problematiken…

MimmieM
2008-05-28 19:39
0

Bli bättre? Vi har det alldeles underbart!

Vad vill du prata om? Sitter du hemma i din lilla flickkammare och väntar på att rätt inlägg ska skrivas av någon annan? Varför inte göra som oss andra när vi har en fråga som vi vill disskuteras, ställ den!

Du kränker oss andra och dummförklarar dig själv just nu!

Carpe Diem

Allamej
2008-05-28 19:53
0

#6 Sorry, men jag kan inte låta bli att skratta när jag får en utskällning av någon som tror att jag sitter i mitt flickrum och dessutom dummförklarar mig…

Men naturligtvis har ni rätt, jag går till det forum som inte hoppar på folk bara för att dom inte delar ens inställning, ett snällt och trevligt forum. Flashback.

MimmieM
2008-05-28 19:57
0

Och vissa har ju problem med självdistans!

Carpe Diem

Karmatarerskanise
2008-05-28 20:00
0

I min värld är man trevlig och bemöter folk precis så som man vill bli bemött själv. Vi låter det vara där tycker jag!

Allamej
2008-05-28 20:18
0

#9 Alltså bemöter du mig som du vill bli bemött av mig…. Likaså #8 Du får dom svar du förtjänar. Kanske du borde skaffa lite självdistans

.

Jag blev glad av Emmas svar och var just på G att dra upp lite trådar för att få lite distans till sexandet men sen kom du och gjorde mig en smula avogt inställd till det hela.

MimmieM
2008-05-28 20:19
0

Ska hon be om ursäkt så vi alla får se dina frågor tycker du?

Jag tycker iaf att det är sandlådenivå på det hela, så jag var nog inte illa ute med flickrum trotts allt!

Carpe Diem

Allamej
2008-05-28 20:40
0

#11 Nej gud nej… Ingen ska be någon om ursäkt nej nej… Om jag drabbas av en överväldigande vilja att diskutera med dig kan jag komma tillbaka.

MimmieM
2008-05-28 20:46
0

#12 Om det är mig du menar så behöver du inte vara allt för ivrig!

Carpe Diem

[SharpMissy]
2008-05-28 21:48
0

Allamej, jag förstår dig inte!

Du refererar till Flashback och skriver att det är ett ypperligt bra forum. Såvitt jag vet, så finns det alla typer av inlägg på Flashback, även sådana som handlar om pedofili, djursex och hur man enklast extraherar kodein ur diverse mediciner, vilka droger som ger skönaste trippen, vilka sidor som har äckligaste gore-porren och mycket, mycket mer. Går du också in på Flashback och klagar på vad folk väljer att skriva om? Eller väljer du att skriva på den del av Flashback som passar dig?

Som andra skrivit här uppe, du MÅSTE inte läsa inlägg som handlar om sex. Låt bli att läsa bland de senaste inläggen och läs istället efter rubrikerna. För inlägg som handlar om sex hamnar under rubriken Sex. Så enkelt är det.

Jag har haft en annan kverulant här på forumet tidigare, och varje gång ett inlägg kom, som handlade om sex, så var hon tvungen att klaga på att det skrevs för mycket om sex. Vidare sökte hon även medlemsskap till våra privata sidor som handlar ännu mer om porrigt sex, och hade mage att fortsätta klaga.

Jag kan säga att hon inte längre är kvar här…

Säg mig, skriver du till Aftonbladets och Expressens nätupplagor också, och klagar på alla deras artiklar om hur man förbättrar sitt sexliv, nya ställningar och annat erotiskt material??

Ibland är det liksom bara bättre att låta bli att klicka. *suck*

sorgsen
2008-05-30 16:51
0

#0 Mkt handlar om sex på den här sidan just för att folk väljer att skriva om det. Men det är vi som är medlemmar som skapar forumet. Det får vi inte glömma! :)

jag efterlängtar också trådar här inne som inte handlar om sex. Jag skriver om det som jag tycker ligger mig närmast om hjärtat och klickar inte på dem trådarna som känns ointressanta för mig. Jag känner mig väl bemött i dem trådar jag har skrivit även om det inte handlar om sex.

Alla är vi i olika stadium i livet och varje individ har ngt att fråga om, prata om, dela med sig av. En del är äldre här, en del är yngre. Några av oss har gått den hårda vägen och andra har haft det lättare.

Vi kan låta dem som vill diskutera sex få göra det lika mkt som vi diskuterar annat :)

Hoppas att du fortsätter att skriva! kram