Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1950 ggr
SLennartsson
2008-05-31 19:41
0

Problem. :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Asså, detta har pågått ett tag..

Det är så att jag och min pojkvän tjaffsar väldigt mycket.
Beroende på vad vet jag inte och vi kan börja tjaffsa och bråka om minsta lilla. Han blir lätt sur, vilket jag kanske också blir. Men hans temperament är verkligen inte att leka med.
Det kan inte gå en hel dag utan tjaffs!

Allt jag vill är att det ska vara bra mellan oss och att detta ständiga tjaffsandet o bråkandet ska försvinna!

Snälla, någon som har tips, råd ?

Aviendha
2008-05-31 21:14
0

Min första stora kärlek (även om jag haft killar innan) hade i princip samma historia. Alltid var det något. Men vi älskade varandra innerligt båda två, men vi kunde helt enkelt inte få en dag att bara vara lugn. Småsaker som jag inte ens minns idag.

Vi gjorde slut, och det var fruktansvärt svårt, men jag mådde så mycket bättre efteråt, även om jag under tiden inte tyckte att jag mådde dåligt.

Prata med honom om det, för båda är värd mer än ständgt tjaffs.

SLennartsson
2008-05-31 21:37
0

Tack för ditt svar.
Att göra slut existerar inte ens. Jag älskar ju honom och skulle aldrig klara mig utan honom. Men han enbart gnäller på allt jag gör. Jag har näst intill lagt ner mitt största intresse (ponnytrav) bara för hans skull, så att vi skulle ha mer tid till att hitta på saker. Men känns som att det bara va förgäves.. :(

Martin
2008-06-01 00:04
0

#2 Att lägga ner ett stort intresse bara på grund av en partner - det är ett stort beslut. Och då krävs det verkligen att det har varit värt det. Och det kanske det kan vara, där är vi alla olika. En relation kräver ofta någon form av kompromiss, och vi får såklart själva avgöra hur stor uppoffring förhållandet är värt.

Du är ung SLennartsson, och har hela ditt liv framför dig. Om du verkligen känner att din kille förringar dig och gnäller på dig varje dag, och du nu tycker det är ett så stort problem så att du tar upp det här (det är jättebra!) så tycker jag du skall fundera på framtiden. Du säger att det inte finns att göra slut. Men, finns det att du skall må så här resten av livet, att du skall stå ut med att någon gnäller på dig varje dag resten av livet? Jag tror du kommer fram till samma svar som alla andra - det finns nog inte det heller?

Jag tycker du skall stå på dig, prata med honom. Fråga varför han hela tiden gnäller på dig. Se till att ni gör saker ihop - som du också vill - om det nu är så att travet skall läggas ner för att ni skall få mer tid ihop.

I mina öron låter det mer som att han vill kontrollera dig, och det låter inte så positivt tycker jag.

Du är rent för ung för att fastna med någon som inte behandlar dig så som alla bör bli behandlade, med kärlek och respekt.

Ställ krav på honom. Och funkar det inte och om ni inte kommer fram till någon gemensam lösning, så finns det kanske trots allt (även om det är jättesvårt, se t.ex. #1) att göra slut. Det kan vara svårt, men det kan bli bättre.

Lycka till och hör gärna av dig med följdfrågor eller en uppföljning på hur det gick.

Kram!

mvh Martin

SLennartsson
2008-06-01 00:43
0

#3, Åh tack så jättemycket för de meningarna. :)
Verkligen lärorikt! Du har ju faktiskt rätt, kanske jag är för ung och så. Vårt förhållande är rätt intensivt på något sätt, eftersom att han faktiskt bor hos mig. (pluggar här nere o kommer egentligen från gbg som ligger 30 mil från mig). Men jag försöker umgås med vänner och så för att vi ska komma ifrån varann. Men grejen är den att jag litar inte till 100 % på honom. Så när han är borta eller nåt, så känner jag mig osäker. Men det stämmer att han vill ha kontroll över mig. Han tycker att jag ställer krav på honom, men kan inte fatta vad för krav. :SHan har betett sig som ett svin många ggr. Jag vet inte om jag är dum och förlåter honom. Men han har ju slängt en himlans massa taskiga ord till mig och ljugit för mig. Jag är väl rent ut sagt för dum för att inse vad han egentligen gjort. Men jag älskar ju honom. :(

Ska verkligen ta och prata med honom, och det är NU!
Jag mår verkligen dåligt p.g.a detta. Vill bara få ett slut på det hela!

Åter igen, TACK för de orden!
Kram

Sessan1
2008-06-01 00:44
0

Håller nog med marnyman, att det låter som om din kille vill kontrollera dig och det vill du väl inte? Jag skulle inte vilja ha ngn som hela tiden kontrolerar mig. Du är som sagt ung och du har hela livet framför dig. Jag skulle inte lägga av med mina intressen om killen i fråga skulle kräva det. Man har rätt till sina intressen. Visst, till en viss gräns kanske, men inte helt. Du måste ju prata med honom varför han håller på att gnälla på dig hela tiden. Det kan du ju inte stå ut med, eller hur?

Hoppas det kommeratt fungera framöver.

Hör av dig igen, så vi får veta vad som händer!

Tass

SLennartsson
2008-06-01 00:48
0

#5, Det är sant. Känns faktiskt så. Känns faktiskt som han vill att jag ska vara en annan, som jag inte är. Det är verkligen jobbigt, för jag känner mig på så vis onöjd med mig själv. Och gnällandet om hur jag är och inte är tar verkligen på mitt självförtroende! Jag har alltid haft dåligt självförtroende och har jobbat mycket och länge på att vara nökd med mig själv o mitt utseende. Han säger att jag är vacker, snygg och bla bla bla.  Men jag kan INTE ta till mig det. :(
Han kan lika gärna säga det till väggen, den tar nog åt sig mer än jag!

Nej, det ska bli slut på det här!!!

Tack för allt stöd! Oskyldig

Martin
2008-06-01 22:00
0

Låter bra att du tänker ta tag i det och ge det hela ett slut. Stå på dig!

mvh Martin

[mia-38]
2008-06-01 22:04
0

Hej..

Känner du att inte mår bra i detta förhållandet och att du inte känner dej tillfreds med dej själv…så tror jag bara det finns en sak att göra. INGEN kille eller tjej ska behöva må dåligt i ett förhållande. Man ska må bra..annars är det nåt galet.

Bra att du tar tag i det nu.

Önskar dej lycka till och hoppas du finner lyckan.

MVH Mia