Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1512 ggr
JossanH
2008-06-09 22:57
0

sluta klaga!

Jag blir så trött på folk som bara klagar på sitt liv, sin pojk/flickvän och sin situation över lag, när dom själva kan göra något åt det.

Hatar man sitt liv men är för lat eller bekväm för att göra något åt det så tycker jag absolut man ska sluta klaga! Ta tag i det. Sitt inte bara kvar på samma plats utan någon som helst förändring när det är förändring som behövs.. 

Försöker man, och vill, göra något åt det är det en annan sak.

Sajtvärd på Iller.ifokus

MimmieM
2008-06-09 22:58
0

Ibland kanske man bara vill ha ett gott råd av någon utomstående! Välj trådar efter behag ;)

Carpe Diem

JossanH
2008-06-09 23:03
0

O nej, jag menar verkligen inte några härinne!!

Jag menar bekanta som sitter och beklagar sig om samma saker månad efter månad utan att göra ett skit åt saken… DET blir jag trött på. Kanske vore ett tips för alla dessa personer att besöka denna sidan och få sig en knuff i ryggen så att de kan ta tag i sina "fruktansvärda liv"….

Sajtvärd på Iller.ifokus

MimmieM
2008-06-09 23:06
0

Haha.. Du är så charmerande i all din bitterhet :)

Det är inte alltid lätt att ta tag i saker och man behöver ofta en vänskaplig knuff i rätt riktning och många välmenande ord påvägen. Jag tror dock inte uppmaningen ta tag i era fruktansvärda liv är en så jätte positiv uppmaning, även om jag håller med dig fullt ut. Någonstans måste det finnas ett stopp på all bedrövelse :))

Carpe Diem

JossanH
2008-06-09 23:12
0

ja, men efter 1000 råd och allt man får tillbaka är fortsatt tragik så tröttnar man.. Jag vill inte höra, jag vill inte veta om ingen ändå lyssnar på ett enda av mina hjälpande ord..

Jag förstår att det kan vara pissigt jobbigt att ta tag i alla jobbiga delar i ens liv och visst får man beklaga sig.. Men tillslut måste man ändå ta tag i det…. eller vara nöjd med det man har. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sandra
2008-06-09 23:13
0

Jag känner igen det där beteendet också. EN del kompisar till mig som kommer med samma "problem" jämt jämt jämt. Och jag svarar samma saker jämt jämt jämt. Att de inte lär sig?

Fast jag har nog fler jobbarkompisar som klagar på arbetsplatsen faktiskt. På mitt förra jobb jobbade det bara gnällspikar. "Mitt liv är trist", "Jag gillar inte att jobbar här"… blablabla. Jag kände samma sak. Så jag bytte jobb, hehe. Men det finns lika många gnällspikar på mitt nuvarande jobb också. Och där trivs jag inte heller. Så på fredag är min sisa dag som lastbilschaufför.

Hoppas dina nära och kära kan ta sig i kragen nån gång och faktiskt lösa sina tråkiga liv… för det verkar ju som att de behöver en förändring, helt klart.

[SharpMissy]
2008-06-09 23:27
0

Att förändra något i sitt liv är en process som tar tid. Hur lång tid den här processen kan ta, är naturligtvis väldigt olika från person till person.

Men jag förstår din frustration. Jag har också haft bekanta i mitt liv som har klagat och gnällt, år ut och år in, utan att göra ett dyft åt sin situation. Att sitta som ett hjälplöst offer utan en egen vilja, ett eget initiativ till att göra något. Man kan i alla fall inte vänta sig att ens vänner och bekanta ska orka ge goda råd i all oändlighet. Till slut orkar man inte mer, när man själv för länge sedan insett att den här personen inte alls tänker göra något, utan har bara fastnat i ett förnöjsamt (?) klagande.

Sandra
2008-06-09 23:35
0

Vissa gånger undrar jag om det är nån slags hobby som folk lagt på sig. Att de verkligen är nöjda efter att de fått klaga länge o väl. Kan det vara så?

abbis
2008-06-09 23:53
0

Jag är glad att jag kan lyssna om någon vill älta för nästa gång kanske det är jag som behöver någon som lyssnar..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Karmatarerskanise
2008-06-10 00:02
0

Jag tror det handlar om självförtroende och självkänsla. Alla har inte kraften att ta tag i saker, utan de lever i ältandet.