Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4122 ggr
Karmatarerskanise
0

Att visa sig naken.

Hur hade du det i skolan? Kunde du byta om i omklädningsrummet utan problem eller var det jobbigt att visa dig naken? Blev du någon gång mobbad?

Jag hade inga problem, men en kompis till mig som utvecklades först av alla blev mobbad av vissa tjejer :/

[mia-38]
0

Jag var tidigt utvecklad…kände vissa blickar ibland men blev aldrig mobbad av det. Kunde visa mej naken efter gympan och sånna saker.

MimmieM
0

Jag tyckte det var sjukt jobbigt att byta om offentligt, tack vare att jag utveklades tidigt och avvek från det "normala". Så från och med 3dje klass så väntade jag alltid till sist.
13 år senare har jag äntligen lyckats inse att jag inte har så mycket att skämmas för :))

Carpe Diem

Karmatarerskanise
0

Min kompis fick till slut byta om i lärarrummet. Måste varit hemskt för henne. Kommer ihåg hur de andra tjejerna drog av hennes handduk som hon hade runt sig sedan pekade dom och skrattade. Vad hemska barn kan vara!

MimmieM
0

Jag kom sist in i omklädningsrummet i fjärde klass, där inne stod en klasskamrat och undrade om jag skulle duscha. Jag anade oroåd men sa ja och undrade om inte hon skulle göra det. Jovisst, efter dig!
Så hörde man hur det tasslades innifrån bastun och jag går dit och öppnar dörren. Ut ramlar hela klassen. Jag kan fortfarande inte sluta tänka på hur det hela var tänkt att sluta. Jag, naken i duschen och hela klassen rusar ut och skrattar och pekar. Tacka tusan för min goda hörsel.

Carpe Diem

Karmatarerskanise
0

#4 Ja, tur du hörde dom!

MimmieM
0

#5 J*vla as!

Carpe Diem

Aviendha
0

Barn kan vara fruktansvärt elaka, jag förstår inte hur det kan vara så..

Själv hade jag inga problem med det, tills jag fick en gliring när jag var 12 om att jag skulle ha tjocka lår. (inte det minsta överviktig för den delen) vilket gjorde att jag tills jag var 17 hade komplex för mina ben, och inte badade i annat än surf-shorts.

Nu har jag inga problem alls. Visst pekar någon unge ibland och någon tittar förstulet då jag ä tatuerad och har en piercad bröstvårta, men jag är nöjd med mig själv på det stora hela, och tänker inte mer låta främande männsikor få mig att tveka på mig själv.

SaraC
0

Nej, har aldrig haft några problem med det och vi tjejer var snälla emot varandra under skoltiden..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Maliceangel
0

Jag fick bröst tidigare än dom andra och var lite obekväm för det kändes som att folk tittade liksom. Nu vet jag ju att det var av ren nyfikenhet och inte att dom såg ner på mej. Men när man är tonåring och tänker att man själv är så mycke annorlundare så förstår man ju inte det^^ men när dom andra tjejerna också började få former så kändes det bättre :)

Anna77
0

Tyckte att jag hade små bröst när jag var liten och det var tråkigt.. när jag blev äldre så fixade jag det så nu är jag nöjd!Skrattande

emsems
0

nej ingen på vår skola var mobbad för något sånt… däremot för andra saker

fridaas
0

Har alltid haft svårt för att byta om i offentliga omklädningsrum.. väntade alltid tills alla hade gått, och kom därmed alltid förssent till lektionen efter..

Mestadels för att jag är ett eksembarn och alla sa att det var äckligt och blev mobbad för det..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Liss
0

När jag var liten var jag modig och självsäker, så då brydde jag mig inte alls. Sen i 7:an, 8:an försvann säkerheten och jag hade alltid handduk hela vägen in i duschen och höll den framför mig medans jag duscha. Fast så gjorde typ alla. I gymnasiet var de väl sisådär.. men aldrig hört att någon blivit mobbad för det. Vi pratade öppet om det ist.. våra oliak bröststorlekar osv:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mikaela_B
0

Jag var aldrig med på gymnastiken för att slippa duscha med klasskamraterna etc. Därför man fick Ig i ämnet genom grundskolan och gymnasiet kanske(A)

ne usch, klarade verkligen inte av det…

www.blueberryhedgehogs.com

emmsaaan
0

Vågar inte visa mig naken för någon ja.. Inte på 3 år.

Zvintos
0

Brydde mig inte någonting alls.
Men märkte att många andra hade problem med att byta om.
Jag var så van, från innebandyn, att duscha tillsammans med andra minst 3ggr/vecka.
Så på mig gick det ingen nöd, eller hur man ska säga. =)

fotokrafs
0

Jag tycker inte själv om att vara naken.. min kropp ser anskrämlig  ut (okej, liten överdrivet *självömkan*). Bada och duscha med andra undviker jag helst. Har inte blivit mobbad men fått små kommentarer och folk som snackat bakom ens rygg.

Telefonkontakt
0

Jag hade väldigt svårt fram tills jag började gymnasiet (hade inte idrott i 8an och 9an) med att byta om före och efter idrotten då jag utvecklades väldigt sent. Ingen som sa något och ingen som tittade eller så, men det kändes väldigt obekvämt när man var 13 och det knapt hade börjat hända något, allt kom på en gång dock när det väl inträffade.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Hayley
0

nej, var aldrig med på gympan i grundskolan. När jag fick min mens blev jag superglad, för då fick jag en anledning till att inte behöva vara med =P  Jag har otroligt svårt att vara i omklädningsrum änn idag..får ångest och panik bara jag tänker å det.. Att vara naken är inte riktigt min grej, däremot så går jag mer än gjärna run t i en bh och ett par halvknäppta jeans hemma. Även om jag har lärt mig att acceptera min kropp är jag inte helt tillfreds med mig själv, jag behöver inte ha alla lampor släkta vid sex men däremot så har jag hellre dunkel belysning än en taklampa.. Har stora bristningar på min mage eftersom jag var rätt överviktig i skolan..Hade detinte varit för bristningarna så tror jag inte att jag hade brytt mig så mycket…hehe nu när jag tänker på det måste jag le lite för mig själv endå..det handlar bara om mina bristningar, ett gäng linjer som går över magen… skummt…Men så är det..jag har svårt för dem.

HannaM
0

Har inte haft problem med det. Vande mig liksom när jag tränade handboll tre gånger i veckan och dushade med alla andra där, däremot var dom andra 17 tjejerna i min klassp å högstadiet väldigt blyga och dushade nästan i trosor för att slippa synas.

Beafer
0

jag hade inte ens ett IG i betyg när jag gick ut högstadiet. klarade inte ens att gå dit. sen har jag haft IG i ettan och tvåan i gymnasiet, men nu har jag tagit tag i mig själv och fixat ett G i idrotten :) jag är lite stolt över mig själv. synd att det tog så lång tid att få hjälp bara.