Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 3873 ggr
[mia-38]
2008-05-31 19:28
0

Solen

Nu när solen är framme och det är så varmt så finns det ju många som solar. Själv kan jag va i solen en stund..men börjar sen må dåligt.Ledsen Som idag när det är nästan 27 grader i skuggan….Det är föööör mycket. Jag kunde ligga och sola länge när jag var yngre. Då var man brun som 17….Idag tar det inte lika lätt på mej längre. Vill va brun..men pallar inte solen.

Hur tål ni solen?

Martin
2008-05-31 19:35
0

Tål den ganska bra, älskar värme. Gärna nära till havet så man kan bada mellan varven dock, svalka av sig. Idag var det 13 grader i vattnet. Några grader till får det gärna bli…

Bränner mig dock lätt så det är alltid hög solskyddsfaktor och försiktigt solande i början. Brukar börja med att vara ute och gå sena eftermiddagar när första värmen kommer så att man inte börjar kl 11-12 på dagen när solen tar som mest.

mvh Martin

SLennartsson
2008-05-31 19:43
0

Jag tål inte solen knappt. Är verkligen jättekänslig mot denna värmen. Vill inget hellre än att bli brun, men far så illa av att ligga i solen. Får ont i huvudet, blir yr och hängig.
Jobbigt! :(

[Vargnatt-]
2008-05-31 20:32
0

Jag älskar värmen, trivs som fisken i vattnet i det här vädret som är nu! Bränner mig inte heller lätt så kan vara ute ganska länge bara jag dricker ordentligt med vatten :)

Karmatarerskanise
2008-05-31 21:01
0

Jag varken gillar värmen eller tål den. Och av soleb får jag exem. Så sommaren är en lång stor pina för min del. Och jag är lika blek hela året om.

Aviendha
2008-05-31 21:15
0

Jag tycker om värmen, men inte mer än 22 grader.. Och ska jag vara konstant i solen ska det vara bra mycket kallare än så.

Får inga exem eller så, men jag blir.. rastlös, och illa till mods om jag ska ligga och pressa i solen, skuggan går bra. Så jag ä'r tyvärr likblek året runt.

Heda
2008-05-31 23:03
0

Åhh jag älskar värmen, kan ligga och trycka i solen i flera timmar…helt underbart..

Martin
2008-05-31 23:53
0

Bara att ligga och pressa funkar inte för mig heller…. men att ligga i solen och läsa eller snacka med en polare eller något liknande, det är helt ok.

Och som sagt, att dricka är viktigt…

mvh Martin

Sessan1
2008-06-01 00:04
0

Kan INTE ligga i solen överhuvud taget längre. Kunde det lite  när jag var yngre, men absolut inte nu. Blir så svettig så det är  bara jobbigt! Nä, det är mer lagom när det börjar bli svalare på eftermiddagarna.

Sandra
2008-06-01 12:38
0

Jag tål inte solen alls. Trots att jag använder solskydd så får jag klåda överallt. Soleksem i den här värmen är inget att rekommendera. Det blir dessutom värre om man väl fått klådan och att man sen blir varm. Det triggar klådan än mer. Nä… ska nog flytta till antarktis istället…

blondifire
2008-06-01 12:40
0

förstår inte denna hets hos många om att bli brun.känns som om hela sommaren jagar dom efter det..jag älskar sommaren men blir det för hett måste jag hålla mig i skuggan min kropp klarar bara en viss mån av hetta och visst,får man färg så är det ingen katastrof men jag kämpar mig inte elr bränner mig för det.sett allt för många få hudcancer…

S*Winsnes Wilda

SLennartsson
2008-06-01 13:10
0

#10, *hehe* Jag vill bara få lite brun färg, eftersom att jag är likvit annars! Hela familjen är brun utom jag, kanske för att jag är den enda riktigt blonda med. ^^

svartelbas
2008-06-01 15:52
0

jag gillar värmen, förr tyckte jag det var jobbigt men nu gillar jag det! fast jag gillar inte att bara ligga och pressa, möjligen om man precis badat i havet när det varit liiiite för kallt, så man kan ligga och bli varm igen. annars älskar jag att jobba utomhus, som jag ofta gör. med följden att jag har konstant linne-bränna.. brukar se ut som att jag har ett vitt linne på mig när jag är näck. ibland när jag byggt mycket scener och sånt får man även handskbränna, det är ännu snyggare. bruna armar och vita händer.. :)

tindra21
2008-06-01 15:53
0

Åhhh jag bara älskar solen och värmen.. Men jag har bra piggment och blir väldigt lätt brun och värmen är så behaglig tycker jag!

Liss
2008-06-01 16:57
0

Jag har sagt så att jag tror jag är född för varmt klimat. Hatar vinterns kyla och mår jätte dåligt av kyla osv. Men värme och sol, de är ju det bästa som finns! Dock när de är såhär varmt känns de lite som jag inte vill ha några kläder alls, för jag blir varm i bara linne och korta byxor när jag går ute:P Och känns väl inte jätte lockande att gå med bikini när jag går med hunden;) hihi..

Men älskar även att ligga i solen och mysa! Dricker MASSA vatten och då slipper man också huvudvärk efteråt. Jag blir först lite lätt röd som övergår till brun bara lite senare och sen blir de så bra så. Mina armar är lite känsliga, så dem får jag ha i skuggan ibland. Och mina ben är värdelösa, dem vill inte alls bli bruna:P Min mage tar åt sig masser och blir skit brun.. så jag går runt med bruna armar, brunt bröst och jätte brun mage med bleka ben.. hum. (ansiktet vill typ inte heller bli brunt)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
2008-06-02 15:16
0

Jag älskar sol! Brukar inte bränna mig eller få solsting heller, utomlands kan det hända dock.

Men det är tråkigt att sitta på balkongen och sola. Jag vill helst ligga vid vattnet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sovgott
2008-06-02 21:37
0

Jag föredrar att sitta/ligga i skuggan. Det går bra att vara korta stunder i solen om det fläktar lite (läs: blåser) eller om jag ligger vid en sjö/havet så jag kan svalka mig emellanåt. Jag hatar att bli svettig! Jag blir lätt röd av solen, så jag tar det försiktigt, använder keps och smörjer in utsatta kroppsdelar med hög solskyddsfaktor. Det bästa med sommaren är nog kvällarna! Mitt på dagen försöker jag undvika solen helt. Något som jag absolut inte gillar är att äta mat i gassande sol. Jag vill ha skugga om jag ska hänga på någon uteservering eller ha picknick. Ligga och sola tycker jag är dötrist! Isåfall måste jag läsa en bok eller ha någon att prata med.

Hatasallad
2008-06-02 23:36
0

Hua, fryser om jag ligger i skuggan. På eftermiddagen brukar jag sola i nån timme i hängmattan, oftast slumrar jag till. Men när jag ligger i hängmattan så fryser jag, även om solen står på. Har lätt att bli brun på armarna och benen. Ser lite snyggt ut när man är lite brun :)

Jenahbella
2008-06-02 23:43
0

jag älskar att ligga i solen å steka :D gärna på en sandstrand så man kan höra vågorna ^^ *drömmer mig bort*

Lissi08
2008-06-03 02:09
0

#14 åååhh jag har exakt samma problem som du tyvär :(
Blir brun överallt (speciellt i magen= förutom benen och ansiktet :(

någon som har en förklaring till detta stora problem?? I need Help!

heheh

blondifire
2008-06-03 02:14
0

kan hålla med om att lite färg får en o se piggare o fräschare ut.. men för mycket sol är inte bra för oss som äter medicin med sertralin i. solens strålar innehåller ju sertralin och då får man lätt en "överdos"…dvs om man har t ex panikångest så kan den, om det är en "bra" sommar,göra det ännu värre,lite konstigt tyckte jag tills jag själv råkade ut för det så…lagom är bäst. för mig.

S*Winsnes Wilda

Whishes
2008-06-03 10:43
0

Jag kan inte ligga o tryckaisolen. Inte länge. Kanske om jag har en vän att snacka med, eller en bok o läsa.

Börjar dock redan bli brun i ansikte då jag har varit ute o promenerat mycket nu i "vår" solen. Vilken är väldigt ovanligt, brukar inte få färg så snabbt.

Sen att övriga kroppen är helt vit är en annan sak. Vill bespara grannarna….

Karmatarerskanise
2008-06-03 12:34
0

Många får mer färg där man har mer fett på kroppen.

Liss
2008-06-03 16:08
0

#22 Hahahaha! Tack för den Hera:P

Karmatarerskanise
2008-06-03 16:32
0

Haha men så är det ju :P Kvinnor brukar hamer fett på magen än på smalbenen. Därför får man mer färg där :)

HannaM
2008-06-03 17:29
0

Gillar solen… när jag sitter i skuggan. Blir röd, får solexem och blir dåsig, hängig och får ont i huvudet…

Liss
2008-06-03 18:18
0

#24 Fast jag vet inte riktigt om de stämmer på mig dårå. För jag blir inte brun på låren heller- alltså hela benen. Och låren är fettiga:P medans armarna är jätte spinkiga och blir jätte bruna:)

Karmatarerskanise
2008-06-03 18:47
0

Då när jag firtfarande kunde sola fick jag inget ovanför brösten, inget på smalbenen. Men på armar, mage och lår o ballar( skånska sådana) blev jag brun.

Liss
2008-06-05 00:28
0

#27 hehe okej.. på bröstet där de bara är ben blir jag jätte brun:P men som sagt, inget på smalbenen.. ballar??:P

Karmatarerskanise
2008-06-05 03:35
0

#28 Jaaaa. ballar! Gumpen ;)

fotokrafs
2008-06-05 12:05
0

Ajaj.. när Hera snackar är det bäst att ta fram skåne-parlören ;-)

Själv håller jag mig inne timmarna solen bränner som mest.. eventuellt går ut på balkongen. Gillar inte att sola.. och är en av dem som brukar vara vitast (av folket) till hösten.

Karmatarerskanise
2008-06-05 17:16
0

Hahaha precis ;)

abbis
2008-06-06 12:22
0

Tål inte solen alls..därav sittandet vid datorn.Detta pga av att jag fick brännskador i ansiktet och på bröstet för 3 år sedan .Var i turkiet och det var 40 grader i skuggan..Sen dess har jag fått rocachea som gör att vid varje exponering blir ansiktet knallrött och fullt med små varfyllda kulor..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/