Behöver verkligen hjälp!
Hejsan. Det är så att jag gillar en kille som är kompis med min bästa vän. Jag har försökt berätta det för min kompis väldigt länge nu, och igår sa jag det på riktigt och idag har hon inte ens kollat åt mitt håll.
Hon har kallat mig elaka saker på msn och är verkligen jättearg, jag förstår inte varför? Hon gillar ju inte honom på det sättet. Just nu fick jag ett sms där det stod "Du blir inte tillsammans med honom va? För jag orkar inte, jag vill inte att ni blir tillsammans och absolut inte med dig!
Jag är inte den som blir kär lätt alls, och nu vet jag att jag är det på riktigt.
Vad ska jag säga till henne för att hon ska prata med mig samtidigt som jag kan umgås med honom? :(
Frågan är ju den: vad känner din kompis för honom egentligen?? Hon kanske är kär i honom oxå…annars så skulle hon inte säga så, tycker jag.
Är det nu fallet att hon är kär i killen…så skulle jag skita i killen och behålla bästisen…det kommer fler killar!
Är det så att hon INTE är kär i honom…så förstår jag inte varför hon är elak vid dej. Kanske för att hon vill behålla honom för sej själv….rädd att mista en vän om ni blir tillsammans. Men prata med henne om det.
Jag skulle tippa på att hon endera har känslor för denna kille med. Eller så är det helt enkelt ett "äga" behov hon känner. Kanske att du skall ta honom ifrån henne som kompis eller liknande.
Prata med henne om det.
Paulina

Hon är kär i en annan kille säger hon, men nu gillar hon visst den här… Men ärligt talat så tycker jag inte att hon är seriös, hon byter killar jämt.. Och jag har inte hittat kille på ungefär 3 år, men den här killen är verkligen speciell!
Jag har sagt att jag inte kmr ta honom ifrån henne eller nåt, dom är ju faktiskt kompisar och det accepterar jag.
Hon vägrar lyssna… :'(
vad vill killen då???

kallar du henne verkligen bästa vän när hon säger så till dig?
Carpe Diem
#5 Precis min tanke.
Och är det så att även hon tycker om killen, då får hon ju hosta det ur sig. Hon kan knappast bli sur om du inte vet ngt. Nä, försök ta dig ett snack med henne och se vad hon har att säga. Själv hade jag ALDRIG tagit emot sånt från en "kompis"!!!

det borde ju vara win win, ni kan umgås alla 3
Carpe Diem

Hon har varit min bästa vän i snart 5 år och det skulle vara sjukt svårt att lämna henne. Vi har alltid kunnat prata med varandra och så, förutom nu då. Och vi bor nästan grannar. Tänk er att möta henne en morgon på väg till skolan. Och det knasiga med henne är att ena sekunden är hon glad, andra sekunden helt knäpp. Hon kan totalignorera en och så.
Och om hon är arg på mig så kan det utvecklas till mobbning. Hon vet mina svaga punkter och är inte rädd för att visa vad hon tycker. Hon skulle prata skit om mig och så..
Killen gillar mig och tror att vi skulle kunna bli tsm. Men nu säger min kompis "Välj, honom eller mig".
Jag har gråtit i snart 4 timmar, vet inte vad jag ska ta mig till… Min enda tröst har varit min ena kompis och killen jag gillar. För killen kan jag inte berätta något men han tröstar mig ändå…
Jadu…jag skulle bara göra en sak!!! Lämna din kompis!!! Vad är det för kompis som skulle kunna göra så att det blir mobbing!!!! Det kallar jag faan i mej inte vänskap…ursäkta mina hårda ord. Men jag blir tvärilsk….
Ta killen om han vill ha dej…o dumpa din sk bästa polare!!!! Hon kan inte ställa ett sånt ultimatum som att hon ska välja mellan er två….hade hon varit en riktig kompis så hade hon sagt att du kunde ta honom…Vad jag fattar det som så har hon redan kille eller?????
Näää fyyyy för sånna polare…..
Hoppas du väljer rätt …..Lycka till.

Hon har ingen kille men hon gillar en kille, som min andra kompis nu är tillsammans med… Det kanske är därför hon är arg? Jag vet inte.
Jag vill verkligen inte vara vän med henne och tänker nog säga upp våran vänskap. Men det kommer bli så svårt…
(Hon har nu dragit med sig en av mina kompis, fy alltså! Vilka vänner man har… Jag har iaf en riktig vän nu, och killen såklart.). Men tänk er alla hatblickar om jag skulle vara med honom… Och hennes familj är inte bättre den heller, hennes mamma är helt SJUKT elak. Hon är på mig jämt. Problemet är att hela hennes familj är hos killens familj ganska ofta, och det skulle bli riktigt jobbigt, eftersom att jag blir mobbad…
Tack för alla svar och ert enorma stöd! Det värmer! Betyder jättemycket att kunna ha någon att prata med. Tack!

#10, men gumman! Skit i alla blickar, dem betyder inte ett skit. Dem är bara avundsjuka och du ska hålla ditt huvud högt och visa upp honom och visa att du inte bryr dig! Sen så tycker jag att om han nu tycker om dig och din "kompis" familj är rätt ofta hos killens familj så får hans föräldrar eller han själv säga ifrån eller så går ni upp på hans rum eller ut. :)

#11 Tack gumms! Håller med dig, absolut! Det har blivit lite bättre. Ingenting har hänt men jag har hunnit tänka lite.
Nu är min "kompis" hemma hos killen, så han smsar i smyg med mig för jag sa att jag var rädd..
Dålig stil av denna vännen att göra så mot dig. Hon kan ja.. kanske ha känslor för honom själv. eller rädd att förlora vänskap med honom när du blir tillsammans med hnm… man vet inte.
Men sån som hon beter sig så är hon inget värt att ha din vänskap. Du har ju inye gjort något fel, utan hon. Satsa på förhållandet om det känns bra för dig med killen, igorera andra vänner om de är med henne. Du kan fråga dem om du har gjort något fel, så kanske det löser sig på nåt sätt. Det de flesta är dåliga på att vara neutrala, inte lägga näsan i blöt, tro på denna personen utan att frågat den andra person för det alltid finns två version av berättelser.
Lycka till och hoppas det löser sig!

Ta killen och dumpa kompisen. Du kan bli min bästis ;D

Tack alla :)

Jag har nu berättat för killen om detta, och han tycker som jag. Min kompis har letat sig tillbaka till mig och idag sa hon till mig att jag inte får bli tillsammans med honom. Usch för henne..

Det har typ löst sig nu. Tack för att ni har hjälpt mig! Min "kompis" kommer jag fortfarande ha kvar, om det är det hon vill. Killen har sagt att han är kär i mig och jag har sagt detsamma om honom. Vi ska träffas någon gång efter tisdagen och vem vet, det här kanske är min sista fredag som singel! :D

#18 Åh va kul, lycka till! :)
låter som att din polare är väldigt otrygg och har en strulig familj som han tar efter. Hon verkar behöva hjälp.
Man ska inte bete sig så som hon nu gör och det är ju inte ovanligt att familjen dragit sitt strå till stacken för att "förstöra" sina barn…
Ha kvar din kompis, men skulle jag vara som dig så skulle jag försöka umgås mindre och mindre med henne. om hon får dig att må så dåligt så fort något inte går hennes väg så är hon inte värd din vänskap!
lycka till med killen!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag tror din kompis är rädd att hon ska bli lämnad ensam om du blir tillsammans med honom. Men om hon beter sig på sättet du beskriver så är det definitivt inte henne du behöver som vän. Hade hon verkligen varit din bästa vän så hade hon nog glatt sig åt dina känslor och hoppas att det går bra, men tyvärr så verkar det inte vara så.